Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

265 De erfenis

Andrew legt de telefoon neer. Er staan tranen in zijn ogen wanneer hij zich naar Lilian omdraait. ‘Je moeder is dood.’ ‘Het is niet waar!” Lilian slaat haar handen voor haar mond. ‘Uit het raam gesprongen, volgens Mariska. De tuinman heeft haar vanmorgen gevonden.’ Lilian ploft neer op de bank, ze frommelt aan de ceintuur van haar ochtendjas. ‘Oh, god, oh god. Het zal toch geen verschil maken, Andrew? Zelfdoding, met de erfenis, bedoel ik.’ ‘Vast niet. Ik zou niet weten waarom.’ Hij gaat naast haar zitten en slaat een arm om haar heen. Ze legt haar hoofd op zijn schouder. ‘Ik kan het niet geloven, ’ – ze veegt een paar haren van haar voorhoofd - ’alle ellende, alle financiële problemen in een klap voorbij. Of zou er nog een onderzoek komen? Een autopsie, of zo? Je hebt de overgebleven poeders toch vernietigd? Ja, toch?’ ‘Schat, niemand zal ooit weten waarom ze is gesprongen.’ Met een ruk gaat Lilian rechtop zitten. ‘Hoe moet het nu met Mariska? Zij krijgt toch zeker niets? Kan ze als buiten echtelijk kind ook aanspraak maken op de erfenis?’ ‘Maak je niet druk over Mariska. Ik heb nog een zakje poeder.’ Lilian vouwt haar handen om Andrews gezicht. ‘Je ogen zijn mooi zo met die vreugdetranen, weet je dat? Zwarter dan zwart en blinkend als een bevroren meer in het maanlicht.’ ‘Je lijkt wel dronken.’ Ze streelt zijn wimpers, nestelt zich dicht tegen hem aan. ‘Wat straks eerst? Een huis met zwembad? Ieder een nieuwe Porsche. Jij een zwarte, ik een rode? Of, nee … Hawaï? Wat denk je daarvan? Zes maanden niets doen, ons gewoon eens heerlijk laten verwennen. Palmbomen en champagne. Ze het eens.’ ‘Jij mag kiezen, lieverd, het was jouw moeder, maar Hawaï lijkt mij wel wat.’ Andrew steekt zijn vrije hand in de zak van zijn sweater en glimlacht. Twee zakjes.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend verhaal. In het begin snapte ik de tranen in zijn ogen niet, totdat ik later las dat het tranen van vreugde waren. ‘Het is niet waar!” -- De afsluitende aanhalingstekens moeten ook enkelvoudig zijn. (Sorry, heb inmiddels veel geleerd over de aanhalingstekens 8) ) Ze het eens -- Moet "zeg" zijn neem ik aan. Die laatste zin is geniaal. Twee woorden, maar genoeg om het vervolg voor je te zien. :thumbsup: Graag gelezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij mag kiezen, lieverd, het was jouw moeder, :D Zo'n overlijden van de schoonmoeder brengt je wat :nod: Bespeur ik een beetje hulp erbij :D ? Graag gelezen In Spe, fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst: sorry voor mijn late reactie. Ik heb een heeeeel drukke week achter de rug. @ Fief, dank je wel voor je fijne reactie. “Ze” moet inderdaad “zeg” zijn. En dank je wel voor je opmerking over “, weer iets om op te letten. @ schrijvenmaar. Fijn dat je even de moeite hebt genomen om te reageren. Dank je wel. @ mw. Marie. Ja, leuk hè, die familiebanden (soms, tenminste) @Tilma, dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond het moeilijk om de gevoelstoestand duidelijk te krijgen. En omdat ik het net zó druk heb reageer ik ook nu pas. ;) Misschien suffig van mij maar de 2 zakjes begrijp ik niet. sorry.

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien suffig van mij maar de 2 zakjes begrijp ik niet. sorry.
Andrew zegt tegen Lilian dat hij nog 1 zakje heeft, met de onderliggende boodschap: dat gebruik ik om Mariska uit de weg te ruimen, zodat er meer erfenis is voor Lilian en hem. In werkelijkheid heeft hij nog 2 zakjes, niet alleen eentje voor Mariska, maar ook eentje voor Lilian. Dan is de hele erfenis voor hem alleen.