Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#220 Wat, als je niet weet dat je beveiligd wordt

Naast mij zit een naar zweet stinkende man in de schipholhal, terwijl ik op mijn vriendin wacht. ‘Op wie wacht deze leuke meid?’ ‘Sinterklaas,’ antwoord ik, idioot denk ik erbij, ik ben 72. ‘Met zwarte piet zeker,’ blijft de grapjas aanhouden. Een grote donkere man trekt mijn aandacht. Ik heb hem eerder gezien. Mijn hart klopt ineens sneller, wat is dat voor een vent? Daar komt gelukkig Monique tevoorschijn uit de grote mensenmassa. We vallen in elkaars armen. ‘Hé Karin, fijn je te zien, wat kijk je benauwd?’ ‘Monique kijk die grote donkere vent daar, die, ken jij hem ook? Het is net of ik hem al veel vaker gezien heb. Hij valt op, omdat hij zo onopvallend is. Vind je ook niet?’ Monique lacht: ‘Karin, je moet weer in een vliegtuig, dan krijg jij altijd de bibbers. Maak je niet zo druk, kom nou maar gauw mee.’ ‘Ja, dat is ook zo. Op naar Córdoba,’ probeer ik mezelf weer in het gareel te krijgen., ‘Het is helemaal niet druk, aansluiten maar in de Efteling met onze handbagage. Heb je de vloeistoffen in een ritszakje Karin? Riem alvast uit je broek, gaat goed zo meid.’ ‘Als ik jou niet had Monique, ik word altijd rustig als jij er bent,’ lach ik nu weer zelfverzekerd. Dan valt mijn oog weer op die grote man, hij heeft een oortje in, praat in zijn microfoon, staat vlak achter ons. Nu heeft hij gehoord waar we naar toegaan, getverderrie. Ik wil niet meer. Ik geef Monique een duw in haar zij: ‘Daar is ie weer,’ en ik beweeg mijn hoofd zijn richting uit. Monique ziet hem, kijkt ineens bedenkelijk. ‘Hij zal ook wel gaan vliegen, dat doet iedereen hier toch.’ Maar nu hoor ik onzekerheid in Monique' s stem.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaaaaa, hier is de spanning voelbaar.
Gelukkig, missie volbracht, nu de rest van het verhaal nog. Dank je Levina.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Natuurlijk is een verstandige meid goed voorbereid. Vertel je nog even hoe het afloopt? Omdat ik een zeurpiet ben (heeft niets met sinterklaas te maken) zou ik van naar toe - naartoe maken en van Monique - Monique's.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend. Soms zie je vreemde figuren als je op reist gaat. En dan gaan ze vooral naast jouw zitten. Een zeurtje Naast mij zit een naar zweetstinkende man in de schipholhal, Naast mij zit een naar zweet stinkende man in de schipholhal, Graag gelezen Marie

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eindigt als een cliff hanger. Hoe gaat dit aflopen? Alle ingredienten voor een spannend verhaal. Graag gelezen.
Hoe het afloopt, beetje naar helaas voor veel partijen. Fijn dat je de spanning leest. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk is een verstandige meid goed voorbereid. Vertel je nog even hoe het afloopt? Omdat ik een zeurpiet ben (heeft niets met sinterklaas te maken) zou ik van naar toe - naartoe maken en van Monique - Monique's.
Of deze meid een verstandige meid is, ik zou er niet op in willen zetten. Fijn dat je de afloop wil weten. Heel fijn dat je zo nauwkeurig leest, aangepast nu. Ik vind het nog steeds moeilijk, wat wel of niet aan elkaar geschreven wordt. Heb de Taalunie al geraadpleegd en scherp opletten maar. Fijn dat je kwam lezen Tja.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend. Soms zie je vreemde figuren als je op reist gaat. En dan gaan ze vooral naast jouw zitten. Een zeurtje Naast mij zit een naar zweetstinkende man in de schipholhal, Naast mij zit een naar zweet stinkende man in de schipholhal, Graag gelezen Marie
Zeker Siv en ze stinken ook vaak. Maar ook heel interessante mensen, waarbij je direct een verhaal bedenkt. Fijn dat je zo exact leest. Ik heb de Taalunie geraadpleegd, het lijkt dat beide mogen. Ik heb het zoals jij schrijft geleerd vroeger, dacht ik. En aan elkaar geschreven nu, maar nu jij het zegt begin ik te twijfelen. Ik laat het nog even zo staan. Ik hoop dat de schrijfcoach uitsluitsel kan geven. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend ja. Spitsvondige 72-jarige trouwens! Pakkend geschreven, graag gelezen
Dank voor je fijne reactie Annetteke, mijn doel bereikt, doet me goed. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, helemaal spannend. Net als iedereen voor mij word ik nieuwsgierig naar het vervolg van het verhaal. Volgens mij is het overigens ook naar zweet stinkend, los van elkaar dus.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal! Ik moet wel zeggen dat ik - als ik de titel niet had gelezen - er niet achter had kunnen komen dat deze meneer een beveiliger zou kunnen zijn, of op z'n minst de HP beter zou kennen dan ze zou denken. Misschien zou je in het verhaal in een paar woordjes suggereren dat de meneer haar onopvallend gadeslaat, ook dat zou voor spanning kunnen zorgen. Graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, helemaal spannend. Net als iedereen voor mij word ik nieuwsgierig naar het vervolg van het verhaal. Volgens mij is het overigens ook naar zweet stinkend, los van elkaar dus.
Fijn dat je het als spannend leest. Ik hoop morgen, met de nieuwe weekopdracht, de onthulling uit de doeken te doen. En ja nu ga ik over stag hoor. Zoveel stemmen voor het niet aan elkaar schrijven, ik ga het aanpassen. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal! Ik moet wel zeggen dat ik - als ik de titel niet had gelezen - er niet achter had kunnen komen dat deze meneer een beveiliger zou kunnen zijn, of op z'n minst de HP beter zou kennen dan ze zou denken. Misschien zou je in het verhaal in een paar woordjes suggereren dat de meneer haar onopvallend gadeslaat, ook dat zou voor spanning kunnen zorgen. Graag gelezen!
Fijn dat je langskomt Mike. Dit verhaal is eigenlijk een herschrijf van vorige week, waar ik te weinig uit de doeken deed. Maar jouw punt nu weer net wel beschreven had. Dat heb ik hier eruit gelaten, vanwege de reacties vorige week. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, dank voor de leerzame aanwijzing en je enthousiasme bij alle teksten. Fijne avond.