Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#235 woensdag 27-2-2039

Lief dagboek. Ja, zo begon ik altijd toen ik jong was. Ik blijf het maar doen, geeft een vertrouwd gevoel. Vandaag kan ik schrijven dat Madaro, mijn Tanzaniaans robothulp perfect is ingewerkt. Hij komt meteen met thee bij mijn ontbijt, hij weet nu mijn voorkeuren plus dagelijks reilen en zeilen. De temperatuur is nog warmer dan 20 jaar geleden, namelijk 26 graden. Madaro zei me dat ik direct meer moest drinken, dat stond in zijn mind. Ik noem hem maar hij. Dat was 20 jaar geleden ook zo wat, genderproblematiek. Niemand weet dat meer tegenwoordig. Het is, zoals het met de meeste problemen gaat, vanzelf opgelost. Mensen zijn wat dat betreft erg flexibel. Je zegt nu gewoon hij, zij of het, maakt niet uit. Madaro let er niet op, want in Tanzania kennen ze dat onderscheid niet. Vanochtend kwam mijn gekloonde hond Rambo. Ik heb hem 25 jaar geleden voor het eerst als ‘echt geboren' hond gekregen. Tegenwoordig bestel ik hem via Madaro. Het duurt een week voordat de hond komt. Dan te bedenken dat 25 jaar geleden de teef 70 dagen draagtijd had en de pup nog acht weken bij de moeder moest blijven. Met de vorige robothulp van Japanse makelij kreeg ik problemen. De voormalige Rambo was gek op de robot, maar wat kon die androïde schelden op die hond! Dat vond ik zo akelig, daarom ben ik overgegaan op een van Tanzaniaanse makelij. Zo’n lieverd. Ik krijg zelfs als hij me in bed stopt ’s avonds een knuffel. En gek, dat is nog fijn ook. Hij voelt eigenlijk normaal menselijk aan, lekker warm en zacht. Ik heb hem wel zonder baard en snor want daar houd ik niet van. Ik moet nu stoppen want Madaro komt eraan zie ik met mijn speciale bril, want helaas zien doe ik niet meer. Gelukkig kan ik dankzij deze bril blijven schrijven.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, … wat ben je heerlijk bezig geweest. Helemaal jezelf laten gaan met die robots. Ik heb wel het idee, dat het ooit nog eens zover komt. Voorlopig maar niet aan denken. Carpe Diem! Het was heerlijk om te lezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, … wat ben je heerlijk bezig geweest. Helemaal jezelf laten gaan met die robots. Ik heb wel het idee, dat het ooit nog eens zover komt. Voorlopig maar niet aan denken. Carpe Diem! Het was heerlijk om te lezen.
Riny, ach er zijn verschillende soorten robots, ook hele lieve :lol: Fijn dat je kwam lezen, prettige dag.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het oude en vertrouwde. Laat dat er nog maar even zijn. Met deze zin heb ik wat moeite: Moest ik van Madaro direct meer drinken. Dat stond in zijn mind, zei hij Vergeet je aanhalingstekens niet, en ik zou het niet als losstaande zin gebruiken. Graag gelezen en succes!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, Wat een geweldig verhaal. Ik moest even glimlachen toen ik las dat Rambo gekloond was. Het zou leuk zijn als hij over 20 jaar weer (of nog) bij je kan zijn. Het oude en vertrouwde mag er voor mij ook nog een hele tijd zijn. De tijd zal het uitwijzen of we straks een 'Madaro' in huis zullen hebben. Het liefst zo een die jij beschrijft. :thumbsup: Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij het lezen van dit stukje voel ik me helemaal Madaro! Niet gek, die toekomst...
Fijn dat je het aantrekkelijk lijkt. Met Madaro is het echt prima :thumbsup: Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het oude en vertrouwde. Laat dat er nog maar even zijn. Met deze zin heb ik wat moeite: Moest ik van Madaro direct meer drinken. Dat stond in zijn mind, zei hij Vergeet je aanhalingstekens niet, en ik zou het niet als losstaande zin gebruiken. Graag gelezen en succes!
Dank voor je scherpe blik Indrany. Het is een bekend struikelblok van me. Ik heb het veranderd in: Madaro zei me dat ik direct meer moest drinken, dat stond in zijn mind. Het zijn de gedachten van hp die hier weergegeven worden en dan hoef je geen ' tekens te gebruiken toch? Ik wens je een fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, Wat een geweldig verhaal. Ik moest even glimlachen toen ik las dat Rambo gekloond was. Het zou leuk zijn als hij over 20 jaar weer (of nog) bij je kan zijn. Het oude en vertrouwde mag er voor mij ook nog een hele tijd zijn. De tijd zal het uitwijzen of we straks een 'Madaro' in huis zullen hebben. Het liefst zo een die jij beschrijft. :thumbsup: Met veel plezier gelezen!
Dank je Anke voor je enthousiaste reactie. Ja, Madaro is aan te raden hoor :nod: Rambo is wel fictie hoor, maar zoals je weet ben ik gek op dieren. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw. Marie, Wat leuk dat Rambo toch nog weer van de partij is. Goed gevonden, dat klonen. Dat geldt trouwens ook voor Madaro en de speciale bril. Misschien zo gek nog niet, zo'n lieve zorgrobot. Wat zal de toekomst allemaal brengen? Ik vond het een fijn verhaal. Tikfoutje in regel 3: mijn Tanziaans robothulp: Tanzaniaanse

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal! Goed om te zien dat Tanzania het in jouw wereld toch heeft gemaakt als derdewereldland. [quote: mw.Marie]Niemand weet dat meer tegenwoordig, het is, zoals het met de meeste problemen gaat, vanzelf opgelost.[/quote] Na: 'Niemand weet dat meer tegenwoordig' begin je eigenlijk een nieuwe zin. Hier zou ik dan ook een punt neerzetten: 'meer tegenwoordig. Het is...' [quote: mw.Marie]De voormalige Rambo was gek op de robot, maar schelden dat die androïde kon op de hond.[/quote] De tweede helft van deze zin komt wat krom over. Misschien: 'De voormalige Rambo was gek op de robot, maar wat kon die androïde schelden op die hond!' Graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw. Marie, Wat leuk dat Rambo toch nog weer van de partij is. Goed gevonden, dat klonen. Dat geldt trouwens ook voor Madaro en de speciale bril. Misschien zo gek nog niet, zo'n lieve zorgrobot. Wat zal de toekomst allemaal brengen? Ik vond het een fijn verhaal. Tikfoutje in regel 3: mijn Tanziaans robothulp: Tanzaniaanse
Dank je Sandra voor je fijne reactie. Typefoutje aangepast. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal! Goed om te zien dat Tanzania het in jouw wereld toch heeft gemaakt als derdewereldland. [quote: mw.Marie]Niemand weet dat meer tegenwoordig, het is, zoals het met de meeste problemen gaat, vanzelf opgelost.
Na: 'Niemand weet dat meer tegenwoordig' begin je eigenlijk een nieuwe zin. Hier zou ik dan ook een punt neerzetten: 'meer tegenwoordig. Het is...' [quote: mw.Marie]De voormalige Rambo was gek op de robot, maar schelden dat die androïde kon op de hond.[/quote] De tweede helft van deze zin komt wat krom over. Misschien: 'De voormalige Rambo was gek op de robot, maar wat kon die androïde schelden op die hond!' Graag gelezen![/quote] Dank je schrijfcoach Mike. Fijn dat je de tekst kan waarderen. En je aanwijzingen aangepast. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marie: Madaro is een mooie naam. :) Ik zie hem zo jouw pantoffels en leesbril brengen. :thumbsup:
Dank je Nele voor je duim! Ja zeker lekker bij dit herfsterige weer vandaag :D Fijne dag.