Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#218 Sientje neemt revanche

De inbreker smijt mij op de rug van mijn lieve baasje Marlies. Dàt gaat hem strafpunten opleveren. Mij, Sientje wegmikken als een oud stuk vuil. Ik, de mooiste witte kat van de Vijverberg, sinds tien jaar. Nu afzetten op Marlies’ rug, ik land recht op zijn smoel. Ik scheur de bivakmuts aan gort, zijn ogen, neus en mond rijt ik met felle halen open. Mmm, hoe heerlijk, smaakt naar meer. ‘Aaaauw, Moeder Maria, help me’, brult de inbreker. Nu heb ik zijn oor te pakken, die gaat eraf! Wat akelig, mijn voetjes onder dat weerzinwekkende bloed van dat onderkruipsel.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen kat om zonder handschoenen aan te pakken, Marie, doet me denken aan mijn witte kat. Graag gelezen

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, de ultieme wraak van een schattig poesje! Je laatste zin vind ik erg leuk. Die kat blijft een dame :). Van 'snottert' zou ik misschien gillen of schreeuwen maken. Als je zo wordt aangevallen, klinkt snotteren voor mijn gevoel net iets te zacht. Fijne dag!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Superleuk vervolg op jouw #217. Die laatste zin is inderdaad meesterlijk en schetst precies hoe katten kunnen doen/zouden kunnen denken. Ik zie helemaal voor me hoe ze vol afschuw haar neusje ophaalt en met haar pootjes schudt om het rood er een beetje af te krijgen :D . Dat wordt een lange poetsbeurt voor haar. Alvast een fijn weekend!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie je schrijft het heel beeldend. Heerlijk zo'n kordate kat. Het is net een tekenfilm die ik voor mij zie. Heel leuk verhaal. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen kat om zonder handschoenen aan te pakken, Marie, doet me denken aan mijn witte kat. Graag gelezen
Heet jouw kat Mr. Tinkles? Ik werd geinspireerd door 'Cats and Dogs'. Fijn dat je de tekst kan waarderen. Prettig weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
WoW dat is wel wat anders als een waakhond, deze brengt echt schrik aan. Kannibaal! Goed verhaal. :thumbsup:
Ja Sientje is niet voor de poes! Dank voor je duimpje, ik ervaar het als een groot compliment. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, de ultieme wraak van een schattig poesje! Je laatste zin vind ik erg leuk. Die kat blijft een dame :). Van 'snottert' zou ik misschien gillen of schreeuwen maken. Als je zo wordt aangevallen, klinkt snotteren voor mijn gevoel net iets te zacht. Fijne dag!
Leuk dat je dat opmerkt Chantal, de kat als dame. Laat nou de zin met snotteren net de zin zijn, die ik een paar maal herschreven heb. Je hebt helemaal gelijk, ik pas het aan. Fijn weekend

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk mw Marie. Niet eng maar een genot om te lezen. Lekker ding, die poezelige poes.
Dank je Nancy, dat poesje is zo weer een schoongewassen dametje hoor. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Superleuk vervolg op jouw #217. Die laatste zin is inderdaad meesterlijk en schetst precies hoe katten kunnen doen/zouden kunnen denken. Ik zie helemaal voor me hoe ze vol afschuw haar neusje ophaalt en met haar pootjes schudt om het rood er een beetje af te krijgen :D . Dat wordt een lange poetsbeurt voor haar. Alvast een fijn weekend!
Dankjewel Karinska voor je leuke woorden. Ja idd een vervolg op #127. Jij ook fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie je schrijft het heel beeldend. Heerlijk zo'n kordate kat. Het is net een tekenfilm die ik voor mij zie. Heel leuk verhaal. Fijn weekend.
Thea , ja ik werd geinspireerd door Cats and Dogs, Mr Tinkles. Heerlijke film. Fijn dat je het zo voor je ziet, fijn compliment van jou om de avond mee in te gaan. Prettig weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=SanVis]Dappere kat! Leuk dat het nu eens niet een hond is die de inbreker grijpt.[/quote Dank je SanVis, deze kat is niet voor de poes. Fijn weekend. PS ik doe het niet goed, niet op citeren gedrukt, nu staat het zo raar, kan het niet veranderen.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gru-we-lijk :p. Lekker verhaal! Ik moet wel zeggen dat deze twee zinnen niet zo superveel voor mij toevoegde, als je het verhaal als op-zichzelf-staand zou zien: Dàt gaat hem strafpunten opleveren. Mij, Sientje wegmikken als een oud stuk vuil. Ik, de mooiste witte kat van de Vijverberg, sinds tien jaar. Dit haalt een beetje de vaart eruit. Misschien kan je het er actiever inschrijven (als je de info wilt houden)? Iets in deze trant: Dát levert hem strafpunten op! Niemand bepoteld Sientje, de schoonheid van de Vijverberg! Ik spring direct ...

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heerlijk die wraakzuchtige kat. Zo zou je als mens ook wel eens tekeer willen gaan als je zulke scherpe nagels zou hebben. Lekker uitvergroot cynisme, ik hou ervan. gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, Grappig verhaal dat me laat glimlachen. Ik heb mij prima vermaakt. Het deed me denken aan The Killer Rabbit of Caerbannog uit Monty Python and the holy grail.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk vervolg op je vorige opdracht. Juiste perspectief invulling en als op zich staand verhaal goed te volgen. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gru-we-lijk :p. Lekker verhaal! Ik moet wel zeggen dat deze twee zinnen niet zo superveel voor mij toevoegde, als je het verhaal als op-zichzelf-staand zou zien: Dàt gaat hem strafpunten opleveren. Mij, Sientje wegmikken als een oud stuk vuil. Ik, de mooiste witte kat van de Vijverberg, sinds tien jaar. Dit haalt een beetje de vaart eruit. Misschien kan je het er actiever inschrijven (als je de info wilt houden)? Iets in deze trant: Dát levert hem strafpunten op! Niemand bepoteld Sientje, de schoonheid van de Vijverberg! Ik spring direct ...
Karel fijn dat je dit aanhaalt. Het streepje op Dat heb ik nagezocht, zoals jij het zet wordt het een lange klank, zoals ik het schrijf een korte luidere klank. Ik hoor graag van jullie hoe het echt moet, ik wil de korte luidere klank weergeven. Ik begrijp je punt, maar bepotelen is niet een woord hetgeen ik zou schrijven, het hoort wel bij de kat, die hoog aanzien normaal vindt. De strafpunten zin geeft voor mij aan dat de gekrenkte kat een aanloop tot de aanval neemt. Ik ga erover denken, ben er nog niet uit. dankjewel voor je suggestie. Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heerlijk die wraakzuchtige kat. Zo zou je als mens ook wel eens tekeer willen gaan als je zulke scherpe nagels zou hebben. Lekker uitvergroot cynisme, ik hou ervan. gr. Nynke
Leuk dat je cynisme noemt, ikzelf denk aan narcisme. Dat hoort bij een mooie kat als Sientje. En idd eens lekker uitvaren op papier, ik wist niet dat ik het in me had als schrijver. Fijne zondag

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, Grappig verhaal dat me laat glimlachen. Ik heb mij prima vermaakt. Het deed me denken aan The Killer Rabbit of Caerbannog uit Monty Python and the holy grail.
Jurrit, mij kan je geen groter compliment geven met deze aanhalingen. Fijne zondag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk vervolg op je vorige opdracht. Juiste perspectief invulling en als op zich staand verhaal goed te volgen. :thumbsup:
May leuk dat je het vervolgverhaal ziet. Het perspectief bij een dier, je weet voor mij een wens. Dank je voor je duim en fijne zondag!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet alleen een goed vervolg, maar ook zijn beide verhalen los te lezen. Knap.
Dank je Levina voor deze prachtige complimenten van jou. Fijne zondag.