Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#218 Halloween

‘Deel jij snoep uit of loop je mee?’ Liever allebei niet. Niet omdat Halloween zo eng is, maar ik wil voetbal kijken. Dat kan je dus niet zeggen. Met de tweeling, Hilde en Henry, en onze jongste van drie, Anna, ga ik langs de huizen waar een kaarsje achter het raam aangeeft dat ze meedoen. Mark, onze zoon van elf vindt het allemaal kinderachtig. Hij kijkt thuis voetbal. Hij wel. Anderhalf uur later loop ik onze eigen straat weer in met Anna op mijn arm. ‘Kom, het is mooi geweest. Tijd voor chocolademelk.’ Henry sjokt de hoek om. ‘Hilde?’

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mja. Haal het laatste woord weg en er is niets bloedstollends aan. Ook met het laatste woord niet eigenlijk. Het lees wel lekker weg en heeft een fijne laconieke toon.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie twee reacties die samenvatten hoe ik het zelf ook voelde. De lezer moet het zelf een beetje invullen. Het verhaal kan niet zonder de context van de opdracht. Ik vond het zelf wel aardig zo. Juist door afwezigheid van alle kunstmatige spanning-opwekkende elementen en de wetenschap dat de lezer iets verwacht, heeft dat laatste woord lading.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Idd Tilma, als moeder krijg ik een bloedstollend gevoel aan het einde: donker, geen mens op straat en vader heeft niet opgelet? Ik denk dat er ook niet veel meer van voetbalkijken komt. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens dat de opdracht hier het verhaal context geeft, toch mis ik wel de spanning eerder. Een schaduw die even wegschiet, onrust bij de hoofdpersoon, Hilde die iets van bloed op haar neus heeft en het wegveegt, iets van foreshadowing (behalve de opdracht zelf) zou een toevoeging kunnen zijn. Leest wel lekker verder :).

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vind het een goede invulling. Een gewone situatie die met 1 woord/vraag omver wordt geblazen. Ik hou ervan en vind dat juist spannend.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mis de spanning in je verhaal. Wel knap dat je met één woord aan het einde een griezelmoment weet aan te halen. Graag gelezen!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, in de eerste 98 woorden mis ik iets, maar ik kan er mijn vinger niet echt op leggen. Woord 99 maakt het ineens venijnig, dreigend. En zet het hele verhaal in het juiste perspectief. En dat met maar één woord. Ik vind het knap.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik het verhaal voor de tweede keer las, was het echt wel eng. Maar dat komt doordat ik de afloop kende en dan is dat onverschillige en het totaal niet op gevaar bedacht zijn erg alarmerend.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, … in deze tijd maakt het laatste woord je verhaal: bloedstollend wil ik niet zeggen, maar je krijgt wel de schrik te pakken. Je gedachten gaan wel op de loop. Knap gedaan.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tilma Op het laatste moment wordt het spannend. Waar is Hilde? Hoort dat bij Halloween, een kaarsje achter het raam?

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap dat 1 woord de toon van het verhaal verandert en iedere ouder het een bloedstollend verhaal vind. Tenminste ik wel. :nod:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tilma, inderdaad heel sterk hoe je met één woord al het voorafgaande in een angstig verhaal omtovert. Chapeau! :thumbsup: