Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#215 Cherry Plum

Voorzichtig laat ik mijn wijsvinger over de gladde inhoud van het blikje glijden. Het voelt aangenaam koel en zacht. Met mijn vingertopje maak ik een kuiltje in het glanzende oppervlak waarna de roze balsem zich gretig aan mijn huid hecht, klaar om te versmelten. Cherry Plum heet deze gulzige variant en nieuwsgierig smeer ik er wat van op mijn lippen. Door de warmte van mijn mond worden direct honderden kleine geurmoleculen geactiveerd. Ik adem diep in en ruik kersen. Of is het suikerspin? De zomer; een belofte? Ik kan me niet beheersen en schraap met mijn tanden een klein beetje Cherry Plum van mijn onderlip. Ik heb geen idee wat ik proef, maar glimlach breed. Want nu al weet ik hoe je zal reageren. Je zal me kussen, een serieus gezicht trekken en me zeggen dat het veel te zoet is. Je zal zeggen dat je niet van kersen houdt, en al helemaal niet van suikerspinnen. Maar dan zal je me nog eens kussen. En nog eens. Net zolang totdat het glazuur smelt en alleen de geur van belofte overblijft.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! :nod: -Voorzichtig laat ik mijn wijsvinger over de gladde inhoud van het blikje glijden.- Op dit forum heb ik geleerd dat dit een passieve zin is en dat je het beter actief kan maken: -Voorzichtig glijdt mijn wijsvinger over de gladde inhoud van het blikje.- Hoewel ik de passieve zin dromeriger vind overkomen omdat het wordt toegelaten en daarom beter vind passen. :?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Al eeuwen smeren vrouwen iets op hun lippen om aantrekkelijker te lijken en te zijn. Knap hoe je van begin tot einde deze sensuele gewoonte hebt beschreven. Het klinkt inderdaad ook poëtisch. gr. Nynke

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi hoe je naar het einde toewerkt, waar nog genoeg ruimte overblijft om nog even door te mijmeren.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij zeggen hier 'nieuwsgierig' in plaats van 'nieuwgierig'. Ik vind vaseline-achtige substantie tekortschieten voor wat je wilt zeggen met je tekst. En dat was het. Verder is het genieten.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allen voor het lezen en jullie fijne reacties! May, dank voor je opmerking. Actief is inderdaad beter, maar ik laat het laten toch maar staan. Dromerig is ok, toch? Tilma, dat beetje buitenlands is aangepast. Mbt de vaseline heb je gelijk. Ik heb me sufgepiekerd over een goede beschrijving, maar soms komt het gewoon even niet.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste alinea is een mooie wending. Liefde overwint alles, hoewel dat in dit geval niet zo heel moeilijk lijkt. Heerlijk verhaal.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Genoten. Punt :) :) :) Wel twee ervaringen wil ik met je delen: Bij het woord vaseline kreeg ik beeld van tobberige vrouwen met kloofjes in hun lippen. Bij 'blikje' dacht ik: kijk nou uit straks snijd je je nog aan het randje. Ik kan wel alternatieven bedenken maar het is jouw verhaal, een heel leuk verhaal.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal, intens vol van verlangen en liefde. Heel graag gelezen en wat een leuke opdracht deze week hé, het geeft zoveeel leuke verhalen. Fijne avond.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John, Sanvis, Mechtilde en Mw. Marie bedankt voor jullie reacties. Ik word er vrolijk van! Mechtilde, die vaseline heb ik geschrapt. Je hebt gelijk, die paste hier niet. Veel te praktisch :). Het blikje laat ik staan. Hij is glimmend roze en er komt geen scherp randje aan te pas.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@EdwinChsntal Een zintuiglijke en poëtische tekst. Bedwelmend langzaam mooi geschreven. Ik heb genoten. Goed dat je de vaseline eruithaalde. Deze leidde te veel af.