Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#254 Vliegangst

Het vliegticket brandt een gat in mijn linkerhand. Ik wil het niet vasthouden en al helemaal niet gebruiken. Mijn lichtgrijze airporter voelt aan alsof ik hem volgepakt heb met bakstenen. De drukte die hier, op Schiphol, hangt ontgaat mij volledig. Ik struin wat langs de “duty free”-winkels zonder in me op te nemen wat ze nu eigenlijk verkopen. De neuroot in mij heeft er natuurlijk weer voor gezorgd dat ik ruim 2 uur te vroeg op het vliegveld was. Soms zou ik willen dat ik meer zelfsaboterend aangelegd was, dan had ik mijn vlucht misschien niet gehaald. Het is de eerste keer dat ik me zo voel voor een vlucht naar huis. Normaal ga ik graag terug na een week bij mijn familie te hebben doorgebracht. Hoewel ze vaak in mijn irritatiezone zitten, houd ik ontzettend veel van ze en zij ook van mij. De tijd brengt mij dichter bij huis en maakt me nerveus. Ik ga zitten bij de gate en strek mijn rechterbeen. Een pijnscheut gaat door mijn kuit. Tegen mijn ouders heb ik gezegd dat ik een hockeybal tegen mijn kuit gekregen heb, maar dat is nooit gebeurd. In mijn tijdschrift, de Quest, staat een artikel over de opwarming van de aarde en onze menselijke invloed daarop. Ironisch om dit te lezen alvorens op het vliegtuig te stappen, denk ik, maar het leidt me wel af van de tijd. Hopelijk is Katrina, mijn orkaan, wat afgekoeld en kunnen we weer samen leven. Mijn beste vriend vraagt vaak waarom ik bij haar blijf. De vraag spookt door mijn hoofd en ik merk dat ik niet tot een antwoord kom. Ze is de enige van wie ik ooit gehouden heb en die ooit van mij gehouden heeft. Ik moet er niet aan denken om alleen te staan, ook al weet ik dat dat eigenlijk beter is. Ik word uit mijn gedachten gesleurd door de intercom, waaruit klinkt: “Boarding for flight KL1776 to Marseille has begun. Passengers for flight KL1776 to Marseille please report to gate 37.” Mijn knieën worden week als ik de intercom hoor. We zullen het maar vliegangst noemen.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rik, mooi hoe Katrina (en leuk die kwinkslag naar de evenzo genoemde orkaan) de onbekende bestemming van de hp is. Hoe zou ze zijn als hij thuis komt? "De vraag spookt al even door mijn hoofde" Een e teveel bij hoofde. En 'al even' zou je ook weg kunnen laten. Fijn stukje tekst!

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Rik, … heeft Katrina jou mishandeld? Je hebt geen vliegangst maar angst om weer thuis te komen. Heeft de hp geen levensangst? Hij voelt zich ook al niet happy bij zijn familie. Leuk stukje om over na te denken.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rik, zoals Riny ookal aangeeft de zgn vliegangst is zijn angst om een einde aan zijn relatie met Katrina te maken of mss eens een helder gesprek, zodat Katrina merkt wat ze teweeg brengt. Katrina mooi gekozen naam, ik dacht ook meteen aan de verwoestende orkaan van New Orleans :nod: Immers misverstanden kunnen tot gewoontes leiden, die lijden veroorzaken. De kruik gaat zolang te water tot zij barst. Deze zin:Het vliegticket brand : brandt Fijn je verhaal gelezen te hebben en ik wens je een prettige avond.

Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@chantal, Dank voor je feedback, direct aangepast :) @Riny Katrina heeft mij niets aangedaan, de HP daarentegen ;) De zin waarin de HP denkt vliegangst te hebben is ironisch bedoeld en eigenlijk ook een manier om het voor de HP te ontkennen. @Marie Dat kan inderdaad een gevolg zijn van deze kleine scene. En direct aangepast uiteraard

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Rik, mooi onderhuidse spanning heb je erin weten te brengen. Je voelt de tegenzin, maar je laat in het midden wat dat precies is. De lezer mag dat nu zelf invullen. In de alinea 'hopelijk is Katrina etc' neig je een beetje naar uitleg. Dat is op zich in een kort verhaal wel acceptabel. Als uitdaging zou ik je echter willen vragen of je ook een manier kan vinden om dit wel over te brengen zonder het te benoemen. Bijv. door een berichtje van haar naar hem waaruit je als lezer kan concluderen 'daar wil je toch niet bij blijven?' Of al door de tekst heen, kleine hints droppen. Bijv. die koffer in het grijs. Katrina uitgezocht. etc. Gewoon van die kleine kruimels die kunnen hinten naar een feeks van een vriendin. Succes!