Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#235 Met de luie bips in de slappe was zitten

Ik drink een slokje van mijn alcoholvrije cocktail. De zoete grenadine lik ik van mijn lippen. Het is een heerlijke verfrissing, op deze zomerse dag in februari. De woorden verschijnen vandaag snel op papier. Hopenlijk gaat de tijd net zo vlug voorbij. Met smacht kijk ik uit naar volgende maand. Dan vertrekken we weer naar IJsland. Vlakbij Reykjavik hebben mijn partner en ik een klein boerderijtje gekocht. Het is er in de zomer rond de twintig graden, aangenaam warm en goed uit te houden. We ontvluchten graag de Hollandse hitte. Het lijkt dikwijls of ik mij in Zuid-Spanje waan, net als vroeger. Momenteel liggen de stranden aan de Middellandse Zee er verlaten bij. Een enkeling neemt nog een duik in het warme en zilte zeewater. De zon is genadeloos, na een kwartiertje bakken, kun je je vel naast het strandbed bij elkaar schrapen. Geef mij maar de verkoeling van IJsland, met haar woeste watervallen en het gitzwarte zandstrand. Tussendoor controleer ik vlug mijn banksaldo. Dat doe ik elke dag. Vorige week nog, is de bankrekening van de buurvrouw gehackt. Al haar geld was verdwenen. Tot mijn verbazing zie ik dat er geld is bijgeboekt. Ik glimlach, een mooie herinnering komt in mij op. Het was eind tweeduizenddrieëntwintig. Een paar dagen voor kerst opende ik mijn mailbox. Ik kon nauwelijks bevatten wat ik las; uw boek is een bestseller, van harte gefeliciteerd mevrouw Kessels. De buren hebben die middag vast gedacht: wat is er in hemelsnaam aan de hand? Ik mijmer nog wat na. Een glinstering vanuit het zwembad, verleidt mijn warme lichaam.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, heerlijk tijdsbeeld beschrijf je. Ga je per 'exokano' naar IJsland? :D En nog leuker die bijboeking. Fijn dat je boek nog steeds lekker loopt sedert 2013. Als het uitkomt ga ik het graag lezen :unibrow: Kortom vermakelijk geschreven, ik bleef nergens haken. Dus prima. Fijne avond

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, … wat een geweldig verhaal. Ik zou haast zeggen: zo up-to-date. Wat fijn dat je je zo kunt verplaatsen. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, heerlijk tijdsbeeld beschrijf je. Ga je per 'exokano' naar IJsland? :D En nog leuker die bijboeking. Fijn dat je boek nog steeds lekker loopt sedert 2013. Als het uitkomt ga ik het graag lezen :unibrow: Kortom vermakelijk geschreven, ik bleef nergens haken. Dus prima. Fijne avond
Hoi Mw.Marie, Dank je voor je leuke reactie ;) Als er een motortje bij de kano zit, wil ik het best proberen. Of ik moet ergens nog een extra paar armen kunnen regelen... Ik zal je inlichten als mijn boek te koop is! Er moet eerst nog heel veel gedaan worden, voordat het zover is... Leuk dat je weer even langs kwam, een fijne avond :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, … wat een geweldig verhaal. Ik zou haast zeggen: zo up-to-date. Wat fijn dat je je zo kunt verplaatsen. Met plezier gelezen.
Hoi Riny, Dank je voor je fijne reactie. Wat grappig dat je zegt dat het (haast) up-to-date is. Het verhaal had ik snel op papier staan. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in, ik laat mij verrassen over 20 jaar! Een fijne avond!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om even met je mee weg te dromen in jouw dagboek van de toekomst. Volgens mij komt die bestseller er wel.
Dankjewel voor je fijne reactie Stella M. ;)

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In maart al lekker warm dus! Fijn geschreven! Volgens mij moet de tweede zin wel met aanhalingstekens geschreven worden: Ik kon nauwelijks bevatten wat ik las; Uw boek is een bestseller, van harte gefeliciteerd mevrouw Kessels Veel plezier in ijsland.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In maart al lekker warm dus! Fijn geschreven! Volgens mij moet de tweede zin wel met aanhalingstekens geschreven worden: Ik kon nauwelijks bevatten wat ik las; Uw boek is een bestseller, van harte gefeliciteerd mevrouw Kessels Veel plezier in ijsland.
Hoi Indrany, Dank je voor je positieve reactie. Ik wist het niet zeker of die zin tussen aanhalingstekens geschreven moest worden. Het is een zin uit een tekstbericht, maar iemand heeft het gezegd, het zou wel kunnen. Ik wacht even af wat de schrijfcoach zegt. We gaan later dit jaar naar IJsland op vakantie :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, vooral dat eind natuurlijk. Goed gevonden en goed geschreven. Je haalt de actualiteit op een luchtige toon het verhaal in. Dat is prettig. Twee dingetjes. Het lijkt, of je net als vroeger, in Zuid-Spanje bent. De zin loopt niet lekker. Misschien: Het lijkt of je in Zuid-Spanje bent, net als vroeger. Of: zoals het vroeger was in Zuid-Spanje. Temperaturen boven de vijfenveertig graden zijn er heel normaal. (De komma hoort er niet te staan) Uw boek: uw boek. Geen hoofdletter want er begint geen nieuwe zin. En nu op naar die bestseller! Oh ja: geweldige titel!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, vooral dat eind natuurlijk. Goed gevonden en goed geschreven. Je haalt de actualiteit op een luchtige toon het verhaal in. Dat is prettig. Twee dingetjes. Het lijkt, of je net als vroeger, in Zuid-Spanje bent. De zin loopt niet lekker. Misschien: Het lijkt of je in Zuid-Spanje bent, net als vroeger. Of: zoals het vroeger was in Zuid-Spanje. Temperaturen boven de vijfenveertig graden zijn er heel normaal. (De komma hoort er niet te staan) Uw boek: uw boek. Geen hoofdletter want er begint geen nieuwe zin. En nu op naar die bestseller! Oh ja: geweldige titel!
Dank je voor je enthousiaste reactie SanVis, daar word ik blij van. Ik ga de zin van 'Zuid-Spanje' aanpassen, die loopt inderdaad niet zo lekker. Ook de de andere zinnen ga ik aanpassen, er staan een paar schoonheidsfoutjes in. Ik ga mijn uiterste best doen voor die bestseller!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! [quote: Anke Kessels]uw boek is een bestseller, van harte gefeliciteerd mevrouw Kessels[/quote] Dat is nog eens een mooi vooruitzicht! [quote: Anke Kessels]Temperaturen boven de vijfenveertig graden zijn er heel normaal.[/quote] Je gebruikt zo'n soort zin twee keer in je verhaal, om aan de lezer te laten zien dat wat nu gek is (of in ontwikkeling is) later helemaal niet meer zo gek is. Maar door de manier waarop je dit verhaal schrijft, als een dagboek, is het duidelijk dat de gebeurtenissen de normaalste zaak van de wereld zijn. Dit hoef je dan niet aan de lezer te vertellen, ze kunnen het al afleiden uit het verhaal. Onderschat je lezer niet! Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! [quote: Anke Kessels]uw boek is een bestseller, van harte gefeliciteerd mevrouw Kessels
Dat is nog eens een mooi vooruitzicht! [quote: Anke Kessels]Temperaturen boven de vijfenveertig graden zijn er heel normaal.[/quote] Je gebruikt zo'n soort zin twee keer in je verhaal, om aan de lezer te laten zien dat wat nu gek is (of in ontwikkeling is) later helemaal niet meer zo gek is. Maar door de manier waarop je dit verhaal schrijft, als een dagboek, is het duidelijk dat de gebeurtenissen de normaalste zaak van de wereld zijn. Dit hoef je dan niet aan de lezer te vertellen, ze kunnen het al afleiden uit het verhaal. Onderschat je lezer niet! Graag gelezen![/quote] Hoi Mike, Ik was even met mijn gedachten in het heden bij het schrijven van die twee zinnen. Het is een 'foutje' in de tijdgeest. Dank je voor je enthousiaste reactie en advies!