Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#216 Farewell

Ik heb gekozen voor ‘The last farewell’ van Roger Whittaker. Een man met een fluwelen stem die mij raakt. Voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=mhumH3MU-E Schepen en boten brengen mensen naar hun geliefde bestemming. Dat is tenminste de bedoeling. Afscheid nemen van familie en vrienden valt zwaar. Vluchten naar een veilig land en verdrinken door een overvolle boot laat bij nabestaanden een litteken voor eeuwig achter.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lied en een onderwerp dat je raakt. Dat ons allemaal raakt. De eerste twee zinnen vind ik erg mooi.De andere twee zinnen hadden voor mij wel iets meer uitgewerkt mogen worden.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Tja, Ik hink op twee gedachten. Het had van mij langer gemogen en toch heeft het korte krachtige impact. De video is niet beschikbaar. Nu ken ik de song goed en met je eens dat het een prachtig lied is en Roger Wittaker een heel mooie stem heeft.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stuk, kort en krachtig. Het lijkt me eerder een gedicht. Misschien een paar mooi geplaatste enters kunnen hieraan bijdragen? Bijvoorbeeld (ik doe maar wat): Schepen en boten brengen mensen naar hun geliefde bestemming. Dat is tenminste de bedoeling. Afscheid nemen van familie en vrienden valt zwaar. Vluchten naar een veilig land verdrinken door een overvolle boot laat bij nabestaanden een litteken voor eeuwig achter.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het had inderdaad wel langer gekund. Soms ben ik lang van stof en soms heel kort. Ik vond het wel duidelijk. Jammer dat de muziek niet doorkwam. Ik vreesde er al voor.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met Karel eens. Voor mij is dit een gedicht, ook door de alliteratie van de v in de laatste regel. Misschien met nog meer enters? Schepen en boten brengen mensen naar hun geliefde bestemming. Dat is tenminste de bedoeling. Afscheid nemen van familie en vrienden valt zwaar. Vluchten naar een veilig land verdrinken door een overvolle boot laat bij nabestaanden een litteken voor eeuwig achter. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat we zo in je tekst snijden. Ik doe dit met enige terughoudendheid. Aan de andere kant is het ook wel weer een tekst die het verdient.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi Tja. Schrijnend als je de volgende zinnen ook kent: 'and I have loved you dearly, more dearly than the spoken words can tell' In een paar zinnen vat je een drama samen. Eigenlijk zou ik dit wel verder uitgewerkt willen zien.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig lied heb je gekozen en nuchter, geheel in jouw stijl, indringend triest in een paar zinnen het grote drama van the one's who have not, weergegeven. Het laat een indruk bij mij achter, die ik ga onthouden bij dit liedje. Graag gelezen en fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een lullige vraag maar wat is het verschil tussen schepen en boten? De grootte? Een @Tja met een serieuze ondertoon. Ik vind het passend mooi. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Daar heb ik ook nog over getwijfeld, May. Ik zie een schip toch anders dan een boot met mensen die een veilig heenkomen zoeken. Helaas kan ik niet dichten, Sanvis. Toch mooi dat je er een gedicht in ziet.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is inderdaad een schrijnend lied, Mechtilde. Maar wel heel mooi. Ik kan het wel verder uitwerken, maar daar heb ik meer woorden voor nodig. Dan zou ik alle ellende in de wereld moeten beschrijven. En ellende is er. Ik zie nu dat de video helaas niet beschikbaar is. Misschien komt dit omdat er nog veel meer nummers op staan. Ze zijn allemaal prachtig.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke insteek, zo kort. Persoonlijk had ik het denk ik in een scène gegoten, iets dieper ingezoomd op één situatie dan het probleem in het algemeen, maar dat is mijn smaak. Graag gelezen!