Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #218 - Koud

Een koude wind komt onder het bed vandaan. Het gegrom en gekrijs ook. Haar tenen liggen voor het grijpen. Ze voelt al hoe een ijskoude hand zich om haar voet kromt en hoe zijn knokige lijf zich langs haar benen een weg omhoog zal banen. Onwillekeurig trekt ze haar knieën op. In foetushouding wacht ze op het onvermijdelijke. Ze ruikt zijn stinkende adem als hij zich over haar heen buigt. Ze hoort het kraken van zijn botten als hij op haar klimt. Ooit hield ze van hem, maar toen wist ze niet dat hij de duivel zelf is.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beklemmend doch voor mij niet helemaal helder hoe dit zit. Gaat het om misbruik en associeert HP hem met de duivel of is het letterlijk de duivel waar ze mee trouwde? Of leeft er een monster/zombie onder haar bed? Ik vind het een creepy stukje, dat wel.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal bezorgt mij kippenvel. Ik denk dat de ex boos is op de HP en terugkeert na zijn dood, hij is opzoek naar wraak. Dat maak ik op uit jouw verhaal. Maar de HP laat het ook gebeuren, wist ze dat hij terug zou komen? Het 'onbekende' maakt het ook weer extra spannend. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, fijn stukje horror. Een dingetje. Als je in zin 4 ‘al’ weglaat, en ‘baant’ ipv ‘zal banen’ bouw je net iets meer spanning op.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg spannend en origineel geschreven. Je bouwt het verhaal mooi op naar een verrassend einde. gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sandra, Spannend en goed geschreven. Mijn fantasie gaat met me op de loop. Wat was de relatie tussen de twee personen, wat is er gebeurd?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met de opmerking van @Nancy over 'al' en 'baant' ben ik het wel eens, SanVis. Beeldend geschreven. Maakt ook nieuwsgierig naar het hoe en wat.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beklemmend doch voor mij niet helemaal helder hoe dit zit. Gaat het om misbruik en associeert HP hem met de duivel of is het letterlijk de duivel waar ze mee trouwde? Of leeft er een monster/zombie onder haar bed? Ik vind het een creepy stukje, dat wel.
In mijn hoofd gaat het om een demon die haar in zijn menselijke gestalte verleid heeft en haar nu als demon in de ban houdt. Ik schrijf altijd eerst een (te) lange versie en in de korte versie is het verhaal inderdaad voor meerdere uitleg vatbaar geworden. Fijn dat het creepy is. Dat was het idee. Dank je voor het lezen.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal bezorgt mij kippenvel. Ik denk dat de ex boos is op de HP en terugkeert na zijn dood, hij is opzoek naar wraak. Dat maak ik op uit jouw verhaal. Maar de HP laat het ook gebeuren, wist ze dat hij terug zou komen? Het 'onbekende' maakt het ook weer extra spannend. Met plezier gelezen.
Leuk dat iedereen er iets anders in ziet, maar in mijn hoofd is het een demon die haar in zijn menselijke gestalte verleid heeft. Ze laat het inderdaad gebeuren, omdat aan hem ontsnappen niet meer mogelijk is. Dank je voor het lezen en de mooie woorden.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kippenvel Sanvis, een knap staaltje horror! Ik hou vannacht mijn voeten binnenboord!
Goed plan, je weet nooit wat er onder je bed schuilt. Dank je voor het compliment.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, fijn stukje horror. Een dingetje. Als je in zin 4 ‘al’ weglaat, en ‘baant’ ipv ‘zal banen’ bouw je net iets meer spanning op.
Ik heb ook zitten worstelen met die zin. Het punt is dat het niet echt gebeurt. Het gebeurt alleen nog maar in haar hoofd, ze is bang voor wat komen gaat, vandaar de toekomende tijd en het woordje 'al'. Pas later klimt hij op haar. Als ik de toekomende tijd weglaat, is de volgorde van de handelingen dan nog wel logisch?

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis, hier laat je me griezelen en zelf verzinnen. Kortom goed gedaan. Fijne avond
Dank je wel, mw.Marie. Fijne zondag.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en moeder zei het nog zo...liefde maakt blind. Graag gelezen.
Ja, John Doe, soms trap je er met open ogen in. Dank je voor het lezen.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg spannend en origineel geschreven. Je bouwt het verhaal mooi op naar een verrassend einde. gr. Nynke
Nynke, dank je wel voor deze mooie woorden.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sandra, Spannend en goed geschreven. Mijn fantasie gaat met me op de loop. Wat was de relatie tussen de twee personen, wat is er gebeurd?
Hoi Jurrit, In mijn hoofd betreft het een demon die haar in zijn menselijke gestalte verleid heeft en aan wie ze nu niet meer kan ontsnappen. Dus een letterlijke duivel, maar het is inderdaad voor meerdere uitleg vatbaar. Dank je voor je mooie woorden.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met de opmerking van @Nancy over 'al' en 'baant' ben ik het wel eens, SanVis. Beeldend geschreven. Maakt ook nieuwsgierig naar het hoe en wat.
Dag Willemina, Als toelichting herhaal ik even wat ik bij Nancy geschreven heb. Ik heb ook zitten worstelen met die zin. Het punt is dat het niet echt gebeurt. Het gebeurt alleen nog maar in haar hoofd, ze is bang voor wat komen gaat, vandaar de toekomende tijd en het woordje 'al'. Pas later klimt hij op haar. Als ik de toekomende tijd weglaat, is de volgorde van de handelingen dan nog wel logisch?

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brrr- bloedstollend vooral omdat het een bekende is. :thumbsup:
Bloedstollend. Mooi woord. Dank je wel.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi SanVis Creepy. Voor ik vanavond ga slapen, ga ik eerst met een flinke honkbalknuppel onder mijn bed kijken. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi SanVis Creepy. Voor ik vanavond ga slapen, ga ik eerst met een flinke honkbalknuppel onder mijn bed kijken. Graag gelezen.
Hoi Siv, Dan ben je in ieder geval veilig. Slaap lekker!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker creepy. Neigt her en der wellicht naar over de top, maar dat hoort ook wel bij zo'n echt horror verhaal. Enige risico is dan het komische effect. Bij de koude wind denk ik: ha, echt horror; bij het gegrom en gekrijs giechel ik stiekem, wat is er allemaal gaande onder dat bed? Waardoor haar tenen die voor het grijpen liggen -en ik snap echt wel wat je bedoelt- in mijn hoofd het absurde beeld van ergens los klaarliggende tenen krijgen, waardoor ik echt moet lachen op het moment dat het echt huiveringwekkend moet zijn. Maar dat kan ook helemaal aan mij liggen. Eens dat de zin waarmee je worstelt lastig is. Ik zou zeggen: je kunt sowieso niet voelen wat er nog niet gebeurt, dus zoals het er nu staat is ongelukkig. Ik snap je overweging, maar geloof niet dat het onlogisch is als hij eerst begint zoch een weg omhoog te banen en zij daarop haar benen optrekt - het maakt zijn bewegingen tergend traag en daardoor enger, volgens mij. Onwillekeurig zou ik wel schrappen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Sanvis nu ik je toelichting op mijn reactie lees, snap ik pas je bedoeling. Volgens mij kun je het oplossen door het in de IK-vorm te schrijven en dan ‘hij zal zijn ijskoude hand om mijn voet klemmen en zijn knokige lijf langs mijn been optrekken ( zoiets).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Sanvis, … doodeng. Je kunt je voorstellen dat het iedere boef van vroeger geweest kan zijn. Een leraar die je totaal niet mocht, hem hel en verdoemenis toewenste en die nu zijn gram komt halen. Mijn fantasie begint nu te stromen. Spannend geschreven,

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sanvis nu ik je toelichting op mijn reactie lees, snap ik pas je bedoeling. Volgens mij kun je het oplossen door het in de IK-vorm te schrijven en dan ‘hij zal zijn ijskoude hand om mijn voet klemmen en zijn knokige lijf langs mijn been optrekken ( zoiets).
Dag Nancy, Ik wil het verhaal niet in de ik-vorm schrijven, omdat ik wil dat het tafereel met enige afstand door de lezer bekeken wordt. Maar misschien kan ik je idee toch overnemen. Ik blijf er nog even over nadenken. Dank voor het meedenken.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker creepy. Neigt her en der wellicht naar over de top, maar dat hoort ook wel bij zo'n echt horror verhaal. Enige risico is dan het komische effect. Bij de koude wind denk ik: ha, echt horror; bij het gegrom en gekrijs giechel ik stiekem, wat is er allemaal gaande onder dat bed? Waardoor haar tenen die voor het grijpen liggen -en ik snap echt wel wat je bedoelt- in mijn hoofd het absurde beeld van ergens los klaarliggende tenen krijgen, waardoor ik echt moet lachen op het moment dat het echt huiveringwekkend moet zijn. Maar dat kan ook helemaal aan mij liggen. Eens dat de zin waarmee je worstelt lastig is. Ik zou zeggen: je kunt sowieso niet voelen wat er nog niet gebeurt, dus zoals het er nu staat is ongelukkig. Ik snap je overweging, maar geloof niet dat het onlogisch is als hij eerst begint zIch een weg omhoog te banen en zij daarop haar benen optrekt - het maakt zijn bewegingen tergend traag en daardoor enger, volgens mij. Onwillekeurig zou ik wel schrappen.
Met de zin in de toekomende tijd en ook met het woord 'onwillekeurig' wil ik duidelijk maken dat ze overgeleverd is. Dat wil ik erin houden, maar binnen die 99 woorden heb ik nog geen oplossing bedacht die ik beter vind. Misschien komt ie nog, maar voorlopig moet dit het maar zijn. Horror en humor, misschien ligt het dichter bij elkaar dan we denken? Dank je voor het lezen en het meedenken.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sanvis, … doodeng. Je kunt je voorstellen dat het iedere boef van vroeger geweest kan zijn. Een leraar die je totaal niet mocht, hem hel en verdoemenis toewenste en die nu zijn gram komt halen. Mijn fantasie begint nu te stromen. Spannend geschreven,
Dag Riny, Dank je voor je mooie woorden. Ik krijg al een leraar op mijn netvlies voor wie dat zou kunnen gelden. Oh jee, twee zelfs... Grappig wat het allemaal los kan maken.