#235 Met de luie bips in de slappe was zitten
Ik drink een slokje van mijn alcoholvrije cocktail. De zoete grenadine lik ik van mijn lippen. Het is een heerlijke verfrissing, op deze zomerse dag in februari.
De woorden verschijnen vandaag snel op papier. Hopenlijk gaat de tijd net zo vlug voorbij. Met smacht kijk ik uit naar volgende maand. Dan vertrekken we weer naar IJsland. Vlakbij Reykjavik hebben mijn partner en ik een klein boerderijtje gekocht. Het is er in de zomer rond de twintig graden, aangenaam warm en goed uit te houden. We ontvluchten graag de Hollandse hitte.
Het lijkt dikwijls of ik mij in Zuid-Spanje waan, net als vroeger. Momenteel liggen de stranden aan de Middellandse Zee er verlaten bij. Een enkeling neemt nog een duik in het warme en zilte zeewater. De zon is genadeloos, na een kwartiertje bakken, kun je je vel naast het strandbed bij elkaar schrapen.
Geef mij maar de verkoeling van IJsland, met haar woeste watervallen en het gitzwarte zandstrand.
Tussendoor controleer ik vlug mijn banksaldo. Dat doe ik elke dag. Vorige week nog, is de bankrekening van de buurvrouw gehackt. Al haar geld was verdwenen. Tot mijn verbazing zie ik dat er geld is bijgeboekt. Ik glimlach, een mooie herinnering komt in mij op.
Het was eind tweeduizenddrieëntwintig.
Een paar dagen voor kerst opende ik mijn mailbox. Ik kon nauwelijks bevatten wat ik las; uw boek is een bestseller, van harte gefeliciteerd mevrouw Kessels. De buren hebben die middag vast gedacht: wat is er in hemelsnaam aan de hand?
Ik mijmer nog wat na.
Een glinstering vanuit het zwembad, verleidt mijn warme lichaam.
Anke, heerlijk tijdsbeeld
Anke, … wat een geweldig
mw.Marie schreef: Anke,
Riny schreef: Anke, … wat een
Heerlijk om even met je mee
Stella M. schreef: Heerlijk
In maart al lekker warm
Indrany schreef: In maart al
Mooi verhaal, vooral dat eind
SanVis schreef: Mooi verhaal,
Leuk verhaal! Anke Kessels
Schrijfcoach Mike van