Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#216 - Blondes have more fun

Manhattan is leuk, Amsterdam is beter. Sofie is blij terug te zijn. Ze laat zich met gespreide armen achterover vallen op het grote tweepersoonsbed dat in het midden van de kamer staat. Haar donkere krullen waaieren uit over het kussen. Nog altijd prijst ze zich gelukkig dat zij en Jeroen erin geslaagd zijn dit appartement in handen te krijgen. Ze draait zich om, gaat op haar buik liggen en rekt zich uit om haar boek van het nachtkastje te pakken. Het ligt er niet. Langzaam komt ze overeind. Ze kijkt de kamer rond. Er klopt iets niet. De kamer is anders dan anders. Ze merkte het al bij het binnengaan, maar nu pas dringt het echt tot haar door. Het bed is te strak opgemaakt. De stoelen staan in een perfecte rij onder de eetkamertafel. De kussens liggen onwaarschijnlijk netjes gedrapeerd op de bank. Niets in de kamer verraadt de slordige hand van Jeroen. Zelfs de planten zien er prima uit. Tijdens haar vorige reis hadden vier van de acht het niet overleefd. Maar het meest verontrustend is de cd die op het dressoir naast de geluidsinstallatie ligt. Cadeau van zijn ex, een blondine die ze een paar weken geleden tijdens een festival zijn tegengekomen. Leuke meid. Zo op het eerste gezicht. De cd had ze niet gegeven om de muziek, maar omdat ze de titel zo passend vond. Jeroen had het hoesje in een donkere la opgeborgen toen hij Sofie leerde kennen. Hij nam haar donkere krullen in zijn handen en kuste haar zachtjes. ‘Het is goeie muziek, maar die titel klopt niet.’ En nu ligt de cd op het dressoir. Blondes have more fun. Ze loopt terug naar het bed om onder ogen te zien wat ze net niet wilde zien. Op het zwarte, satijnen kussen ligt een lange haar. Een blonde haar.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het verhaal goed opgebouwd. Die exen blijven toch vaak gevaarlijk, blijkt wel weer. gr. Nynke

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis mee eens met bovenstaande reactie, mooie opbouw van je verhaal. En dan getver een 'vreemde' blonde haar op het satijnen kussen. Rod Stewart heeft er verstand van, alle drie zijn dames zijn blond. Graag gelezen, fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi SanVis, mooie intrigerende titel met een leuke clou, die je prachtige uitwerkt!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
oh jee, die is wel gelijk erg thuis geraakt in Sofies huis Leuke meid. Zo op het eerste gezicht - heerlijk niet subtiel subtiel en die titel, klopte toch - zo zit het hele verhaal inderdaad netjes in elkaar

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sanvis, goed verhaal met mooie details. En juist die details verraden het blonde bedrog :). 'Ze kijkt de kamer in het rond.' Ik zou hiervan maken: 'ze kijkt de kamer rond.' Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kan ook niet even weggaan, he...Mannen!. Leuk verhaal. Graag gelezen.
Ja, zo'n man is wat, maar de blondine is ook niet zuiver op de graat! Fijn dat je het met plezier gelezen hebt.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het verhaal goed opgebouwd. Die exen blijven toch vaak gevaarlijk, blijkt wel weer. gr. Nynke
Dank je voor het compliment!

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis mee eens met bovenstaande reactie, mooie opbouw van je verhaal. En dan getver een 'vreemde' blonde haar op het satijnen kussen. Rod Stewart heeft er verstand van, alle drie zijn dames zijn blond. Graag gelezen, fijne avond.
Ja, zijn voorkeur is duidelijk. En hij is nu nog ridder ook. Wie had dat gedacht in zijn wilde jaren. Dank je voor het compliment en een fijne zondag.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi SanVis, mooie intrigerende titel met een leuke clou, die je prachtige uitwerkt!
Dank je wel!

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh jee, die is wel gelijk erg thuis geraakt in Sofies huis Leuke meid. Zo op het eerste gezicht - heerlijk niet subtiel subtiel en die titel, klopte toch - zo zit het hele verhaal inderdaad netjes in elkaar
Ja, ik denk dat deze blondine een kordate dame is die de boel graag naar haar eigen hand zet. Goed om te lezen dat het verhaal klopt.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Knap ook om binnen dit woordenaantal zo'n rond verhaal te schrijven.
Dank je wel. Ja, die driehonderd woorden, dat was nog wel even puzzelen. Maar dat is ook wel weer leuk.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sanvis, goed verhaal met mooie details. En juist die details verraden het blonde bedrog :). 'Ze kijkt de kamer in het rond.' Ik zou hiervan maken: 'ze kijkt de kamer rond.' Graag gelezen!
Dank je wel. Ik vond het ook al geen lekkere zin, maar ik zag niet waar het hem aan lag. Goed dat jij het ziet. Ik heb het veranderd.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nouja, ze heeft hem wel wat netter gemaakt. Ik moest lachen en aan Conny Stuart denken: "Ze mag 'm hebben" laatst nog meesterlijk vertaald door Ellen ten Damme.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, je geeft goed het personage weer. Ik sluit me aan bij de positieve reacties, in weinig woorden heb je een rond verhaal geschreven. Graag gelezen!

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat erg! Ik pijnig mijn hersenen af om te bedenken wat ze nu voor streek uit zou kunnen halen om het hem en haar betaald te zetten! Steengoed!

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nouja, ze heeft hem wel wat netter gemaakt. Ik moest lachen en aan Conny Stuart denken: "Ze mag 'm hebben" laatst nog meesterlijk vertaald door Ellen ten Damme.
Ja, elk nadeel heb z'n voordeel. 'Ze mag 'm hebben': geweldig nummer. Wat mij betreft hier van toepassing.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, je geeft goed het personage weer. Ik sluit me aan bij de positieve reacties, in weinig woorden heb je een rond verhaal geschreven. Graag gelezen!
Dank je voor het lezen en je positieve reactie.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat erg! Ik pijnig mijn hersenen af om te bedenken wat ze nu voor streek uit zou kunnen halen om het hem en haar betaald te zetten! Steengoed!
Ik denk dat ik me aansluit bij Mechtildes woorden: "Ze mag 'm hebben". Dank je voor het mooie compliment.