#269 - Katten en honden
Er werd op de deur geklopt. Ik tuurde door het spionnetje en keek recht in het door de lens vervormde gezicht van mijn schoonmoeder. Mijn nuchtere maag protesteerde, maar ik deed toch open.
‘Het is slecht weer vandaag, dus dacht ik: vanmorgen ga ik eens bij mijn favoriete schoondochter langs. Is er koffie?’
‘Ik ben net aan het zetten,’ zei ik en verdween in de keuken, vloekend op mijn man die op dit eigenste moment in het buitenland in een hotel aan een uitgebreid ontbijtbuffet zat. De koffie was nog aan het percoleren toen er opnieuw op de deur werd geklopt.
Dit keer was het mijn moeder: ‘Met Bruno die op zakenreis is en het gure weer, dacht ik bij mezelf: ik ga mijn liefste dochter wat gezelschap houden.’
Ik installeerde mijn moeder bij mijn schoonmoeder op de bank en zei: ‘Ik heb meer koffie nodig.’
Veel tijd om daar werk van te maken, kreeg ik niet, want nogmaals weerklonk er geklop op de deur.
‘Hallo oma, wat brengt jou hier op deze druilerige woensdagochtend?’
‘Ik had nog wat appeltaart over van gisteren en dacht: mijn lievelingskleinkind zal daar wel een stukje van lusten.’
Terug in de keuken wreef ik over de koffiepot. De Djinn verscheen meteen: ‘Waar kan ik u mee van dienst zijn?’
‘Het regent oude wijven,’ zei ik, ‘en daar hou ik niet van. Ik had liever een ander spreekwoord.’
'Komt in orde!' zei de Djinn, ‘Hou je van huisdieren?’
Heerlijk verhaal Bruno. Het
Is dat een Vlaams
mw.Marie schreef: Is dat een
Hoi Bruno, Wat een heerlijk
Hoi Bruno Leuk gevonden
Lucia Bartels schreef: Leuk
Bruno Lowagie schreef: Lucia
Fief][quote=Bruno Lowagie
Bruno Lowagie][quote=Fief
Heerlijk verhaal Bruno, het
Hoi Bruno Leuk verhaaltje.