Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#221 schrijven is scheuren

De bladen van november dwarrelen rond zijn hoofd. Hij strooit met de spreuken en wijsheden van anderen, graait ze bijeen en gooit ze door elkaar. Gelukkig zijn, is de nieuwe rijkdom. Als niks zeker is, is alles mogelijk. Herinneringen die je later wilt hebben, moet je nu maken. Met zijn hoofd in zijn nek en zijn armen gestrekt draait hij rond, voelt de woorden op zijn handen en zijn gezicht, laat ze van zich afglijden. Blijf erin geloven, dat er iets bijzonders gaat gebeuren. Wie geen dromen heeft, heeft evenmin een werkelijkheid. Elk mens heeft de potentie tot grootsheid. Onder zijn voeten ritselt en scheurt het. Wacht niet op een goede dag, maar probeer er zelf een te maken. Geluk is de kunst een boeket te maken met de bloemen waar je bij kunt. Zelfs een weg van duizend mijl begint met een enkele stap. Hij ontwaakt bedekt onder maanden positief denken en goede bedoelingen. Kleine dingen brengen groot geluk.Vrijheid is de mogelijkheid je eigen ketenen te kiezen. Tel wat je hebt, niet wat je mist. Hij telt geen van beiden. Vroeger thuis hadden ze heel andere spreuken. Elke dag dronken is ook een regelmatig leven. Hij heeft het toch maar mooi voor elkaar.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, geweldig hoe je je verhaal opbouwt met spreuken uit een scheurkalender. Er spreekt wat krampachtigs uit de manier waarop de hp zichzelf wilt bezweren met al die positieve spreuken. Hoe je aan het einde van je verhaal zijn verleden in één spreuk neerzet, is knap gedaan!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap om zoveel spreuken in het verhaal te verwerken en toch niet aan duidelijkheid in te boeten. Mooi relativerend einde. Gr. Nynke

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtige levenswijsheden van deze tijd mooi neergezet. Je laatste twee regels geven weer hoe het komt dat deze hp het geluk zoekt in oa de kleine dingen. Kortom heel graag gelezen en knap gedaan. Fijne avond.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties. Een avondje googlen en puzzelen heeft mij wel geleerd dat schrijven met andermans woorden lastiger is dan met je eigen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, … ach, die arme jongen toch. Jij zegt, dat schrijven met andermans woorden lastiger is dan met je eigen! Dankjewel, dat treft mij positief. Het is dan net of je het niet meent en of het wel waar is wat je zegt. Ik deel je gevoel. :nod: Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooie compositie is het geworden, Schrijvenmaar. Een fijn ritme. Met aan het slot de terugkeer naar de harde werkelijkheid.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi hoe de 'oude' spreuk op het eind het vastklampen aan de nieuwe spreuken en wijsheden verklaart. Helemaal goed.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Misschien een dubbele punt na 'door elkaar', dacht ik in eerste instantie. Toen bleek dat er een vervolg kwam van de opsommingen dacht ik: toch maar niet. Boeiend verhaal waarin je mooi gebruik maakt van de scheurkalender en waaruit blijkt hoe je hp in het leven staat en wat hem gevormd heeft. Zonder het te zeggen. Knap. Het rare is, dat ik toch het gevoel heb dat hij niet gelukkig is. Een verhaal dat me bijblijft.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk ook niet dat hij gelukkig is, Willemina. Misschien heeft hij wel een regelmatig leven ... ? Dank voor jullie mooie reacties, altijd fijn als iets bijblijft of stof tot nadenken biedt.