Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#252 Mevrouw Schildpad en meneer Haas

‘Kom binnen mevrouw Schildpad. Kopje koffie? Ik heb sinds gisteren een Senseo-apparaat in mijn kantoor. De Celeste d’Oro moet u echt eens proeven. Honderd procent arabica met een fijn nasmaakje van chocolade en hazelnoten.’ ‘Oh, dankjewel meneer Haas. Dat is vriendelijk van u.’ Kreunend ploft ze op de stoel voor het bureau van meneer Haas. 'Sorry meneer Haas, maar die schoenen moet ik nu echt even uitschoppen. Mijn rug doet pijn en ik voel mijn voeten niet meer.' ‘U ziet eruit alsof u echt een kopje kunt gebruiken. Ik kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk was voor u vandaag.’ ‘Ach meneer Haas. Ik heb alleen maar gedaan wat van mij werd verwacht.’ ‘Geen te erge situaties voorgehad?’ ‘Ik heb het zo neutraal mogelijk gebracht. Meer kon ik niet doen. En ah, sommige karakters maken nu eenmaal overal een drama van. Bang voor verandering, starheid van geest. Mmm, die koffie ruikt heerlijk.’ ‘Oh ja, ik ben er ook zo gek op. Hebt u alle ontslagformulieren terug bij?’ ‘Ja meneer Haas. Ik heb er nog eentje over, in plaats van vijftig ontslagformulieren heeft u er mij éénenvijftig gegeven.’ ‘Wilt u dan hier even tekenen?’ ‘Wat bedoelt u?’ ‘Ik ben er zeker van dat u mij later zeer dankbaar zult zijn. Ik geef u de kans om een nieuwe uitdaging te zoeken. Met uw flexibele geest vindt u vast wel iets waar u uw ultieme passie in kunt uitleven. Bedspreien haken, bonsaiboompjes kweken. Ik noem maar wat. Gefeliciteerd mevrouw Schildpad. Nog even tekenen alstublieft.’ Dialoog houdt hier op. De horror schuilt vaak in wat juist niet wordt gezegd. Er vliegt een stiletto boven het gezicht van meneer Haas. De hak blijft steken in zijn rechteroog. Mevrouw Schildpad moet er eigenlijk niet bij nadenken. Ze heeft haar roeping ontzettend direct ontdekt en kiest, op kousenvoeten, heel snel het hazenpad. Voortaan werkt ze enkel nog voor eerlijke criminelen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nele, goede dialoog, vooral die 50 plus een formulieren :thumbsup: Ik weet niet of je echte dieren hier bedoelt of dat de naam de persoonlijkheid moet weergeven, beide vind ik leuk. Alleen de sterretjes begrijp ik niet goed, als het mes al mocht vliegen bij je eerste sterretje bij het kreunen begrijp ik de conversatie niet. Ik denk dat het ook niet zo bedoeld is. Als je de sterretjes bij: *Kreunt even, ploft zich op de stoel voor het bureau van meneer Haas en schopt haar schoenen uit. * , weglaat en bij je laatste alinea, dan wordt het voor mij leesbaarder. Schrijf je het als script, dan kan het natuurlijk weer wel :nod: . Fijne dag

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marie: bedankt voor het lezen. :) Om mij te houden aan de opdracht zelf, zou ik de tekst tussen de sterretjes weg moeten laten. Enkel dialoog werkt hier echter niet. :o De namen van de HP's zijn eigenlijk willekeurig gekozen. Mevrouw Haai en meneer Walrus, zouden hun persoonlijkheid misschien wel beter weergeven dan schildpad en haas. Maar dan zou mevrouw Haai het orkapad moeten kiezen in plaats van het hazenpad, en dat vond ik dan weer te moeilijk. Naar een waar gebeurd verhaal. Met uitzondering van hetgeen tussen * en *. :crybaby:

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meneer Haas is een sluwe vos en mevrouw Schildpad een domme ezel die zich voor het karretje laat spannen. Gelukkig blijkt ze op het laatst toch geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.... Misschien dat je de zin tussen de eerste sterretjes met een extra spatie los kunt zetten van de voorgaande tekst? Om het duidelijker te maken? Ik vind je laatste alinea heerlijk hilarisch! Graag gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
N.D.D., … wat een heerlijk verhaal. De namen vind ik subliem gekozen en het aantal formulieren? … wat een gemene zet!.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij heeft haar natuurlijk zelf beroofd van empathie en mededogen. Dat kon alleen maar fout gaan aflopen. De namen zijn wel degelijk apropos.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag N.D.D. Heerlijk verhaal als je van ironie houdt. Mooie dialoog. Ik rook de koffie! Ja, het einde is geen 'happy end', maar dat hoeft niet altijd. Leuke details zijn er in verwerkt. :o

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een rotstreek van meneer Haas. Eerst mevrouw schildpad het vuile werk laten opknappen en dan dit. Ik heb nu ineens wel trek in koffie gekregen. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nele, Wat een leuk verhaal. De namen heb je goed gekozen. Het einde was verrassend, meneer Haas zal weinig meer uitrichten denk ik! Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal en een goed gekozen toon: netjes en beleefd, maar ondertussen is daar toch het venijn. Heel subtiel gedaan met ontslagformulier nummer 51.