Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#221 Eindelijk Córdoba

Met een brede glimlach loopt Karin de vliegtuigtrap af in Córdoba. ‘Ubertje nemen Monique? Over vijf minuten Is Adoria hier, kenteken begint met 5601 met Fiat Doblo. Tien minuten rijden naar ons hotelletje, zeventien euro twaalf. Netjes toch? Wat gaan we als eerste doen: Alcazar, het kasteel?’ Monique lacht, zo kent ze haar vriendin weer, ze gaan er alles uithalen wat erin zit! Dan ziet Monique de donkere man weer. Karin lijkt hem niet op te merken. Hun ogen ontmoeten elkaar. Gek, het geeft Monique een rustig gevoel. ‘Prachtige kamer en zelfs een balkonnetje. Monique daar komt vanavond een mooie Spanjaard voor je zingen. Moet je nou eens zien, ze denken hier zeker dat wij twee mannen zijn. Dit is toch te gek voor woorden, een scheurkalender met schaars geklede dames,’ foetert Karin. ‘Ik stop 'm in mijn tas. Zo meteen ga ik bij de receptie uitleggen, dat ze hier geen extra punten mee verdienen. Ben je klaar voor de start Monique? Córdoba here we come!’ Als de twee vriendinnen op de gang lopen zien ze dezelfde donkere man staan. ‘Meneer ik zie u al vanaf Schiphol, ik heb geen idee wat u doet, maar wij hebben het gevoel dat u ons in de gaten houdt. Klopt dat?’ Karin neemt bepaald geen blad voor de mond. De man knikt minzaam ja. ‘Nou dan heb ik gelijk goed nieuws voor u. Hier wat literatuur,’ Karin geeft hem de scheurkalender. ‘Daar gaat u zich maar mee vermaken in plaats van met deze twee bejaarde dames. Goed begrepen?’ De man zijn ogen worden steeds groter tijdens Karins woordenvloed. Dan zegt de man: ‘Mevrouw ten Diepe. Ik ben uw beveiliger. Mijn werkgever geeft mij die opdracht. Dus helaas voor u, ik ga u niet verlaten. Maar heeft u alstublieft wat geduld met mij. Ik heb net mijn diploma persoonlijke beveiliger gehaald en ik heb deze baan echt heel hard nodig voor mijn gezin.’ Karin zucht: ‘Jammer dat u er een half jaar geleden niet was, toen mijn man en ik een auto-ongeluk kregen, hij is gestorven. En dat was geen ‘zomaar’ ongeluk.’

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi mw. Marie, wat leuk dat we Monique en Karin weer mogen volgen op hun reis naar Cordoba! Karin is een pittige tante; heeft ze wel een beveiliger nodig? :) De scheurkalender heb je er vernuftig doorheen gevlochten. Doordat de beveiliger net zijn diploma heeft gehaald, wordt zijn beeld direct wat zachter. Was dat de bedoeling? Karin's = Karins

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prettig leesbaar verhaal. Heerlijk zo'n assertieve dame. Mij ontgaat alleen waarom iemand wordt beveiligd zonder het zelf te weten. Gr. Nynke

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi mw. Marie, wat leuk dat we Monique en Karin weer mogen volgen op hun reis naar Cordoba! Karin is een pittige tante; heeft ze wel een beveiliger nodig? :) De scheurkalender heb je er vernuftig doorheen gevlochten. Doordat de beveiliger net zijn diploma heeft gehaald, wordt zijn beeld direct wat zachter. Was dat de bedoeling? Karin's = Karins
Chantal fijn dat je het leuk vindt de dames te volgen. Karin is als een blad aan een boom omgeslagen in Córdoba. Idd de beveiliger is echt een hele lieve goedmoedige man, die voor zijn gezin moet zorgen. Karins: je hebt helemaal gelijk, snel aangepast om in Karins tempo te blijven. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prettig leesbaar verhaal. Heerlijk zo'n assertieve dame. Mij ontgaat alleen waarom iemand wordt beveiligd zonder het zelf te weten. Gr. Nynke
Dank je Nynke voor je fijne woorden. De tekst komt over goed op je over. Jouw vraag komt in een volgende aflevering aan de beurt. Fijne avond

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, Een leuk en vlot geschreven verhaal. Ik had wat meer avonturen verwacht, maar die laat je (voor alsnog) achterwege. Maar dan bouw je ook weer op een andere manier de spanning op. Ik ben benieuwd naar deel 3. Met veel plezier gelezen. P.s. Wat een leuke scheurkalender :)

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen softe dames idd. Wat komt er de volgende aflevering op hun pad? Ik snap er nog steeds niets van, maar toch was het leuk om te lezen.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, Een leuk en vlot geschreven verhaal. Ik had wat meer avonturen verwacht, maar die laat je (voor alsnog) achterwege. Maar dan bouw je ook weer op een andere manier de spanning op. Ik ben benieuwd naar deel 3. Met veel plezier gelezen. P.s. Wat een leuke scheurkalender :)
Dank je voor je leuke woorden en aanmoediging tot deel drie, het schept een verplichting voor mij. Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen softe dames idd. Wat komt er de volgende aflevering op hun pad? Ik snap er nog steeds niets van, maar toch was het leuk om te lezen.
Grappig Bianca dat je het toch niet hoeft te snappen, maar wel leuk om te lezen vindt. Mss volgt nog een volgende aflevering waar het een en ander duidelijk gaat worden. Fijne zondag

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met humor geschreven, mw.Marie. Het slot komt voor mij uit de lucht vallen, maar dat is vast, omdat ik deel 1 heb gemist.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je het verhaal gewoon door kan schrijven met zoiets onverwachts als een scheurkalender erin. Ben inderdaad ook nieuwsgierig waarom deze dame beveiligd wordt, zonder dat ze het zelf weet. Misschien is het auto-ongeluk een aanwijzing...?

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het leest als een fragment uit een langer verhaal; ik mis kop en staart hier
Fijn dat je langskwam schrijvenmaar. Het is een vervolgverhaal, vorige week deel één. Best nog ingewikkeld om te doen, voor mij een leersituatie. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het leest als een fragment uit een langer verhaal; ik mis kop en staart hier
Fijn dat je langskwam schrijvenmaar. Het is een vervolgverhaal, vorige week eerste deel: #220 Wat, als je niet weet dat je beveiligd wordt Best nog ingewikkeld om te doen, voor mij een leersituatie. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met humor geschreven, mw.Marie. Het slot komt voor mij uit de lucht vallen, maar dat is vast, omdat ik deel 1 heb gemist.
. Nel, fijn dat je het als humor herkent. Het slot is bedoeld als clifhanger. Ik zit te broeden! Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je het verhaal gewoon door kan schrijven met zoiets onverwachts als een scheurkalender erin. Ben inderdaad ook nieuwsgierig waarom deze dame beveiligd wordt, zonder dat ze het zelf weet. Misschien is het auto-ongeluk een aanwijzing...?
Dank je SanVis. Je bent warm, ben benieuwd wat morgen de opdracht zal zijn. Fijne avond.