Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#218 Hel en verdoemenis

‘Sta op, vrouw!’ IJskoud water opent eerst haar ogen, dan haar wonden. Ze kruipt achteruit tegen de muur naar het licht. Kijkt kort omhoog naar de vrijheid. Rode randen maken haar irissen onuitstaanbaar blauw. ‘Kijk me niet aan, heks.’ De eerste klappen bereiken via haar hoofd haar ziel. Met een laatste krachtsinspanning blijven haar ogen gefixeerd op haar kwelgeest. Hoge geluiden vullen de bedompte cel. Steeds indringender. ‘Wat doe je.' 'Nee.' 'Stop daarmee, nu...' Het zware lijf van de man begint te stuiptrekken, maar verlossing blijkt een illusie. Ze klauwt zich vast, steelt de levenskracht van het verschrompelende lichaam.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nynke, wat een prachtige vertelling, indringend en zo vol spanning gegoten. Ik zat in je hp, aan het einde heb ik snel afstand genomen, toen ze transformeerde in een weerwolf :D Zo begrijp ik het tenminste. Heel sfeervol, graag gelezen. Fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties, Marie en John. Ik heb de tekst iets aangepast want het is niet de bedoeling dat het op een weerwolf lijkt. gr. Nynke

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Nynke, ik lees geen weerwolf in je verhaal, dat is toch ook niet de bedoeling? Of wel? Ik lees een heks die gestraft wordt, maar te sterk is, hem overmeesterd door zijn kracht uit hem te trekken. Ik vind dit niet eng, in de zin dat ik op het puntje van mijn stoel zit, maar wel heel beeldend geschreven en veel aan de suggestie overlatend, bijna filmisch. Mooi gedaan.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé! Mooi eerst beeld :D! (ik dacht overigens meteen: iemand wordt wakker, nadat hun nier was gestolen :p. Dat is zo'n typische filmscene, dat iemand wakker wordt in een bad met ijs.) Daarna snap ik niet zo goed wat er gebeurd. De rode randen, de hoge klanken? Ze kruipt tegen de muur aan, is daar het licht? Of kruipt ze naar de muur? Ik denk dat ze hem dus door aan te kijken helemaal van energie/leven kan beroven? Ik herken in ieder geval geen weerwolf, zoals hierboven wordt gezegd. In ieder geval heel mooie beelden, je zet echt een scene neer! Ik ben wel benieuwd wat er allemaal gebeurd.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, Nancy en Karel, Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad geen weerwolf, zoals ik al eerder zei. Ik heb het verhaal nog iets aangepast. Hopelijk is het zo nog wat duidelijker. gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, Nancy en Karel, Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad geen weerwolf, zoals ik al eerder zei. Ik heb het verhaal nog iets aangepast. Hopelijk is het zo nog wat duidelijker. gr. Nynke
Veel duidelijker! Mooi :)! Misschien nog: "De man begint met zijn zware lijf te schudden" -> het lijf van de man begint te schudden, ofzoiets. Nu lijkt het alsof hij dit express doet, terwijl het onvrijwillig is. Verder spannend verhaal, leest nu lekker door :D! Ik zie het nu ook voor me.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, Nancy en Karel, Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad geen weerwolf, zoals ik al eerder zei. Ik heb het verhaal nog iets aangepast. Hopelijk is het zo nog wat duidelijker. gr. Nynke
Veel duidelijker! Mooi :)! Misschien nog: "De man begint met zijn zware lijf te schudden" -> het lijf van de man begint te schudden, ofzoiets. Nu lijkt het alsof hij dit express doet, terwijl het onvrijwillig is. Verder spannend verhaal, leest nu lekker door :D! Ik zie het nu ook voor me.
Dank je wel voor de tip Karel. Ik heb de zin aangepast.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Nynke, de aanpassing had wat mij betreft niet gehoeven. Het waren de reacties die me deden twijfelen.
Dank je wel Nancy. Het blijft lastig om alles duidelijk te maken in 99 woorden.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nyceway, Spannend verhaal. Het vereist wel wat inspanning om het te doorgronden.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dreigend stukje vol spanning. Ik heb het idee dat ik hier midden in een veel groter verhaal instap. Alsof ik aan het zappen ben en ineens op het spannendste moment van de film binnenval.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het eerste deel wel spannend, Nyceway. Het slot is eerder surrealistisch en laat bij mij de spanning verdwijnen. Apart verhaal.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dreigend stukje vol spanning. Ik heb het idee dat ik hier midden in een veel groter verhaal instap. Alsof ik aan het zappen ben en ineens op het spannendste moment van de film binnenval.
Dit is ook mijn gevoel tijdens het lezen. Goed gedaan :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jurrit, Chantal, Willemina en May, Bedankt voor jullie positieve reacties. Willemina, ik heb het slot nog iets aangepast. gr. Nynke

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannende scene uit een groter verhaal. Misschien een idee dit ooit uit te werken? Mysterieus ook, want mij is het onduidelijk waar de vrouw in verandert. De ommekeer van slachtoffer naar dader doet het sowieso bijna altijd goed. Ik sluit me, qua beleving, aan bij de omschrijving van Chantal bij #14!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend verhaal, een heks, die echt een heks blijkt te zijn. Persoonlijk vind ik "De eerste klappen bereiken via haar hoofd haar ziel." een beetje mooischrijverig en niet echt passen. ‘Wat doe je, ben je gek geworden.’ vind ik dan weer niet passen, juist omdat het wat banaals heeft. Ik zou hem helemaal schrappen. (Maar dat betekent natuurlijk geenszins dat jij dat ook moet doen.)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannende scene uit een groter verhaal. Misschien een idee dit ooit uit te werken? Mysterieus ook, want mij is het onduidelijk waar de vrouw in verandert. De ommekeer van slachtoffer naar dader doet het sowieso bijna altijd goed. Ik sluit me, qua beleving, aan bij de omschrijving van Chantal bij #14!
Dank je wel voor je reactie, Karinska. Misschien dat ik inderdaad nog wel een langer verhaal ervan maak. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend verhaal, een heks, die echt een heks blijkt te zijn. Persoonlijk vind ik "De eerste klappen bereiken via haar hoofd haar ziel." een beetje mooischrijverig en niet echt passen. ‘Wat doe je, ben je gek geworden.’ vind ik dan weer niet passen, juist omdat het wat banaals heeft. Ik zou hem helemaal schrappen. (Maar dat betekent natuurlijk geenszins dat jij dat ook moet doen.)
Dank je wel, Schrijvenmaar. Ik heb de eerste zin laten staan, maar de dialoog wel aangepast. gr. Nynke