Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#233 Pocahontas

“Wit en rood?” “Zoiets had ik in gedachten, jawel.” “Voor Valentijn?” “Nee,” zegt de man. “Dit is dieper.” De bloemenverkoper schrikt van de norse toon en nog meer van de gekwelde uitdrukking op het gezicht van zijn klant. Zijn anders zo radde tong laat hem in de steek. Terwijl hij de bloemen uit de emmers plukt ziet hij dat de klant zich weer lijkt te herpakken. Mooi zo, denkt de verkoper. Als je iets goed te maken hebt, kun je maar beter niet al te gespannen zijn. Hij wikkelt het boeket in een doorzichtig ritselpapiertje, geeft het aan de man en rekent af. “Succes,” probeert hij nog. “Dank u wel,” zegt de man. “Al zal dat niet van mij afhangen.” Hij wil zich omdraaien en aarzelt. “Weet u, als ze niet komt, dan geef ik het aan mijn moeder.” Hij legt het boeket weer op de toonbank. Het is duidelijk dat de man wat kwijt moet. “Ik was vijf, zij was vijf. Twintig jaar deelden we lief en leed. Halfweg mijn derde jaar geneeskunde wilde Pocahontas ineens de wereld zien. Het was niet omdat het niet meer ging, omdat er een derde was of omdat ze me niet meer van me hield.” “En?” “Je kunt de hartenwens van je grote liefde toch niet weigeren. Zelfs als dat je eigen hart breekt. We spraken af dat we elkaar terug zouden ontmoeten, op dat bankje ginds. Maar tien jaar is lang, hoor. Ik twijfel eraan of ze wel opdaagt. Het leven is geen Disneyfilm.” “Nee, dat is zo. Maar je weet maar nooit,” zegt de verkoper. Hij scant gezichten in de inkomhal. Dit is waanzin. Daar staat hij als Piet Snot met de daver in zijn lijf. Al die tijd heeft ze niets van zich laten horen. Een kaartje kon er toch wel van af. Hij wordt woest als hij eraan denkt. Anderzijds, ze heeft zich aan haar woord gehouden. Ze hadden het samen zo afgesproken. Er komt een nieuweling binnen. De vrouw is beladen als een pakezel. Ze draagt een kooi in haar handen, waar een kat in zit. Beide schouders zijn behangen met reistassen, onder een arm steekt een opgerold tapijt, met haar voet duwt ze een koffer voort, en door middel van een touw sleept ze een andere achter zich aan. Gussie, wat heeft ze veel bagage bij! Hij laat de bloemen vallen en rent haar tegemoet. Pas uren later realiseert hij zich dat het boeket ergens in de inkomhal is achtergebleven. (En daar ligt het nu nog, mooi rood en wit te wezen.)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nele heerlijk verhaal. Het zou zomaar echt kunnen gebeuren. Wat zet je de wereldreizigster prachtig neer, ik kan haar volkomen visualiseren. De kat in de kooi en de koffer die voortgetrokken wordt met een touw. Het enige mss niet zo logische is 10 jaar. Wel erg lang om te wachten op je geliefde, zonder enig contact. Je bloemen vind ik dan zo leuk, die is waarschijnlijk meegenomen door mijn Jaques :) Heel graag gelezen en fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi N.D.D. Het verhaal van de rozen, voor die door anderen gevonden worden. Pocahontas zal de hp heel wat verhalen te vertellen hebben. Ben benieuwd naar de verhalen van haar souvernirs. Ik moest glimlachen om de zin. Daar staat hij als Piet Snot met de daver in zijn lijf.

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bloemen vind ik dan zo leuk, die is waarschijnlijk meegenomen door mijn Jaques :)
Dat zou nog eens een idee zijn. Alle stukjes op een rijtje zetten tot één groot "estafetteverhaal waarbij de bloemen die in het ene stukje achtergelaten worden in het volgende stukje opgepikt worden.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
N.D.D, … weer zo'n heerlijk verhaal. Fijn om daar verder op door te borduren. Het zal je maar gebeuren. Misschien heeft iemand op een goede manier gebruik kunnen maken van die bloemen; je weet maar nooit.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo N.D.D. Met plezier gelezen, echt waar. Nu zou ik als schrijfcoach een gouden tip moeten geven om die tekst te verbeteren, maar echt waar, ik denk dat het verhaal gewoon af is. Schitterend!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi hoe beeldend je de aankomst van 'Pocahontas' beschrijft. De hereniging is ook bijzonder genoeg zonder het boeket. Met plezier gelezen. gr. Nynke

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw Marie, @Siv, @BrunoLowagie, @Riny, @Schrijfcoach Johanna wrote, @Thea Josephine, @nyceway: bedankt voor de fijne reacties. :) @mw Marie: Jacques heeft dat goed gezien... Komen de bloemen dan nog wel terecht... :thumbsup: @BrunoLowagie: de opdrachten lezen soms nu al als een estafette. Zou wel eens een leutig idee kunnen zijn voor een volgende keer... :) @Siv en @Johanna wrote: vooral de kat is een heel bijzonder "souvenir"... (Ik ben bezig met een reisverhaal... En ik denk dat ik er nu ook nog eens een romance ga inplakken... :!: Waarvoor dan weer dank aan de schrijfcoach voor de inspirerende opdracht. :) )

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
N.D.D. … zo zie je maar weer, dat alles van verhalen aan elkaar geknoopt is. Naar aanleiding van je antwoord @ Siv en @ Johanna kom ik op dat idee. Succes met je reisverhaal :nod: :thumbsup: