Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#217 Witte wraak

Het ouwe mens had veel geld verstopt, dat was het verhaal. Corby keek door het raam en zag haar zitten in de rolstoel, zich niet bewust van het onheil dat zich aandiende. Op schoot had ze een plaid met daarop een witte kater. Ze leek te slapen. Buiten hoorde hij het geluid van de televisie. Waarschijnlijk stokdoof, dacht Corby. Mooi. Het huis stond in een buitengebied en werd door grote eiken overschaduwd. Hij liep om en probeerde de deur. Dicht. Hij verstevigde de greep op zijn honkbalknuppel, hief zijn been op en schopte met al zijn kracht de deur open. Schreeuwend met de knuppel boven zijn hoofd stormde hij naar binnen, de adrenaline stroomde door zijn aderen. De vrouw keek niet eens op totdat hij voor haar stond en de knuppel als in slow motion haar schedel verbrijzelde. Bloed spoot uit de wond op zijn kleren. De witte kat rekte zich uit en keek hem aan met zijn groene ogen. Bloed van zijn bazin doorweekte zijn witte vacht en in een fractie van een seconde sprong het beest met uitgestrekte klauwen tegen zijn borst en haalde uit. Scherpe nagels krabden Corby zijn gezicht open en hij voelde bloed uit zijn wonden lopen. 'Godverdomme, 'vloekte hij, liet de knuppel vallen, trok de kat van zijn gezicht waarbij een van de klauwen een oog open haalde. Hij struikelde achteruit, viel over de drempel en kwam kermend op zijn rug terecht. Hij huilde van de pijn en de schrik en wankelde achteruit, de handen voor zijn gezicht. Bloed sijpelde tussen zijn vingers door. Panisch van angst en pijn zocht hij blindelings naar de deur. De brandende pijn was onbeschrijflijk. Corby besloot later terug te komen voor het geld. Hij moest naar een arts om zijn gezicht op te laten lappen. Tussen zijn vingers door keek hij in zijn binnenspiegeltje. Wat hij zag deed hem bijna flauwvallen. 'Wat is er met u gebeurd. ' Corby snoot zijn neus en snot mengde zich met bloed. 'Ik werd uit het niets door een kat aangevallen, 'jammerde hij.' Ik wandelde in de polder en opeens sprong het beest in mijn gezicht. ' De arts schudde zijn hoofd en keek hem zorgelijk aan . Op dat moment werd de deur geopend, een kat die vroeger wit was geweest glipte de praktijkruimte binnen en miauwde. Stomverbaasd keek de arts naar de kat en ging op zijn hurken. 'Dat is die kat, 'schreeuwde Corby met overslaande stem.'Hoe komt ie hier...? ' De arts nam de kat in zijn armen zonder zich zorgen te maken over het bloed op zijn witte jas. 'Dit is Felix, de kat van mijn moeder. Die komt nooit naar buiten. Hij zou mijn moeder nooit alleen laten. ' 'Uw moeder...? ' Corby zijn angst tekende zich af op zijn gezicht, zijn maag trok samen. De arts onderzocht Felix snel en zijn ogen vernauwden zich.'Hij is niet gewond, hoe komt ie dan onder het bloed. ' Iets zei Corby dat hij moest maken dat hij wegkwam maar hij was als verlamd. De arts keek hem aan.'Felix zou nooit iemand aanvallen, tenzij...' Hij zette Felix op de vloer en het laatste was Corby zich herinnerde was dat de kat omhoog sprong en de klauwen zijn hals open krabden.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Brrrr. En dat bedoel ik als compliment. Je schrijft het nogal beschouwend. Ik denk dat het nog scherper kan, nog benauwende, als je iets meer (Ik durf het haast niet te schrijven vanwege het cliché) 'show don't tell' toepast. Maar deze versie vind ik ook al behoorlijk haloweenig.

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad brrr...maar het zou nog meer brrr zijn als de arts iets minder vragen zou stellen. Die scene maakt het net iets te dik voor mij. En o ja...hoe komt die kat nu ineens toevallig precies bij die arts terecht? Dezelfde straat? Gedeelde huiskat? Sterke eerste zin. Schept verwachting dat hier iets staat te gebeuren.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is het eerste verhaal dat ik lees waar inderdaad de gevraagde spanning in zit. Je kan hier en daar nog wat schrappen om het verhaal iets scherper te maken, maar verder goed gedaan. gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal. Zeker het begin maakt nieuwsgierig. Er zijn wel wat punten waar ik het wat ongeloofwaardig vind, maar dat kan aan mij liggen. Zoals: - Als ze zo stokdoof is, moet hij haar vermoorden om haar te bestelen? Kan hij haar überhaupt niet knock-out tikken? Of vermomd binnenlopen en de boel leegstelen, ze kan toch niets? - Schrikt de arts niet als er een zwaar bebloede kat binnenloopt? Zeker als die kat van zijn moeder is? - Als hij die kat inderdaad op hoge snelheid zou zien achtervolgen, rijdt hij dan niet verder? - Is hij niet bang om supermakkelijk opgespoord te worden? Hij is gewond en zijn bloed zit overal op de crimescene, en hij gaat direct daarna naar een dokter? Probeert hij niet een dokter te vermijden? Ik denk dat het verhaal, en de gebeurtenissen, ook kunnen plaatsvinden met een iets slimmere Corby en Dokter :p. Maar misschien ben ik wel aan het mierenneuken. In ieder geval mooi beeld en lekkere actiescène.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon een over the top verhaal waarbij je niet op zoek moet gaan naar waarheids bevinding, maar lekker lezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
John Doe idd ik heb het als een lekker bloederig verhaal gelezen. Ik vind het af en toe ook grappig, dat oog opengehaald is bij de dader en de kat die de dader opnieuw aanvalt. Slimme kat, ideaal tegen inbrekers zou ik zeggen! Graag gelezen en echt spannend, goede opbouw, de angst van de dader goed neergezet. Fijne avond. Klein dingetje: 'Godverdomme, 'vloekte hij,' vloekte hij'. Ik zag dat nog een keertje, maar vind het zo snel niet meer terug.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brrrrrrrr John, je laat me griezelen met dit bloederige, vlot geschreven verhaal. Dat zaken hierin misschien niet helemaal verklaarbaar zijn, zoals de kat die ineens opduikt bij de arts, stoort mij niet. Dat past wel een beetje in dit over the top griezelscenario. Paar kleine dingetjes: Honkbalknuppel is één woord, net als binnenspiegeltje. 'Wat is er met u gebeurt - gebeurd'

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is gewoon een over the top verhaal waarbij je niet op zoek moet gaan naar waarheids bevinding, maar lekker lezen.
Dan geef ik geen feedback behalve dat het een lekker lezen verhaal is. :nod:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi John, een heerlijk over the top verhaal met lekker lugubere details, zonder je af te vragen of het kan en hoe het zit. Missie 100% geslaagd! Fijne dag.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi John, een heerlijk over the top verhaal met lekker lugubere details, zonder je af te vragen of het kan en hoe het zit. Missie 100% geslaagd! Fijne dag.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt op opmerkingen gehad waarmee ik het eens ben. Het was een echte katterige kat. Ik wist wel dat katten niet te vertrouwen zijn. Mannen nu dus ook niet. Lekker gemeen verhaaltje.