Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#217 Uitbraak

Jip loopt door het donkere steegje van het appartementencomplex. Normaal vermijdt hij plekken als deze, maar het krolse gezang dat hij twee straten verderop hoorde trok zijn aandacht naar deze vochtige plek. Hij kijkt in het rond, geen teken van een poes te bekennen, totdat er vanachter de vuilcontainer een scherpe klaagzang klinkt. Langzaam kruipt een zwarte poes richting Jip. Ze ziet er smerig uit, mist plukken haar en vel is zichtbaar. Een oogbol hangt er half uit en ze miauwt pijnlijk. Jip is huiverig, maar ook nieuwsgierig. De zwarte poes draait zich op haar rug en een dikke pulserende tumor wordt zichtbaar. De tumor klopt ritmisch en Jip krabt er met zijn wit voetje overeen. Zijn nagels strelen het zachte weefsel en voor hij er erg in heeft, spring de tumor open. Een wolk van rode deeltjes komt vrij en vinden hun weg in Jip’s luchtkanaal. Zijn neus kriebelt en niest, bloedspetters gemixt met groen slijm raken het kadaver van de zwarte poes, dat langzaam verandert in een poeltje groene drab. Bibberig begint Jip te lopen, opzoek naar de bewoonde wereld. Vanuit het steegje komen de geluiden van het verkeer en pratende mensen hem honderd keer harder binnen dan normaal. Eindelijk ziet hij weer daglicht. Helaas wordt zijn gehoor op de proef gesteld door het piepen van een kinderwagen die net voor de uitgang stopt. ‘Kattie.’ Roept het anderhalf jarige meisje terwijl mama afgeleid naar de mobiel staart. De fel roze/paarse kleding van het jonge kind maakt Jip wild. De kleuren zijn als een oneindige caleidoscoop in een snoepwinkel. Jip sluipt richting het meisje, dat hem lachend toejuicht. Vanonder zijn witte vacht voelt hij iets opkomen. Zijn teennagels kruipen uit zijn lichaam gevolgd door een set rode tentakels. Langzaam vinden ze een weg in de neusgaten van het jonge kind.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gatverdamme Richard, wat een verhaal en een slot. Toch is het ook humoristisch in mijn gevoel, mn de zinnen met de witte kat zijn bewegingen van zijn nagels etc. Klein dingetje: - zijn wit voetje: witte - Vanuit het steegje komen de geluiden van het verkeer en pratende mensen hem honderd keer harder binnen dan normaal. bij hem? Leest als een trein. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En weer stel je me niet teleur! :thumbsup: :nod: -dikke pulserende tumor- Typisch Otten dacht ik hier. }) De ommekeer in de sfeer van het verhaal.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook wat moeite met deze zin: ' Vanuit het steegje komen de geluiden van het verkeer en pratende mensen hem honderd keer harder binnen dan normaal' Lekker vies verhaal ik heb heerlijk gewalgd.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Inderdaad een smerig verhaal. De derde alinea hoeft er wat mij betreft niet bij, hoewel je het wel mooi hebt verwoord. Teennagels die uit zijn lichaam kruipen? Hoe moet ik dat zien? (spring - springt) (komen honderd keer harder binnen dan normaal.) Even had ik het gevoel dat jij die kat was.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn bewondering dat je zulke dingen kan verzinnen, hoewel veel dingen zomaar zo gebeurd zouden kunnen zijn. Ik vind ook knap hoe je beschrijft hoe de moeder achter de kinderwagen haar mobiel belangrijker vindt dan haar kind. Ik twijfel dan weer of een anderhalf jarig kind niet in een wandelwagen zit. Dan zie je ook eerder de kleertjes. Hoewel je tegenwoordig een kinderwagen zo ombouwt tot een wandelwagen.