Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#219 Cordoba

Een man van middelbare leeftijd naast mij op de bank in de Schipholhal, vraagt op wie ik wacht. ‘Sinterklaas.’ ‘Met zwarte piet zeker,’ vraagt hij grappenderwijs. ‘Hé, daar zal je mijn schoonzoon hebben!’ Ik pak de eerste de beste sterk gespierde ‘Obama’ in de arm. De man lacht al zijn parelwitte tanden bloot. ‘Ofcourse maman,’ En ik krijg een dikke pakkerd van hem. Hij fluistert in mijn oor: ‘Fijn u zo hartelijk te ontmoeten, ik ben van ISS en ga u beveiligen op uw reis met uw vriendin Monique naar Cordoba. Ik zal gelijk uw buurman even uitleggen dat zwarte piet not-done is.’ Ik kan nog net mijn mond van verbazing dichthouden. Daar komt nu ook Monique tevoorschijn uit de mensenmassa op Schiphol. We vallen in elkaars armen en ik fluister in haar oor: ‘Wat ik nu weer beleef.’ Monique lacht: ‘Ik zag het wel hoor, jij met Obama!’ We zien Obama vooroverbuigen naar mijn buurman op het bankje, de man begint te beven over zijn hele lichaam, zet het meteen op een lopen. Obama keert zich om naar ons: ‘Ha Monique, u bent er al. Shall we?’ Zenuwachtig trek ik aan Moniques arm: ‘Ik vertrouw het niks, hij zegt van ISS te zijn, wat is dat?’ ‘ISS Karin, betekent International Security Service. De beste beveiligingsdienst ter wereld. U wordt sedert uw 12de door hen beveiligd.’ ‘He, hoe komt dat zo? Nooit gemerkt, ik vertrouw u helemaal niet, ga weg,’ weet ik nog net uit te brengen. ‘Helaas Karin, u bent niet mijn opdrachtgever, dus ik moet u beschermen. Trouwens hier is uw portemonnee weer terug. Ik kon hem net wel heel makkelijk pakken hoor,’ met een vette knipoog krijg ik hem terug. Ik voel me wee worden in mijn maag, kijk naar Monique, dit klopt niet, denk ik nog.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, ik kan je verhaal niet helemaal volgen. Direct al in het begin ben ik de weg kwijt. Waarom reageert de hp zoals ze doet? Vindt ze de man naast haar vervelend? En waarom is de andere persoon een 'Obama'? Wat bedoel je hiermee? Het klinkt allemaal spannend, maar wat er precies gebeurt, is mij nog onduidelijk.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn hoofd tolt van de vragen: verwissel je aan het einde Karin met Monique? Waarom u? Zit hp te wachten op Monique? - Daar komt nu ook Monique tevoorschijn uit de mensenmassa op Schiphol. - Dit is een mooie beeldende zin. :thumbsup: Het lijkt een deel van een groter verhaal.

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, Ik denk het na een paar keer lezen ontrafeld te hebben. Karin is HP en wordt ermee geconfronteerd dat ze al sinds haar 12e beveiligd zou worden. Dat maakt haar behoorlijk onzeker. Toch voelt ze zich vanaf het begin al niet veilig, gezien het feit dat ze een wildvreemde aanklampt om weg te komen bij iemand die haar een in haar ogen verkeerde vraag stelt. En dan is er ook nog iemand in het complot met wie ze vertrouwd dacht te zijn, haar vriendin Monique. Heb ik het goed? Ik vind het ontzettend spannend! Maar ik sluit me wel aan bij voorgaande feedback over te veel onduidelijkheden, want ik moest wel even puzzelen. Je kunt in de eerste zinnen misschien al iets duidelijk maken over HP, al gaf je alleen maar aan dat ze een vrouw is. Verder kloppen de dialogen niet helemaal. Niet duidelijk is namelijk wie wanneer aan het woord is en tegen wie. En waarom spreekt Monique Karin ineens aan met U? Ze zijn elkaar even daarvoor immers spontaan in de armen gevallen. Dat moet je misschien toch even uitleggen,al was het maar in gedachten of door een bepaalde emotie. O ja, en : Karin aan het eind moet denk ik Monique zijn. Obama snapte ik trouwens wel. Ik zie meteen een bepaald type voor me. Fijne avond!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaal, ik moest erom lachen. De zelfverzekerde Karin heeft eerst een vreemd onderhoud met een man op het vliegveld en vervolgens blijkt de eerste de beste Obama haar al sinds jongs af aan te beschermen buiten haar medeweten. De twijfel over wat ISS betekent geeft nog eens extra spanning. Graag gelezen. Heb je dit met je stem geschreven? In ieder geval vind ik dit een geslaagd verhaal.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, Je neemt de eerste de beste 'Obama' bij de arm en ons bij de neus, volgens mij. Ik denk niet direct aan een spierbundel bij Obama, eerder aan een diplomatiek persoon, die graag wil samenbrengen. Nu kan dit verband hebben met zijn functie. De dames gaan wellicht naar Cordabo, een historische plaats. Hoewel dit buiten de titel niet expliciet naar voren komt. Wellicht dat de dubbele betekenis van ISS een aanwijzing zou kunnen zijn. Ik lees wel dat Karen de hoofdpersoon is en Monique haar reisgezel. Die 'Obama' kent haar wel bij naam en spreekt haar in functie met u aan. Ik denk ook dat Karin in de laatste zin Monique dient te zijn. Je hebt een raadselachtig stuk geschreven.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kom er niet goed uit. Het middenstuk is duidelijk, met leuke humor. Maar het begin en het eind. Wordt ze ontvoerd? Dat eind vind ik namelijk wat onheilspellend. Misschien is die Obama wel helemaal niet te vertrouwen?

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, wtf! Mooi begin van een boek / film: waarom zou ze sinds haar 12e al beveiligd worden? Spannend! Puntjes: - Wat ik wat vreemd vond is dat zij de "Obama" zelf uitzocht, en dat hij dus haar beveiliger blijkt te zijn. Dat vond ik wat té toevallig. Als hij nou ergens in het verhaal actief haar aandacht vraagt (naar haar staart, een korte blik valt op), dan is het voor mij misschien iets logischer dat hij haar allang op het oog heeft, en dus dat vanuit daar het contact ontstaat.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, … wat een eng verhaal. Als ik iets lees over ISS dan denk ik aan: geweren, geschreeuw en gedonderjaag. Grote griezels - wegwezen dus. Ik zeg je even vriendelijk gedag. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, ik kan je verhaal niet helemaal volgen. Direct al in het begin ben ik de weg kwijt. Waarom reageert de hp zoals ze doet? Vindt ze de man naast haar vervelend? En waarom is de andere persoon een 'Obama'? Wat bedoel je hiermee? Het klinkt allemaal spannend, maar wat er precies gebeurt, is mij nog onduidelijk.
Dank je Chantal. Ik neem je vragen mee. Obama is hier een metafoor. Zie ad Bianca, zij heeft het bij het rechte eind. Ik neem alle punten mee in de herschrijf, hoop dat het daardoor duidelijker wordt. Fijn dat je er spanning in leest. Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn hoofd tolt van de vragen: verwissel je aan het einde Karin met Monique? Waarom u? Zit hp te wachten op Monique? - Daar komt nu ook Monique tevoorschijn uit de mensenmassa op Schiphol. - Dit is een mooie beeldende zin. :thumbsup: Het lijkt een deel van een groter verhaal.
Dank je May. Idd Monique verwisselt aan het einde, aangepast nu. Zomaak ik het de je wel erg moeilijk. Ik ga de tekst aanpassen. U wordt gezegd door de beveiliger. Hp, Karin zit op haar vriendin Monique te wachten. Dank je voor het aanhalen van deze zin met een duim, ben ik blij mee.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal maar ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Spannend, fijn dat je er dat nog weet uit te halen. Voor de rest beloof ik beterschap! Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, Ik denk het na een paar keer lezen ontrafeld te hebben. Karin is HP en wordt ermee geconfronteerd dat ze al sinds haar 12e beveiligd zou worden. Dat maakt haar behoorlijk onzeker. Toch voelt ze zich vanaf het begin al niet veilig, gezien het feit dat ze een wildvreemde aanklampt om weg te komen bij iemand die haar een in haar ogen verkeerde vraag stelt. En dan is er ook nog iemand in het complot met wie ze vertrouwd dacht te zijn, haar vriendin Monique. Heb ik het goed? Ik vind het ontzettend spannend! Maar ik sluit me wel aan bij voorgaande feedback over te veel onduidelijkheden, want ik moest wel even puzzelen. Je kunt in de eerste zinnen misschien al iets duidelijk maken over HP, al gaf je alleen maar aan dat ze een vrouw is. Verder kloppen de dialogen niet helemaal. Niet duidelijk is namelijk wie wanneer aan het woord is en tegen wie. En waarom spreekt Monique Karin ineens aan met U? Ze zijn elkaar even daarvoor immers spontaan in de armen gevallen. Dat moet je misschien toch even uitleggen,al was het maar in gedachten of door een bepaalde emotie. O ja, en : Karin aan het eind moet denk ik Monique zijn. Obama snapte ik trouwens wel. Ik zie meteen een bepaald type voor me. Fijne avond!
Bianca, dank je wel voor je zeer uitgebreide reactie, je hebt het bij het goede eind. Ik lees hier dat ik het jullie wel erg moeilijk maak. Ga het herschrijven met alle aanwijzingen. Fijne zondag

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaal, ik moest erom lachen. De zelfverzekerde Karin heeft eerst een vreemd onderhoud met een man op het vliegveld en vervolgens blijkt de eerste de beste Obama haar al sinds jongs af aan te beschermen buiten haar medeweten. De twijfel over wat ISS betekent geeft nog eens extra spanning. Graag gelezen. Heb je dit met je stem geschreven? In ieder geval vind ik dit een geslaagd verhaal.
Dank schrijfcoach Odile. Fijn dat ik op je lachspieren werk en dat je spanning ervaart. Die combi probeer ik in mijn teksten te krijgen. Ik heb met mijn stem geschreven en dat veroorzaakt nu het van de hak op de tak, dan wel het moeilijk volgen door derden, heb ik zelf het gevoel. Fijn commentaar gekregen hier. Prettige zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, Je neemt de eerste de beste 'Obama' bij de arm en ons bij de neus, volgens mij. Ik denk niet direct aan een spierbundel bij Obama, eerder aan een diplomatiek persoon, die graag wil samenbrengen. Nu kan dit verband hebben met zijn functie. De dames gaan wellicht naar Cordabo, een historische plaats. Hoewel dit buiten de titel niet expliciet naar voren komt. Wellicht dat de dubbele betekenis van ISS een aanwijzing zou kunnen zijn. Ik lees wel dat Karen de hoofdpersoon is en Monique haar reisgezel. Die 'Obama' kent haar wel bij naam en spreekt haar in functie met u aan. Ik denk ook dat Karin in de laatste zin Monique dient te zijn. Je hebt een raadselachtig stuk geschreven.
Levina, ik zou niet durven jou en de andere lezers bij de neus te nemen. Obama is een metafoor. Cordabo heb ik opgezocht. Ik kon het niet vinden. Còrdabo in Spanje wordt hier bedoeld. Ik ga het herschrijven met alle mooie aanwijzingen, om het verhaal concreter te laten worden voor de lezer. Dank voor je reactie en fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kom er niet goed uit. Het middenstuk is duidelijk, met leuke humor. Maar het begin en het eind. Wordt ze ontvoerd? Dat eind vind ik namelijk wat onheilspellend. Misschien is die Obama wel helemaal niet te vertrouwen?
SanVis, ik maak het te moeilijk deze week met het gesproken woord in tekst om te zetten. Fijn dat je humor en spanning leest. Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, wtf! Mooi begin van een boek / film: waarom zou ze sinds haar 12e al beveiligd worden? Spannend! Puntjes: - Wat ik wat vreemd vond is dat zij de "Obama" zelf uitzocht, en dat hij dus haar beveiliger blijkt te zijn. Dat vond ik wat té toevallig. Als hij nou ergens in het verhaal actief haar aandacht vraagt (naar haar staart, een korte blik valt op), dan is het voor mij misschien iets logischer dat hij haar allang op het oog heeft, en dus dat vanuit daar het contact ontstaat.
Kijk dat is mijn bedoeling, je kan het ook niet snappen met dit eerste begin, want je valt in een groter verhaal. Spanning dat is mijn bedoeling. Dank voor je aandachtspunt, ik neem het mee in mijn herschrijf. Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, … wat een eng verhaal. Als ik iets lees over ISS dan denk ik aan: geweren, geschreeuw en gedonderjaag. Grote griezels - wegwezen dus. Ik zeg je even vriendelijk gedag. :nod: :thumbsup:
Riny, het is niet mijn bedoeling het zo eng te maken en zeker niet voor jou. Dank voor je lieve woorden en duim, ik wens je een hele fijne zonnige zondag nu!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, Ik schiet in de lach. Je schreef: Cordabo heb ik opgezocht. Ik kon het niet vinden. Còrdabo in Spanje wordt hier bedoeld. Ik bedoelde dus Córdoba. Tikfoutje, net als jij, ha ha. Ik snapte dat je met Obama een metafoor bedoelde. Alleen zoals ik al zei, verschillen we dan in wat Obama oproept. Ook een fijne zondag gewenst.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, Ik schiet in de lach. Je schreef: Cordabo heb ik opgezocht. Ik kon het niet vinden. Còrdabo in Spanje wordt hier bedoeld. Ik bedoelde dus Córdoba. Tikfoutje, net als jij, ha ha. Ik snapte dat je met Obama een metafoor bedoelde. Alleen zoals ik al zei, verschillen we dan in wat Obama oproept. Ook een fijne zondag gewenst.
We zijn een lekker stel zo! Geniet van de zon.