Lid sinds

5 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#231 TOEKOMST

Precies op tijd. Ik dacht nog even dat het een grap was. Dat ik voor niks naar Woudenbos was gereden in dit weer. De regen stopte en het begon iets harder te waaien. ineens was het mystieke gezoem daar en kwamen de schotels door de inktzwarte lucht aangevlogen. Drie stuks. Zwevend en draaiend. Ik kreeg het koud en besloot dat dit echt een buitenaardse choreografie was. Achter de schotels kwam voorzichtig het schijnsel van de volle maan door de wolken heen. Het licht bescheen het tafereel als ware het een geschilderd doek. Ik voelde me een mIsplaatste bezoeker in een buitenaardse scene. Ik hoorde er niet bij. Ik wilde het ook helemaal niet. Maar blijkbaar had ik de keuze niet. Of niet gemaakt. Hoe dan ook, langzamerhand bekroop me onbehaaglijk gevoel. Wat als de belofte gebroken zou worden? Is er dan een weg terug? Ik knipte mijn zaklamp aan. Een, twee, drie korte siganlen. Wachten. Nogmaals 3 signalen, zoals was afgesproken. Wachten. Geen reactie. Nogmaals 3 signalen het donkere bos insturend bedenk ik me dat ik vergeten ben de hond g uit te laten voordat ik vertrok. Hoe dom kon ik zijn! Mijn gedachten worden abrubt verstoord als er en lichtflits uit het bos komt. Van links naar rechts. Het kwam sneller dichterbij. Ik veeg mijn natte haren uit mijn gezicht en hoop op een wolk voor de maan. Mijn mascara is ook. Iet meer te redden. Tina? Er klonk een rauwe stem in het donker. Ja. Hij was het echt.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Margootje71. Ik zie dat dit je debuut is op het forum, welkom. Leuke binnenkomer, graag gelezen. Ik wens je veel schrijfplezier.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Margootje71, Mooi dat je ook mee komt doen met de wekelijkse schrijfopdrachten! De buitenaardse choreografie vind ik erg mooi bedacht! Ik zie nog een paar typfoutjes, maar daar doe ik persoonlijk niet moeilijk over. :) Veel succes en bovenal plezier!

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook deze scene leest als een fragment uit een langer verhaal Margootje, zoals bij meer schrijvers van deze opdracht. En inderdaad mooi gevonden die buitenlandse choreografie, past mooi bij het beeld op de foto! Twee tips: ben consequent in het gebruik van verleden en tegenwoordige tijd. In de tweede alinea gebruik je ze beiden 'Hoe dom kon ik zijn! Mijn gedachten worden abrupt verstoord als er een lichtflits uit het bos komt. Van links naar rechts. Het kwam sneller dichterbij. Ik veeg..' En om de lezer meer bij het verhaal te betrekken, heeft deze meer informatie nodig. Nu roep je teveel vragen op zonder antwoord omdat je koos voor een korte scene (o.a. welke belofte? Op wie wacht je hoofdpersoon? Wat vindt de hoofdpersoon van deze buitenlandse choreografie - is deze bang of niet?). Je kunt dit doen door het verhaaltje wat langer te maken, of 1 vraag uit te werken voor de lezer (En welkom op het forum!)

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En om de lezer meer bij het verhaal te betrekken, heeft deze meer informatie nodig. Nu roep je teveel vragen op zonder antwoord omdat je koos voor een korte scene (o.a. welke belofte? Op wie wacht je hoofdpersoon? Wat vindt de hoofdpersoon van deze buitenlandse choreografie - is deze bang of niet?). Je kunt dit doen door het verhaaltje wat langer te maken, of 1 vraag uit te werken voor de lezer.
Ik interpreteerde het verhaal als een soort "Alien Tinder date" en ik kreeg zin om de film "Earth Girls are Easy" uit 1988 te herbekijken: https://www.imdb.com/title/tt0097257 :-)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Margootje, In de eerste plaats welkom bij de wekelijkse schrijfopdracht en op dit forum. Ik hoop dat het toekomst blijft, ik ben niet echt thuis in sciencefiction, hoewel ik toch wel een aantal goede boeken hierover heb gelezen en ook een aantal films gezien. Het blijft een wonderlijke wereld voor mij. Bedoel je met siganlen signalen of is het een woord in deze sfeer? Volgens mij schrijf je 3 in letters dus drie. Verder zal ik niet meer zeuren, hoor. Blijf schrijven in de toekomst.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Margootje, ik lees in je verhaal, dat het je aan fantasie niet ontbreek. Je had best wat meer mogen schrijven. Op naar de volgende opdracht. :nod: Fijne avond