Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#264 Project ontslag geven met warmte

‘Esmey, ik heb een fantastisch project voor je. Wij hebben jou, dè powervrouw van HR, bloedhard nodig. Wat ga jij doen: leiding geven aan training van de nieuwe stijl ontslag verlenen mèt emotie. Niemand beter dan jij, Esmey, kan dat bij Brown en Nederpelt. Wil je iets zinvols schrijven en morgen om half twee “sharp” presenteren op de 18de etage, vergaderkamer van de ‘PinkPartners’. De inhoud mail ik je binnen vijf minuten. Tot morgen meid.’ Deze woorden echoën nog steeds door mijn hoofd. Waarom zeg ik altijd ja tegen dit soort opdrachten. Het is inderdaad een peulenschilletje om de presentatie te schrijven. Maar ik wìl niet meer, nòoit meer. Vannacht liep het zweet over mijn rug, ik ben uit bed gegaan om te douchen. Zal ik nu dan toch? Nog steeds heb ik het niet duidelijk voor mezelf. Als de partners zichzelf iets minder toerekenen, kunnen we alle medewerkers behouden. Nu moet ik van B&N mìjn mensen die goed functioneren, met de loftrompet laten ontslaan door mìjn consultants. En, bij gebleken succes, ook nog uitdragen naar andere bedrijven. Er is maar een reden om dit te doen: geld dus, puur om de duiten, verder niets. En dan een menselijk gezicht tonen en warmte meegeven… Het is kwart over een. Ik moet nu naar boven. Sander, een van mijn secretarissen, kijkt me goedkeurend aan. Twee duimen gaan omhoog, als ik mijn zwarte, glanzende, hooggehakte pumps aan mijn voeten schuif. Hij wijst naar mijn benen: nee, geen kousen, bevestig ik. Mijn jasje wordt me aangereikt. Niemand schijnt het te merken, maar ik heb lood in mijn benen. Iedere stap uit de lift wordt zwaarder en zwaarder. De deur van de ‘PinkPartners’ open ik met een zwaai, daar zitten ze alle twintig, met mijn linker hand groet ik hen in een keer: ‘Heren bent u er klaar voor, dè boodschap die wij van B&N gaan uitdragen is: Het is Zen wat de klok slaat, ook voor u.’

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: :ninja: :thumbsup: Super. :thumbsup:

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw Marie, goed verhaal. Paar opmerkingen: Ik struikelde over de eerste twee zinnen. "onze nèt benoemde manager bij Brown en Nederpelt" -- Ik snap dat je hiermee haar functie binnen het bedrijf duidelijk wil maken, maar het is naar mijn idee niet logisch dat je dat tegen iemand zegt. Nu moet ik van B&N mìjn mensen, die goed functioneren met de loftrompet laten ontslaan door mìjn consultants. -- moet er achter functioneren geen komma staan? en/of de komma voor "die" weghalen? verder graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, Leuk verhaal. De punten die Fief noemt vielen mij ook op, die zou ik veranderen. Ook is het 'sharp' ipv 'scharp'. Dit haalt de vaart uit het eerste deel van je verhaal, maar je komt sterk terug in het tweede deel :)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met de eerste respondenten. Daarbij vroeg ik me af of je wel 'geen kousen' kunt knikken. Het is een leuke draai aan de moraliteit die we vaker zagen deze week. Esmey vindt er een hoop van, maar stapt toch die zaal in aan het einde.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw.Marie, … je gaat met de bijna ontslagenen mediteren, vandaar geen kousen; na zo'n klamme nacht kunnen ze natuurlijk ook veel te broeierig zitten. :D Ik ben het kantoorleven helemaal ontgroeid. Het was leuk om te lezen.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: :ninja: :thumbsup: Super. :thumbsup:
Dank je Nele, daar word ik oprecht blij van, zeker op deze herfstachtige dag :nod: Fijne dag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw Marie, goed verhaal. Paar opmerkingen: Ik struikelde over de eerste twee zinnen. "onze nèt benoemde manager bij Brown en Nederpelt" -- Ik snap dat je hiermee haar functie binnen het bedrijf duidelijk wil maken, maar het is naar mijn idee niet logisch dat je dat tegen iemand zegt. Nu moet ik van B&N mìjn mensen, die goed functioneren met de loftrompet laten ontslaan door mìjn consultants. -- moet er achter functioneren geen komma staan? en/of de komma voor "die" weghalen? verder graag gelezen.
Dank je Fief voor je opmerkingen en je fijne woorden :thumbsup: . Het is infodump, die door jou, Tilma en Jurrit genoemd worden. Ik heb het nu aangepast. Fijne dag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, Leuk verhaal. De punten die Fief noemt vielen mij ook op, die zou ik veranderen. Ook is het 'sharp' ipv 'scharp'. Dit haalt de vaart uit het eerste deel van je verhaal, maar je komt sterk terug in het tweede deel :)
Dank je Jurrit voor je scherpe lezing van mijn woorden, scharp :o Heb het nu aangepast. Fijne dag, ondanks dit herfstachtige weer.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met de eerste respondenten. Daarbij vroeg ik me af of je wel 'geen kousen' kunt knikken. Het is een leuke draai aan de moraliteit die we vaker zagen deze week. Esmey vindt er een hoop van, maar stapt toch die zaal in aan het einde.
Hoi Tilma, aangepast mbt tot de opmerking van Fief, jou en Jurrit. Ook jouw zin aangepast, grappig op de wijze zoals je het aanhaalt. Je hebt gelijk. Esmey vindt er inderdaad een hoop van, haar eerste zin is de opmaat naar een praatje, die de heren absoluut niet verwachten :D Fijne dag, ondanks het herfstachtige weer.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw.Marie, … je gaat met de bijna ontslagenen mediteren, vandaar geen kousen; na zo'n klamme nacht kunnen ze natuurlijk ook veel te broeierig zitten. :D Ik ben het kantoorleven helemaal ontgroeid. Het was leuk om te lezen.
Dank je Riny voor je leuke woorden :thumbsup: Fijne dag, ondanks het herfstachtige weer.