Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#215 Kerstgeur is nooit meer wat het geweest is voor mij

‘Wat ruikt het hier lekker, Sanci.’ ‘Ik maak altijd schoon met eucalyptus, is die hondenlucht meteen weg.’ ‘Goed idee. Doet mij aan kerstmis denken.’ Sanci fokt boerenfoxjes, echt helemaal mijn ras. Vrolijke honden met een uitstekende conditie. Altijd in voor een lange wandeling. Het is al de tweede fox die ik bij haar koop. We lopen direct naar haar bijkeuken, ik hoor de puppy’s. Eentje zit er te gapen. Hij steelt meteen mijn hart en kijkt mij aan, te midden van de kluwen hondjes, die naar het hek waggelen. Ze zijn net vier weken, de pootjes moeten nog wat inlopen. Sanci zet het hekje open, de hondjes tuimelen over elkaar naar ons toe, behalve mijn gaper. Ik loop naar hem toe, neem hem op mijn arm. Het warme lijfje houd ik tegen mijn wang. Ik snuif zijn puppygeur op. Eucalyptus! Dit wordt Odysseus. Een jaar later ruikt nog iedere morgen mijn huis naar eucalyptus. Odysseus heeft een darmprobleempje en iedere morgen zit zijn bench onder de diaree, helaas… De kinderen en ikzelf zijn dol op hem. Sanci biedt aan hem terug te nemen, maar als je eenmaal opgenomen bent in onze familie, dan mag je blijven. Hoe dan ook…

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou inderdaad ook van de geur van eucalyptus. We hebben een tijdje een werkster gehad die Ajax met eucalyptusgeur gebruikte en dan kwam je thuis in een schoon huis dat heerlijk rook. Dat was erg luxe. De liefde voor honden spat ervan af. Mooi hoe je het ophalen van de pup beschrijft, Marie. gr. Nynke

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, Ach die arme Odysseus, maar volgens mij een heel warm thuis. En ook ik ben dol op eucalyptus.
Levina, ja Odysseus krijgt nu pens en daarna was het probleem helemaal over gelukkig. Dank voor je bericht en fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou inderdaad ook van de geur van eucalyptus. We hebben een tijdje een werkster gehad die Ajax met eucalyptusgeur gebruikte en dan kwam je thuis in een schoon huis dat heerlijk rook. Dat was erg luxe. De liefde voor honden spat ervan af. Mooi hoe je het ophalen van de pup beschrijft, Marie. gr. Nynke
Dank je Nynke voor je fijne woorden. Gelukkig was de eucalytus niet meer nodig, nadat we Odysseus pens gaven. Daar knapte hij erg van op en ik erbij! Fijne avond

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een hartverwarmend verhaal Marie! Mijn oma had ook een boerenfox. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik de koning te rijk was toen ik voor het eerst met hem mocht wandelen. Zo'n lieve kleine pup. Net als Odysseus. Mooi hoe je hier laat zien dat geuren zich hechten aan specifieke gebeurtenissen. Eucalyptus en puppies zijn denk ik niet echt gangbaar samen, maar zo zie je maar weer; alle combinaties zijn mogelijk! Graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een hartverwarmend verhaal Marie! Mijn oma had ook een boerenfox. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik de koning te rijk was toen ik voor het eerst met hem mocht wandelen. Zo'n lieve kleine pup. Net als Odysseus. Mooi hoe je hier laat zien dat geuren zich hechten aan specifieke gebeurtenissen. Eucalyptus en puppies zijn denk ik niet echt gangbaar samen, maar zo zie je maar weer; alle combinaties zijn mogelijk! Graag gelezen!
Chantal, dank je voor je fijne woorden. Leuk dat je je oma herinnert met haar boerenfox. En wat heerlijk als je de eerste keer met zo'n hondje de straat op gaat. Bij is de geur echt door de fokster veranderd. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fijn verhaal. Ik ga weer helemaal terug naar de dag waarop we onze pup ophaalden. Hij is nu tien!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi verhaal. Als ik aan pens denk, krijg ik een nare geur in mijn neus. Ik kookte pens - dacht dat het moest - en het hele huis stonk. Mijn man en ik waren eraan gewend. De bezoekers niet. Je hebt wat over voor een hond, hè?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw.Marie, Welk verhaal ik ook van je lees: altijd spat de liefde voor dieren ervanaf. Een vrolijk verhaal zonder bitterheid. Er zouden mensen om naar de Rijdende Rechter zijn gestapt, omdat ze zich bedrogen voelden door de verkoper. ;-) Jouw hoofdpersoon accepteert de situatie. Deze zin springt er voor mij uit: “... als je eenmaal in onze familie,ie opgenomen bent, dan mag je blijven ..” De eucalyptusgeuir doortrekt je hele verhaal en geeft er een speciale sfeer aan.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dir beschrijft een associatie die ik totaal niet met eucalyptus heb, maar wel heel goed kan plaatsen nu. Dus duimpje. De laatste 'Hoe dan ook met puntjes' lijkt me weg te mogen aangezien die de eraan voorafgaande zin eerder ontkracht dan bekrachtigt.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal waarin de liefde voor de dieren voor zichzelf spreekt. Graag gelezen.
Jon Doe dank je wel voor je mooie woorden. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fijn verhaal. Ik ga weer helemaal terug naar de dag waarop we onze pup ophaalden. Hij is nu tien!
Wat leuk te lezen dat ik je even terug bracht. Odysseus is nu 12. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal. Als ik aan pens denk, krijg ik een nare geur in mijn neus. Ik kookte pens - dacht dat het moest - en het hele huis stonk. Mijn man en ik waren eraan gewend. De bezoekers niet. Je hebt wat over voor een hond, hè?
Dank voor het compliment dat je het een mooi verhaal vindt. Die pens, wat een lucht, als ik het koop in de winkel stinken mijn handen er al naar. Koken dat moet helemaal vreselijk geweest zijn. Wist je trouwens dat in Frankrijk en Polen het een heerlijk gerecht is, ze spoelen de pens dan wel heel vaak voor het bereiden. In Frankrijk begrepen ze niet dat we pens aan een hond gaven. Fijne avond

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw.Marie, Welk verhaal ik ook van je lees: altijd spat de liefde voor dieren ervanaf. Een vrolijk verhaal zonder bitterheid. Er zouden mensen om naar de Rijdende Rechter zijn gestapt, omdat ze zich bedrogen voelden door de verkoper. ;-) Jouw hoofdpersoon accepteert de situatie. Deze zin springt er voor mij uit: “... als je eenmaal in onze familie,ie opgenomen bent, dan mag je blijven ..” De eucalyptusgeuir doortrekt je hele verhaal en geeft er een speciale sfeer aan.
Schrijfcoach Nel, ten eerste heel hartelijk dank dat je een reactie geeft op alle verhalen. Heel leerzaam om dat bij iedereen terug te lezen. Dank voor je fijne woorden voor mijn tekst, ik ervaar het als een heerlijk compliment. En geen schrijffoutjes, ik leer hier op SOL veel! Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dir beschrijft een associatie die ik totaal niet met eucalyptus heb, maar wel heel goed kan plaatsen nu. Dus duimpje. De laatste 'Hoe dan ook met puntjes' lijkt me weg te mogen aangezien die de eraan voorafgaande zin eerder ontkracht dan bekrachtigt.
Tilma fijn dat ik je fantasie overgehaald heb om de eucalytusgeur in een ander perspectief te plaatsen. En dank voor je duimpje, uit jouw kritische hand is dat een prachtig compliment. Over je laatste regel denk ik nog even na. Voor mij geeft ' het hoe dan ook' de lange duur en heftigheid van het darmprobleem van Odysseus weer. Dank voor je scherpe blik, je laat me nadenken. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo brengt elke geur voor iedereen een persoonlijke herinnering met zich mee. Een mooi verhaal over dierenliefde. :nod: De inhoud verrast mij nadat ik de titel heb gelezen. M.i. dekt de titel niet de hele inhoud. Daarin word ik als lezer teleurgesteld. Ik vraag mezelf af als ik geen hond zou hebben of ik de keuze om de 'zieke' hond te houden ondanks alles, zou begrijpen. Nu heb je me omdat ik weet hoe het is om van een hond te houden. De liefde voor het beestje had m.i. meer geshowed kunnen worden. Voor mijn twee honden en mijn verstopte neus zal eucalyptus nu een verlossing zijn. ;)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo brengt elke geur voor iedereen een persoonlijke herinnering met zich mee. Een mooi verhaal over dierenliefde. :nod: De inhoud verrast mij nadat ik de titel heb gelezen. M.i. dekt de titel niet de hele inhoud. Daarin word ik als lezer teleurgesteld. Ik vraag mezelf af als ik geen hond zou hebben of ik de keuze om de 'zieke' hond te houden ondanks alles, zou begrijpen. Nu heb je me omdat ik weet hoe het is om van een hond te houden. De liefde voor het beestje had m.i. meer geshowed kunnen worden. Voor mijn twee honden en mijn verstopte neus zal eucalyptus nu een verlossing zijn. ;)
Dank je May voor je compliment en doornemen van mijn tekst. Voor mij was eucalyptus kerstgeur, nu door de darmproblemen heeft het bij bij een andere herinnering gekregen. De titel jammer dat je daarin als lezer teleurgesteld bent, voor mij is de titel een intro en mi is de tekst wel 'rond' rondom eucalyptus en de kerstsfeer. Maar zoveel lezers, zoveel betekenissen geven aan een tekst. Heel leuk dat jouw mening weer anders is dan de mijne. Daar leer ik van. De een vindt hier dat de dierenliefde eraf spat en jij zou graag meer show willen zien. Ik begrijp je zeker wel, maar mi moet het ook niet te klef worden, maar dat is persoonlijk. Ik hoop dat eucalyptus je verkouden neus mag verlichten. Knuffel van mij aan je honden! Fijne avond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, … een geurend verhaal. Met plezier gelezen, fijn dat het goed is gekomen met de pup. Je maakte bij mij een herinnering los. Ik heb onze buurvrouw, in een roeiboot, pens zien schrobben en schoonspoelen in de rivier. Het zal best gestonken hebben maar dat weet ik niet meer. Het zal vlak na de oorlog geweest zijn, ook fokten zij konijnen. Ik kan me niet herinneren dat wij konijn hebben gegeten.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, … een geurend verhaal. Met plezier gelezen, fijn dat het goed is gekomen met de pup. Je maakte bij mij een herinnering los. Ik heb onze buurvrouw, in een roeiboot, pens zien schrobben en schoonspoelen in de rivier. Het zal best gestonken hebben maar dat weet ik niet meer. Het zal vlak na de oorlog geweest zijn, ook fokten zij konijnen. Ik kan me niet herinneren dat wij konijn hebben gegeten.
Riny, dank voor je fijne compliment. Wat een bijzondere herinnering breng je hier. Die sloot zal ook wel gestonken hebben. Fijn weekend.