#224 Over tompoucen en andere lekkere hapjes
‘Suus!’ Eva trekt haar vriendin aan haar mouw. Suzanne, die net met haar tanden over het glazuur van een tompouce schraapt, kijkt verstoord op.
‘Wat?’
‘Je moet je vent in de gaten houden.’ Eva knikt in de richting van het groepje mannen dat zich op het terras in de achtertuin heeft verzameld.
Suus volgt Eva’s blik. In de kluwen testosteron spot ze haar man Eric, die zojuist een plekje heeft bemachtigd dichtbij het stralende middelpunt van het opstootje. De nieuwe buurvrouw, blond en bevallig, heft met een uitnodigende glimlach haar glas op naar Eric. Hij grijnst van oor tot oor, tikt als antwoord met zijn biertje tegen het ranke wijnglas en drinkt gulzig en zonder maar één seconde zijn ogen van zijn buurvrouw af te wenden, zijn glas leeg.
‘Dat soort vrouwen, leer mij ze kennen!’ Eva dipt haar vinger in het ontmantelde gebakje van haar vriendin en wijst er vervolgens onder de gele room mee naar de blondine. ‘Roofdieren zijn het. Bloedmooi en allervriendelijkst, ja, totdat ze er met je eigenste man vandoor gaan. Ik zeg het je, Suus, ik zal de deur vanaf nu maar driedubbel op slot doen.’
Suus kijkt haar vriendin geschrokken aan. ‘Zou je denken? Ze lijkt toch best aardig..’
‘Aardig? Meid, doe niet zo naïef. Dat lijkt maar zo. Heeft ze vanavond al één woord met je gesproken?’
Suzanne schokschoudert.
‘Natuurlijk niet’ briest Eva verder ‘zij praat alleen maar met de mannelijke helft van onze buurt. Want daar valt wat te halen! Kijk dan!’
Eric buigt zich over naar hun nieuwe buurvrouw en plukt omzichtig wat uit haar haar. De blonde schoonheid lacht verleidelijk en zelfs van deze afstand ziet Suus hoe Erics konen hoogrood kleuren.
‘Wel heb je ooit..’ Suzanne drukt de geplunderde tompouce in de handen van haar vriendin en stroopt haar mouwen op. ‘Ik ga d’r op af!’
‘Go get her girl!’ Joelt Eva.
Nog geen tien minuten later verlaat de nieuwe buurvrouw met opgeheven hoofd het buurtfeest. Alleen.
Pas als ze de poort achter zich dichtslaat, verruilt ze haar ijzige blik voor hete tranen.
Af en toe was het voor mij
Ik kreeg zin in een tompouce
Alinevera, bedankt voor je
wat een heerlijke
De klassieke vooroordeel
Het is gewoon lekker ....
lekker smulverhaal jammer dat
Mooi verhaal. Ik zie die twee
Het is mij duidelijk hoe de
mw.Marie schreef: Het is mij
Dank allemaal voor jullie
Een uh...