Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#219 - Van papier af: Droomreis

Droomreis De Crystal Ocean is een geweldig schip. Zoveel is wel duidelijk, denkt Antoinette. Twaalf dekken, drie zwembaden, een fitnessruimte en luxe spa, zeven restaurants, verschillende bars en lounges, elfhonderd crewleden voor drieëntwintighonderd passagiers. Het schip vaart over een rimpelloze zee. Onder de strakblauwe lucht lijkt het witter dan wit. Op weg naar de Caribbean. Aan de horizon is een eiland te zien. Het belooft witte stranden, palmbomen en tropische temperaturen. Antoinette verschuift het kussentje dat voor haar gemak onder haar hoofd is gelegd. Je moet het jezelf zo comfortabel mogelijk maken, waar je ook bent. Rondom het zwembad staan de ligstoelen in keurige rijen opgesteld. Ze zijn niet allemaal bezet. Het is rustig op het zonnedek en toch lopen er vier obers rond. Ze bieden de gasten kleurige cocktails en exotische hapjes aan. Antoinette draait haar linkerschouder even rond. Het valt niet mee om zich te ontspannen en ze begint de spieren van haar arm te voelen. Nog even volhouden. Een charmant stel, Sofia en Jeroen, vertelt enthousiast over de trip die ze hebben gemaakt naar Puerto Rico. Ze blaken van gezondheid, dragen allebei een katoenen broek met daarboven een lichtblauwe polo. Een witte kabeltrui losjes over de schouders. Ze zijn jong en toch is het al hun derde cruise. Antoinette sluit haar ogen en zucht. ‘U bent klaar, mevrouw De Vries. Ik zal u verlossen.’ De verpleegkundige stopt de machine en verwijdert de dialysenaalden. Langzaam komt ze terug in de realiteit. Ze houdt het tijdschrift in haar handen. Kijkt naar de plaatjes met de blauwe luchten, de meeuwen, het prachtige schip, het zwembad. ‘Mag ik deze meenemen?’ ‘Nee, het spijt me. Die moet hier blijven.’ Ze staart nog een keer naar de foto van het jonge, gezonde stel. Sofia en Jeroen. Zij wel.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis, hier houd ik van, wat een prachtig verhaal van dagdromen van iemand, die zo ernstig ziek is. Ik gun haar zo dat tijdschrift en nog veel meer zo'n heerlijke reis. :thumbsup: Fijne zondag.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sanvis, wat een goed verteld verhaal. Je laat me geloven dat Antoinette daadwerkelijk op de Crystal Ocean meevaart. Helaas is ze gekluisterd aan haar dialyse apparaat. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gegeven en ook goed opgebouwd want voor mij als lezer komt de clou onverwacht. :thumbsup: Kijkt ze naar een reclame en verzint zij de namen of gaat het over een reisverslag? De eerste zinnen zijn een opsomming waardoor ik moeilijk in het verhaal kwam. Helaas weet ik ook niet zo snel een oplossing ervoor. Mss beginnen met de opsomming van de feiten en dan de conclusie van de HP. Zo staat het ook in een brochure en na het gelezen te hebben volgt de mening die men erover vormt. :?

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk opgebouwd alleen plaats ik een vraagteken bij die kabel trui, Als ik het goed begrijp bevinden ze zich in tropische wateren. Dat wordt puffen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel bedacht. Heb je gebruik gemaakt van opname van je stem of ben je zo begonnen te schrijven? Vaak moet je een drempel over om met je stem te schrijven en sommigen vinden het fijn en anders om zo een verhaal te vertellen. Je kunt het ook andersom doen en eerst je verhaal op papier schrijven en daarna met je stem het verhaal vertellen of uitwerken.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel bedacht. Heb je gebruik gemaakt van opname van je stem of ben je zo begonnen te schrijven? Vaak moet je een drempel over om met je stem te schrijven en sommigen vinden het fijn en anders om zo een verhaal te vertellen. Je kunt het ook andersom doen en eerst je verhaal op papier schrijven en daarna met je stem het verhaal vertellen of uitwerken.
Ik maak vaker gebruik van opnames. Het zijn vaak fragmenten die me te binnen schieten tijdens het wandelen. Soms gaat het om een zin en soms praat ik een paar minuten door. Tijdens het schrijven bepaal ik de volgorde van al die losse stukjes en probeer ik het tot een geheel te breien. Maar het grootse deel van wat ik schrijf doe ik zonder opnames.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zaligheid. Dat heb je leuk gedaan. Ik was mee. En dan tegen beter weten nog even teruglezen of niet ergens. Nee. Leuk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi opgebouwd, prettig geschreven. Einde direct na ‘Nee, het spijt me. Die moet hier blijven.’ zou ik nog net iets sterker vinden.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis, hier houd ik van, wat een prachtig verhaal van dagdromen van iemand, die zo ernstig ziek is. Ik gun haar zo dat tijdschrift en nog veel meer zo'n heerlijke reis. :thumbsup: Fijne zondag.
Dank je wel, mw.Marie. Al dagdromend kunnen we een heel eind komen. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sanvis, wat een goed verteld verhaal. Je laat me geloven dat Antoinette daadwerkelijk op de Crystal Ocean meevaart. Helaas is ze gekluisterd aan haar dialyse apparaat. Graag gelezen!
Hoi Chantal, goed om te horen dat mijn opzet geslaagd is. Fijne avond!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gegeven en ook goed opgebouwd want voor mij als lezer komt de clou onverwacht. :thumbsup: Kijkt ze naar een reclame en verzint zij de namen of gaat het over een reisverslag? De eerste zinnen zijn een opsomming waardoor ik moeilijk in het verhaal kwam. Helaas weet ik ook niet zo snel een oplossing ervoor. Mss beginnen met de opsomming van de feiten en dan de conclusie van de HP. Zo staat het ook in een brochure en na het gelezen te hebben volgt de mening die men erover vormt. :?
Ze is niet echt aan het boord van het schip, maar leest erover in een tijdschrift. Vandaar de wat zakelijke opsomming in plaats van echt ervaren hoe het aan boord van een cruiseschip is. Er mocht van mij wel wat afstand zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het je niet direct het verhaal intrekt. Een puntje ter overweging. Leuk dat de clou onverwacht kwam.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk opgebouwd alleen plaats ik een vraagteken bij die kabel trui, Als ik het goed begrijp bevinden ze zich in tropische wateren. Dat wordt puffen.
Ik had zo'n cliché stockfoto in gedachten van mensen met een tandpasta-glimlach in sportieve wit-blauwe kleding. En die hebben dan altijd zo'n witte katoenen trui over hun schouders hangen. Maar ik kan me voorstellen dat het een associatie met een dikke trui oproept. En dat is weer een heel andere cruise. Dank voor je reactie.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Aaaaaaah :(. Mooi / zielig verhaal :). Vooral dit: 'Mag ik deze meenemen?’ ‘Nee, het spijt me. Die moet hier blijven.’ Wat mij betreft had het verhaal daar ook wel mogen eindigen misschien. Heel goed!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah...geef haar nou gewoon dat tijdschrift mee! Je verhaal heeft me geraakt.
Ja, het is wel gemeen dat ze het niet meekrijgt. Fijn dat het je geraakt heeft.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zaligheid. Dat heb je leuk gedaan. Ik was mee. En dan tegen beter weten nog even teruglezen of niet ergens. Nee. Leuk.
Dus ook onder een kritische blik klopt het. Goed om te horen (lezen).

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi opgebouwd, prettig geschreven. Einde direct na ‘Nee, het spijt me. Die moet hier blijven.’ zou ik nog net iets sterker vinden.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar ik was bang dat het idee van het tijdschrift dan niet duidelijk genoeg zou zijn en voor mijn gevoel moet er toch nog iets achteraan. Nog even op broeden dan maar. Dank voor je reactie.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aaaaaaah :(. Mooi / zielig verhaal :). Vooral dit: 'Mag ik deze meenemen?’ ‘Nee, het spijt me. Die moet hier blijven.’ Wat mij betreft had het verhaal daar ook wel mogen eindigen misschien. Heel goed!
Ik heb erover gedacht om het daar te laten eindigen. Misschien, zoals jij ook al schrijft. Of een andere eindzin. Ik ga erop broeden. Dank voor je reactie.