Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#217 Poesje Mauw

Anne's ogen geven het gevecht op. Het wordt langzaam donker in haar wereld. Maar dan schrikt ze wakker. Wat was dat geluid? Ze kijkt angstig om zich heen. Buiten voor het raam ziet ze een donkere gedaante. Ze grijpt naar haar nachtkastje, haar hand zoekt haar bril en de lichtschakelaar. Maar ze tast in de duistere leegte. Ze hoort gekras en een vreemd gemiauw. Het is vast de nieuwe kat van de buren die krols is, denkt ze vluchtig. Of zou het een bloeddorstige weerwolf zijn... Ze kruipt verder onder de dekens en probeert de angstige gedachte uit haar hoofd te verbannen. Het gekras klinkt steeds verder weg, het wordt weer stil om haar heen. Dauwdruppeltjes stromen over haar gezicht. De vele lianen nodigen haar uit om erin te klimmen. Reusachtige varens staan verspreid op de drassige bodem onder de woeste bomen. Enkele zonnestralen dalen neer op het kabbelende water. Achter een boomstronk hoort ze geristel. Er verschijnt een grote witte kat. Zijn ogen zijn vuurrood en staren haar doordringend aan. De kat begint te grommen, hij toont zijn scherpe tanden. Anne deinst terug, ze wil vluchten maar een onzichtbare kracht houdt haar tegen. Ze schreeuwt om hulp, niemand lijkt haar te horen. De lianen beginnen uit het niets te bewegen. Ze kronkelen om haar tengere lichaam heen. Anne is doodsbang, haar hart bonkt in haar keel. De kat maakt een vreemde sprong en staat plotseling voor haar voeten. Zijn heldere ogen knijpt hij dicht tot kleine spleetjes. De kat dartelt heen en weer. Hij begint zacht te spinnen. Met zijn donzige lichaam strijkt hij langs Anne's benen. Koude rillingen schieten door haar lijf. Kattengejank weerklinkt in Anne's slaapkamer. Ze slaat de wekker radio uit. Versuft en verward zit ze op de rand van het bed. Langzaam schuifelt ze naar de badkamer. De lamp hapert, een schemerlicht vult de vochtige ruimte. Anne's gezicht wordt lijkwit. Ze ziet kleine druppels bloed onder haar pyjama broek over haar voeten sijpelen...

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je voert de spanning goed op maar ik weet niet helemaal zeker of het alleen maar dromen zijn. Anne's reacties kan ik soms niet helemaal plaatsen. Bijv. ze schuifelt naar de badkamer en blijft daar stokstijf en verdoofd staan. Waarom? En hoe komt het dat bloed uit haar pyjama broek sijpelt? Ik krijg als lezer niet het idee dat de witte kat echt fout is. Een zeurtje: het is vuurrood en lijkwit Wat een avonturen met die witte kat. Ik ben blij dat mijn kat thuis rood is. :nod:

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blijf als lezer met veel vragen achter, goed verhaal met spannend einde. Ik neem aan dat je bedoelt dat Anne in slaap valt.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij het in slaap vallen van de hp, even kort ontwaken en dan die gekke droom. Die dan weer echt blijkt te zijn met het bloed onder de pyamabroek vandaan. Een weerwolf in wit, die echt op bezoek was en de hp tevens bedwelmt? Je ziet mijn fantasie werkt met jouw tekst. Kleine dingetje: machtige witte kat, machtig leest voor mij wat vreemd, macht is een gedrag en kan ik niet zo goed plaatsen. Volumineuse grote kat of wat dan ook kan naar mijn gevoel wel. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je voert de spanning goed op maar ik weet niet helemaal zeker of het alleen maar dromen zijn. Anne's reacties kan ik soms niet helemaal plaatsen. Bijv. ze schuifelt naar de badkamer en blijft daar stokstijf en verdoofd staan. Waarom? En hoe komt het dat bloed uit haar pyjama broek sijpelt? Ik krijg als lezer niet het idee dat de witte kat echt fout is. Een zeurtje: het is vuurrood en lijkwit Wat een avonturen met die witte kat. Ik ben blij dat mijn kat thuis rood is. :nod:
Alleen de tweede alinea droomt Anne. De eerste en derde alinea maakt Anne bewust mee. Maar omdat ze haar bril en de lichtschakelaar niet kan vinden ziet ze alleen maar een donkere gedaante. Ze ziet de vorm niet goed. Anne blijft stokstijf en verdoofd staan omdat ze erg schrikt van het bloed dat langs haar benen sijpelt. Die zin ga ik aanpassen. Hoe het komt dat het bloed uit haar pyjama sijpelt laat ik aan de lezer over... De witte kat is inderdaad niet echt de 'slechterik'. Dieren in een droom hebben een (symbolische) betekenis. De kat staat ook voor mystiek en de 'hogere sferen'. Maar de witte kat is niet helemaal onschuldig! Wij hebben thuis (gelukkig) ook geen witte kat, dan had ik dit verhaal niet geschreven denk ik! Bedankt voor je uitgebreide reactie May Laysen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij het in slaap vallen van de hp, even kort ontwaken en dan die gekke droom. Die dan weer echt blijkt te zijn met het bloed onder de pyamabroek vandaan. Een weerwolf in wit, die echt op bezoek was en de hp tevens bedwelmt? Je ziet mijn fantasie werkt met jouw tekst. Kleine dingetje: machtige witte kat, machtig leest voor mij wat vreemd, macht is een gedrag en kan ik niet zo goed plaatsen. Volumineuse grote kat of wat dan ook kan naar mijn gevoel wel. Fijne avond.
Dankje voor je samenvatting ;) Omdat Anne niet goed kan zien wat de gedaante is, denkt ze dat er misschien wel een weerwolf voor het raam staat. Dat is haar angst, en geen werkelijkheid. Machtige witte kat was bedoeld als 'grote kat'. Misschien dat ik dat ook ga aanpassen. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend Anke! De droom die zich vermengt met de werkelijkheid. Een paar dingetjes: 'Ze kijkt angstig om haar heen.' Dit moet 'om zich heen' zijn. Dauwdruppeltjes mag aan elkaar. De kat maakt een vreemde sprong en staat onverhoopt voor haar voeten. Onverhoopt vind ik hier niet helemaal passen. Het klinkt te zacht voor de situatie.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend geschreven, ik kon het helemaal meebeleven. Keep up the good work en je hebt geen droom nodig om dit spannend te maken. Je angstbeleving is voldoende sterk.