Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht 294- Red de wereld

Verdronken fantasie

Scherpe windvlagen proberen haar terug te dringen en laten haar haar wild opvliegen. Terwijl ze wegzakt in het zand zet ze een volgende stap. “Hou vol!” roept ze, maar haar stem gaat verloren en wordt meegevoerd door de wind. Lili strijkt een pluk van haar goudblonde haar achter haar oor. Het ruisende water komt steeds dichterbij. “Ik kom eraan!”. Het lijkt alsof hij zijn mond opent om iets terug te zeggen, maar in plaats daarvan krijgt hij een grote plens water binnen. Kopje onder gaat hij. Lili schopt met haar voeten het zand weg, sneller dan haar kleine beentjes kunnen rent ze naar het water. Even lijkt hij weg, alleen een leeg wateroppervlak is te zien. Dan komt er een wanhopige hand naar boven die meteen weer door water wordt overspoeld. Lili duikt naar voren en het koude water verzamelt zich om haar heen. Gehuld in deze koude jurk baant ze zich een weg naar voren. Met grote slagen duwt ze de waterstromen uit de weg. Dan stuit ze op iets hards. Met alle kracht die ze in zich heeft trekt ze de persoon naar boven.
Vanuit het raam heeft de buurvrouw alles gadegeslagen. Met opgestroopte mouwen graait de kleine Lili in het heldere water. Voorzichtig haalt ze haar hand uit het groene opblaasbadje. Op haar hand ligt een klein zwart stipje. Waarschijnlijk een verzopen miertje. Lili blaast hem droog en zet hem voorzichtig op het gras. Met haar schouders opgetrokken en een gespannen blik in haar ogen kijkt ze naar het diertje. Dan springt ze op. “Hij leeft! Mama, hij leeft!” Haar moeder hangt een blauw jurkje op aan de waslijn en steekt daarna haar duim op.
Heerlijk hoe kinderen zo in hun eigen wereld kunnen zitten.

 

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Ritme, ik heb genoten van je verhaal. Na het eerste deel dacht ik, nee ongeloofwaardig, dat kleine meisje kan niet iemand uit het water redden. Knap hoe je me op het verkeerde been gezet hebt. Geweldige fantasie van dat kind en de schrijver. Succes

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Ritme, sluit me aan bij Wilfried. Helemaal top! Een klein dingetje: Van mij zou je de laatste zin ook weg kunnen laten. Hij is voor mijn gevoel wat te beschouwend en trekt mij een beetje uit de magie van het verhaal.

 

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lief verhaal met een verrassing aan het einde.

Ik ben het eens met Edwinchantal over de laatste zin. Lees het eens zonder, hoe het je bevalt. Pas op met je mening geven wanneer je schrijft. Laat de lezer de ruimte om zijn eigen mening te vormen. Dat gezegd hebbend vind ik je verhaal een lieflijke toon hebben en mooi dat je de omgeving in beeld hebt gebracht. Ik zie het voor me en ik beleef het mee.