Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#220 Een illusie

Ik ben in een boekwinkel en zie een stapel boeken op een tafeltje liggen. De titel is ‘Een illusie’. Het boek kost maar een euro. Dat kan ik nog wel betalen. Ik pak het boek op en sla het open. Blanco. Inwendig grijns ik. Iemand geeft me een duw. Als ik me omdraai kijk in het glimlachende gezicht van mijn vriendin Marja. ‘Waarin ben jij zo verdiept?’ vraagt ze. ‘In een illusie,’ antwoord ik terwijl ik haar het boek geef. Ze draait hem om en zegt: ‘Geen flaptekst.’ ‘Nee, het is een boek zonder tekst.’ ‘Verlakkerij.’ Och, het heeft wel iets. De lezer mag zijn eigen illusie bedenken.’ ‘Wat is jouw illusie?’ ‘Om samen met jou in een exclusief restaurant te dineren.’ ‘Dan doen we dat.’ ‘Daar heb ik geen geld voor. Jij dan wel?’ ‘Ook niet, maar we kunnen wel op het terras bij McDonald’s er over fantaseren.’ ‘Oké. Laten we gaan. Wacht, ik koop het boek. Per slot van rekening kan ik daar voor een euro al mijn illusies in kwijt.’

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, … wat een geweldig leuk verhaal. En precies naar de opdracht. Prachtig . Stap lekker met je vriendin een restaurant binnen; dat hoeft geen illusie te zijn. Prettig weekend. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie invulling! Heel lang geleden kocht ik een singel, zo'n 45-toerenplaatje, met de titel 'Silent night'. Je raadt vast wat erop stond.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaaltje, Tja. Ik hoop dat je het boekje volschrijft met mooie verhalen. En eet smakelijk, bij de Mac.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Tja, wat een vermakelijk verhaaltje. Met je gedachten in de vrijstand kun je zijn waar je wilt. Mooi.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De lezer mag zijn/haar eigen illusie bedenken. Misschien is dat bij elk boek of verhaal wel zo en misschien is het daarom zo leuk om te lezen en lezers al schrijvend van illusies te voorzien. Graag gelezen.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik hoop dat je grijnzen bedoelt, mw.Marie, anders ga ik me ook nog schuldig voelen.