#240 - Elevatorpitch
Een veertig jarige zakenman heeft een afspraak met een nog onbekende klant,
in een kantoorgebouw van ettelijke verdiepingen.
Na een paar keer gedrukt te hebben op de knop van de lift, stopt hij eindelijk, en gaat de schuifdeur
schokkend open. De zakenman staat alleen in de lift en drukt op de knop van de 18de verdieping.
De schuifdeur gaat aarzelend toe, en met een schok begint het toestel aan de rit naar het 18de.
Dat dacht hij alvast !. Want de lift stopt al op de eerste verdieping, de schuifdeur gaat wankelend open,
maar de verschijning is toch beter dan de puffende lift.
Die mooie dame kan de rit met de lift toch wat opfleuren, tot hij zag dat de dame op verdieping zes
duwde. De evelator zette zich in beweging, U heeft geluk zei ik, nog een verdieping en u bent er, de lift begint te remmen en een schok, enkele twijfelende bewegingen van de schuifdeur, de vrouw glimlacht en zegt,
een prettige dag nog. Ik zet mijn rit verder en op verdieping elf begint de lift weer te remmen met de vervelende schok op verdieping twaalf.
Als de deur opengaat komt er een man binnen al bellend met gsm, kijkt naar de knoppen, en drukt nog
eens op de knipperende knop van de 18de verdieping waar ik ook moet zijn.
De man mag gerust zijn dat ik van zijn gesprek niets zal voortvertellen, het gesprek was in het Arabisch, en ja ik heb de taal moeten aanhoren tot de 18de verdieping.
Wanneer de lift open ging liet ik de man voor, hij had duidelijk haast en zei uit mijn grote verbazing," Dank u "
De man wist waar hij moest zijn, terwijl ik nog even moest zoeken.
Ik had het kantoor gevonden en belde aan, een dame kwam open doen. Ik stelde me voor en mocht
meteen door met wie ik een afspraak had.
Ik schrok eventjes toen ik de man van in de lift zag zitten, hij was uitgenodigd als tolk voor de nieuwe klant die een Arabier was.
Edwardus
Ik denk dat je de tekst eerst
Het lees idd meer als een
Bedankt voor de feedback, van
Edwardus ik ben het met Bruno
Zoals anderen ook al hebben
Grappige