Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#263 Lekker intelligent

Tweede lesuur, biologie. Meester Ad houdt een heel verhaal over de werking van instinct en intuïtie in de dierenwereld – best interessant natuurlijk, maar niet als meester Ad het vertelt. Logisch dat Lucy vooral aandacht heeft voor Abdel die schuin achter haar zit. Voor zijn donkere haardos, zijn mondhoeken die altijd in een krul liggen, die mooie bruine ogen onder stoere borstelige wenkbrauwen. Al zijn bewegingen registreert ze, alles waarop hij reageert en waarop hij níét reageert. Hoe hij luistert en hoe hij zich over zijn papier buigt om iets op te schrijven. Hopend dat hij naar haar kijkt. Als hij in vredesnaam maar niet naar haar kíjkt… Het is dus een wonder dat ze boven al die kolkende gedachten uit toch nog wat van de les opvangt. ‘De mens is de intelligentste diersoort op aarde,’ zegt meester Ad. ‘Dat betekent dat niets zo intelligent is als wij.’ Lucy veert op en voor ze het weet flapt ze eruit: ‘Is het wel zo intelligent om dat te beweren, meneer?’ Even is het muisstil, dan barst de klas in lachen uit. Abdel steekt een duim op en Lucy voelt hoe ze net zo rood kleurt als de meester.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, ontluikende liefde. Haar opmerking was misschien wel intelligent, maar niet zo slim. Of andersom? In ieder geval een leuk stukje.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om het slimme van het spontane meisje tegenover het analytische van de meester te zetten. Ik vond het niet erg waarschijnlijk - dus pas op de geloofwaardigheid - dat de meester dat van zichzelf zou zeggen in zijn karakter. Misschien dat hij dat zou zeggen als hij tekenen van dementie zou hebben, eerder in het verhaal. De laatste tijd kamt meester zijn haar niet (of zoiets)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kwam niet aangedikt over op mij. Maar misschien doe je er goed aan het verhaal hardop aan jezelf voor te lezen en dan te kijken of het klopt. Soms door een woord te veranderen loopt een dialoog natuurlijker zonder je oorspronkelijke bedoeling of stijl kwijt te raken. Ik zie dat je als oplossing hebt gekozen die ene zin eruit te halen en ik vind dat weer jammer: Nu klopt het verhaal minder goed dan eerst. Maar weet je, het is jouw verhaal en jij beslist. Als je zelf maar achter je beslissing staat en erover nagedacht hebt is het goed.