Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

254 twee weken Ibiza tegen Max' goesting

‘Haast je, schat! Straks missen we het vliegtuig nog!’ Max was als de dood voor vliegen. Ooit, één keer in zijn hele leven kroop hij in zo’n verduiveld vliegtoestel. Dat was in 1987, toen hij vijf was. Om naar Lourdes te gaan. Hij was toen ook niet echt tuk op vliegen, maar een glas warme chocolademelk doet wonderen om een peuter minder kribbig te maken. Hij is geen peuter meer, maar nog steeds kribbig. ‘Hou toch je wafel, wijf,’ mompelt Max tussen zijn lippen door. Zijzelf heeft al uitgemaakt dat de twee een koppel zijn, ook al is dat voor Max helemaal geen uitgeklaarde zaak. Max zou zijn zomer spenderen op zijn kamer, aan zijn debuutroman. Hij had haar slechts een maand of zes geleden ontmoet en zij was helemaal holderdebolder van hem. Hij apprecieerde haar gezelschap tot op zekere hoogte, maar zij smeet zich helemaal in hun liefdesverhaal. Max kijkt nog een laatste keer om naar zijn huisje. ‘Wat scheelt er, lieverd?’ vraagt Lieselot. ‘Hmm?... Niets, niets.’ Hij sluit de deur op een manier die helemaal niet strookt met zijn anders zo behendige modus operandi om een deur te sluiten. ‘Je maakt je zorgen om Hidalgo, niet?’ De anders straal genegeerde en pokdalige greyhound zou inderdaad zijn ticket voor een tweetal weken thuisblijven kunnen zijn, maar het beest is vanochtend afgezet bij Max’ ouders, die zich maar wat graag ontfermen over de vrucht van een eerder op de klippen gelopen relatie van Max. ‘Ja, wel, het is gewoon…’ Max aarzelde. ‘Maak je geen zorgen, schatje. Geniét er nu gewoon van.’ Het woord “niet” is, wat Max betreft, het meest interessante van heel haar betoog. ‘Laten we nu gewoon gaan, het is maar naar Wevelgem International Airport, het is niet zo ver.’ Max draait de sleutel over. Terwijl ze de straat uitrijden, denkt Max aan hoe hij hier onderdoor zou kunnen raken. Hij kan natuurlijk eerlijk zijn en gewoon vlakaf zeggen dat hij niet op reis wil gaan, maar zijn partner – althans, volgens haarzelf zijn partner – had ook haar goeie kanten, namelijk haar achterkant wanneer ze aan de oven bezig is aan de overheerlijke lasagne waarvan hij het recept nog niet had ontfutseld, bijvoorbeeld. Max likkebaardde bij de gedachte aan zo’n dampende ovenschotel boordevol groenten, kaas en deeg. Lieselot grinnikt. Ze ziet de pretlichtjes in zijn ogen. ‘Ik zie sterretjes in jouw ogen, schat. Deze vakantie zal je zó’n deugd doen!’ ‘God, ja, je hebt gelijk, Lieselot. Dat zal zo leuk worden. Twee weken Ibiza. Wauw. Daar had ik echt nood aan.’ ‘Ik ken je nu zes maanden en ik heb het gevoel dat ik je al zoveel lang… voorzichtig schat!’ Max haalt zijn voet van het gaspedaal. Opzettelijk een verkeersongeval veroorzaken, zal er ook niet in zitten, daar is ze veel te opmerkzaam voor. ‘Wist je dat ik eigenlijk veel liever schrijver zou worden? Postbode, dat is niets voor mij.’ ‘Ik denk net dat je nood hebt aan wat meer onder de mensen te vertoeven. Ben je klaar?’ ‘Neen.’

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wevelgem International Airport? Is that near Bissegem Central Station? ROTFL.
Ja. Van daaruit kan je naar Antwerp Seaport.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wevelgem International Airport? Is that near Bissegem Central Station? ROTFL.
Ja. Van daaruit kan je naar Antwerp Seaport.
Oei, nu ben ik teleurgesteld. Als West-Vlaming had ik eerder Brugge, Venitië van het Noorden en Zeebrugge Seaport verwacht.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wevelgem International Airport? Is that near Bissegem Central Station? ROTFL.
Ja. Van daaruit kan je naar Antwerp Seaport.
Oei, nu ben ik teleurgesteld. Als West-Vlaming had ik eerder Brugge, Venitië van het Noorden en Zeebrugge Seaport verwacht.
Moest je het nog niet weten, West-Vlamingen stellen niets voor buiten hun provincie.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moest je het nog niet weten, West-Vlamingen stellen niets voor buiten hun provincie.
Ik heb het altijd anders gehoord: de beste West-Vlamingen zijn diegene die niet meer in West-Vlaanderen wonen (ik woon deeltijds in Gent en deeltijds in Los Gatos, Californië).

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Moest je het nog niet weten, West-Vlamingen stellen niets voor buiten hun provincie.
Ik heb het altijd anders gehoord: de beste West-Vlamingen zijn diegene die niet meer in West-Vlaanderen wonen (ik woon deeltijds in Gent en deeltijds in Los Gatos, Californië).
Ik ben er nog voor gediscrimineerd geweest, maar niemand gelooft mij als ik het zeg - ook al ben ik niet de enige die het heeft meegemaakt.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er nog voor gediscrimineerd geweest, maar niemand gelooft mij als ik het zeg - ook al ben ik niet de enige die het heeft meegemaakt.
O, maar aan de universiteit heb ik het ook nog meegemaakt dat proffen me "een boertje uit de Westvlaanders" noemden omwille van mijn accent en die het me extra moeilijk maakten. Ik heb het overleefd. Whatever doesn't kill you makes you stronger.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tim, interessante tekst met het gevoel van hp over twijfel is dit nu wel of niet de ware voor hem op dit moment. Je geeft het beeldend weer in dialoog en in het hoofd van hp. Deze zin Wist je dat ik eigenlijk veel liever schrijver zou worden? Postbode, dat is niets voor mij.’ Lijkt zo simpel, maar vind ik erg mooi, een postbode die eerst alles wat gelezen gaat worden rondbrengt en dan schrijver wil worden. Ga zo door hp en kom uit voor waar je hart voor gaat :thumbsup: .

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tim, interessante tekst met het gevoel van hp over twijfel is dit nu wel of niet de ware voor hem op dit moment. Je geeft het beeldend weer in dialoog en in het hoofd van hp. Deze zin Wist je dat ik eigenlijk veel liever schrijver zou worden? Postbode, dat is niets voor mij.’ Lijkt zo simpel, maar vind ik erg mooi, een postbode die eerst alles wat gelezen gaat worden rondbrengt en dan schrijver wil worden. Ga zo door hp en kom uit voor waar je hart voor gaat :thumbsup: .
Ik ga er van uit dat hp hoofdpersonage is? Bedankt voor de feedback!

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen, Tim. Lekker vlotte stijl en leuke invalshoeken. De ovenschotel die verbonden wordt met... :nod:
Ik snap waar je naartoe wil, maar dat heeft echt geen seksuele betekenis. Hier in Vlaanderen zeggen we van iemand die we liever zien gaan dan komen "dat men liever zijn hielen ziet dan zijn tenen" of "dat we liever zijn achter- dan voorkant zien". Er is een verbintenis, maar dan eerder met het feit dat Max helemaal niet zo zeker is over de relatie met zijn vriendin - of met mensen in het algemeen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tim, arme Max. Met zo'n projectiel zo ik ook niet op vakantie willen. Je hebt een verhaal met veel vaart geschreven, maar hier en daar dreig je uit de bocht te vliegen. Alinea 1 is veel te veel informatie voor een kort verhaal. Zijn kind ervaring komt nergens meer terug, ook die chocomelk niet. Bovendien zijn reactie op haar gedrang, valt nu in het niet. Er zit simpelweg te veel tekst tussen. Lieselot grinnikt. Ze ziet de pretlichtjes in zijn ogen., dat laatste is een observatie vanuit Max, maar dit kan dat niet zo interpreteren, dus dat mag eruit. Het blijkt ook uit de zin die volgt. De laatste twee zinnen die snapte ik niet. Voor de rest een lekker vlot geschreven verhaal!

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
lekkere typetjes zet je neer, leuk gedaan klaar waarmee?
Max is nooit echt ver op reis geweest, zijn vriendin vraagt hem of hij klaar is. Wellicht is dat eerder iets west-vlaams, want wij zeggen altijd "ben je klaar" (zi'j grjid?) ipv "ben je er klaar voor?"