Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#226' In stilte '

Onze ruzie van toen. Het is nog steeds niet opgelost terwijl dat wel zo zou moeten zijn. Beiden worstelen we ermee in onze slaap. In mijn nachtmerries hebben we nog steeds ruzie, en ik denk als ik ontwaak dat we dat nog steeds hebben. In stilte. In mijn slaap roepen we, slaan we. Als we wakker zijn, praten we niet. Je roept niet, ik hoor niet eens een fluistering. Onze lakens liggen over ons heen. het lijkt onbeslapen alsof we niets eens in ons eigen bed sliepen. We liggen onbewogen naar het plafond te staren. In stilte. Het is nog erger dan de ruzie. Ik wil gewoon je stem horen al is het roepend. Hoe kan het goed komen tussen ons als je niet spreekt? Je doet al alsof alles goed is tussen ons, maar dat is het niet. Ik kan het niet we moeten praten. Het moet. Ik schraap mijn keel. ‘Jo, we moeten praten.’ Ik kijk haar aan. Ze kijkt terug. In stilte. ‘het is bijna nieuwjaar. We kunnen dat toch niet zo starten?’ Mijn hand gaat richting haar wang. Haar zo zachte wang, ze slaagt m’n hand weg. ‘Wat als het niet goed te maken valt?’ ze schudt met haar benen het deken van haar af. Het ziet er niet meer onbeslapen uit alsof een beest met het deken heeft gevochten ligt het daar op het bed in een grote prop. ‘Luister Ani het is niet meer wat het geweest is tussen ons.’ haar elegante benen zwieren met gemak over het bed, haar voeten belanden zacht op de vloer. ‘Dat komt omdat we onze ruzie nooit hebben opgelost’ Ik kruip over het bed naar haar toe. Ik leg mijn hand op haar schouder, ze schudt het niet weg. Ze knikt. ‘Je hebt gelijk, we moeten praten. ‘

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi gedaan, bijna sereen. Kijk nog even naar deze zin: 'ze slaagt m’n hand weg.' Ik denk dat je slaat bedoelt?

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Onze ruzie van toen. Het is nog steeds niet opgelost terwijl dat wel zo zou moeten zijn. Beiden worstelen we ermee in onze slaap. In mijn nachtmerries hebben we nog steeds ruzie, en ik denk als ik ontwaak dat we dat nog steeds hebben.- Ik lees het dat je hier vertelt wat je daarna uitwerkt. Mi kan dit dus weg want het is dubbelop. Waarom de vele witregels? Ik gebruik witregels alleen als er een sprong in de tijd is. -Het ziet er niet meer onbeslapen uit alsof een beest met het deken heeft gevochten ligt het daar op het bed in een grote prop.- Ik zou deze zin in stukken hakken of de uitleg van het onbeslapen eruit halen. Het beeld is sterk genoeg. Ik vrees toch dat het over is en ze verzoenend uit elkaar gaan. :( Treffende invulling. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Imani, … wat een triest begin. Gelukkig is er toch nog ruimte voor praten. Je hebt het op een bijzondere manier geschreven en ook beschreven. Neem de taaltechnische opmerkingen ter harte.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niets is erger dan genegeerd worden en/of als iemand bij voorbaat al de spreekwoordelijke deur dichtgooit. Je weet dat gevoel goed over te brengen. Het lijkt er echter op dat er bij jouw HP's nog hoop is en dat is mooi. Als je de tips van de anderen ter harte neemt dan zal dat je stuk vast ten goede komen. Indien je je eventueel waagt aan een herschrijf dan ben ik daar reuze benieuwd naar.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi dat aan het einde er toch openheid tot gesprek komt. Nu beiden met open vizier en dan kan het een mooi 2019 worden, hoe triest de voorgaande tijd ook was. Mooi hoe je verzoening neerzet als oud zeer met een hoopvolle nieuwe strat. Al veel aanwijzingen al gehad, ik wens je daar succes mee, het zal je tekst zeker sterker maken. Fijne zondag.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een interessant stuk, maar ik weet niet of het nu proza of poëzie is. Als het proza is, is het misschien iets te kaal, dan had ik graag wat meer willen lezen. Het stuk is best letterlijk als het poëzie is. Het mooie aan poëzie is suggestie, dat je heel veel zegt door bijna niks te zeggen. Hier ze je relatief weinig door veel te zeggen. Graag gelezen!