Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#214 Drie oktober vieren maar dan anders

Focussen Marie, blijven focussen. Nee, ik krijg de draaiing niet uit de chutekoorden, het lukt echt niet. Dan de reserve chute, het blauwe handvat opentrekken. Nog een ruk eraan. Die gaat ook niet, Jezus en nu? Don’t panic. Focussen Marie. Mijn horloge geeft aan dat ik nu 60 seconden aan het dalen ben. Door het suizen van de wind langs mijn oren moet ik me niet laten desoriënteren. Focussen meid, blijven focussen. Daar die hoge bomen. Want recht naar beneden hier op de landingsbaan is zeker geen goed idee. Kijk, ik kom zelfs in een thermiek, net zoals die valk, die nu naar me kijkt. Hem volgen, per slot van rekening is hij een routinier zonder chutes. Hopla. Oh mijn vriend wordt ineens omhoog gezogen of val ik als een blok omlaag? Ai jai jai. Ineens klap ik omhoog. Potverdorie het is of mijn armen uit mijn lijf getrokken worden. Wat nu, ik kijk recht in de ogen van een piloot. Ik hang nu aan de vleugel van een tweemotorige kist. De piloot gebaart me los te laten. Ik dacht het niet vriend. Ik hou me wel vast aan jouw vleugel. Zet jij die kist maar gauw neer op de weide hieronder. Zijn ogen spuwen vuur, zijn mond zegt iets, ik kan hem niet horen. Hij maakt een looping. Ik houd me uit alle macht vast en dan is daar ineens het groen onder mij. Bomberdebombombom. Met een rotvaart klap ik op de grond. Als ik mijn ogen opendoe kijk ik in de liefste ogen, die ik ooit heb gezien. Hoor ik daar nu de fanfare, hoe kan dit allemaal? Daar komt diegene met de lieve ogen met wit brood, ruik ik haring? Stomverbaasd kijk ik om me heen. De tv staat aan: taptoe Leiden.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadden ze al tv in die tijd, Marie? Leuk verhaal en met plezier gelezen. Fijna avond.
Hey Joh Doe. Dit verhaal is deels authentiek van ca. tien jaar geleden. Ik vloog mee in een prive vliegtuigje en die zijn meestal 1- of 2motorig. We ramden bijna een parachutist en zijn ogen spuwden vuur. Mijn piloot liet me graag van alles dichtbij zien, je mag echter niet te laag vliegen. Wel heel leuk hoe jouw gedachten gaan. Fijne dag.

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt waar? En ik dacht nog: hoe verzin je het! Maar ik geloof je en daar gaat het om. "Zijn vleugel"> dat voelt niet helemaal lekker. Is die vleugel van de piloot of van het vliegtuig. Je kunt er beter "de vleugel" van maken. Als je dan in een volgende zin weer aan die vleugel refereert in de richting van de piloot kun je wel "jouw vleugel" zeggen. In die context is het voldoende helder. Zeker omdat de vleugel dan al eerder is genoemd is het juist grappig dat hij zich doorontwikkeld heeft tot de vleugel van die piloot. Leuk verhaaltje, Groetjes, Bianca

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie: zoals je al schreef lijken onze stukjes op elkaar, wat niet zo vreemd is bij zo'n concrete opdracht ik vind jouw einde goed gevonden dat zal best schrikken zijn geweest toen je zelf in een vliegtuigje zat dat bijna een parachutist ramde je was dus ervaringsdeskundige

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt waar? En ik dacht nog: hoe verzin je het! Maar ik geloof je en daar gaat het om. "Zijn vleugel"> dat voelt niet helemaal lekker. Is die vleugel van de piloot of van het vliegtuig. Je kunt er beter "de vleugel" van maken. Als je dan in een volgende zin weer aan die vleugel refereert in de richting van de piloot kun je wel "jouw vleugel" zeggen. In die context is het voldoende helder. Zeker omdat de vleugel dan al eerder is genoemd is het juist grappig dat hij zich doorontwikkeld heeft tot de vleugel van die piloot. Leuk verhaaltje, Groetjes, Bianca
Bianca, laat ik over die vleugel nou extra nagedacht hebben. Ik twijfelde en heb toch deze vorm gekozen. Er staat nl vleugel van 2motorige kist. Maar ik verander het nu. Fijn dat je het een geloofwaardig verhaal vind, niet iedereen heeft hetzelfde voorstellingsvermogen. Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie: zoals je al schreef lijken onze stukjes op elkaar, wat niet zo vreemd is bij zo'n concrete opdracht ik vind jouw einde goed gevonden dat zal best schrikken zijn geweest toen je zelf in een vliegtuigje zat dat bijna een parachutist ramde je was dus ervaringsdeskundige
Leuk dat je langskomt PeterFD. Een beetje vrolijkheid aan het einde houd ik wel van, fijn dat je het waarderen. Zo'n situatie schiet je dan weer te binnen en leidt tot deze scene. Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha ik zie het voor me als in een stripverhaal, hangend aan die vleugel. Die valk vond ik ook erg leuk. Bomberdebombombom hoeft van mij dan weer niet zo maar dat kan persoonlijk zijn, hoewel, het past wel bij een stripverhaal ;-)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Oh mijn vriend wordt ineens omhoog gezogen of val ik als een blok omlaag?" Zo zie ik het altijd op tv als er een parachute wordt uitgeklapt. Het lijkt dan net alsof de parachutisten omhoog getrokken worden, maar natuurlijk stoppen ze met heel hard naar beneden vallen. Dat gevoel riep je met deze zin direct bij me op. En dan van je avontuurlijke vrije val zo de taptoe in duikelen. Een geweldige anticlimax. Ik kan weer rustig ademen ;)

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een verhaal, zowel het werkelijke als het fictieve. Het zou een mooie scène zijn voor een James Bond film. Of misschien iets voor Tom Cruise?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha ik zie het voor me als in een stripverhaal, hangend aan die vleugel. Die valk vond ik ook erg leuk. Bomberdebombombom hoeft van mij dan weer niet zo maar dat kan persoonlijk zijn, hoewel, het past wel bij een stripverhaal ;-)
Fijn te lezen i-Kat dat je de humor ziet. Een stripverhaal vind ik helemaal leuk, dank voor je prettige woorden. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Oh mijn vriend wordt ineens omhoog gezogen of val ik als een blok omlaag?" Zo zie ik het altijd op tv als er een parachute wordt uitgeklapt. Het lijkt dan net alsof de parachutisten omhoog getrokken worden, maar natuurlijk stoppen ze met heel hard naar beneden vallen. Dat gevoel riep je met deze zin direct bij me op. En dan van je avontuurlijke vrije val zo de taptoe in duikelen. Een geweldige anticlimax. Ik kan weer rustig ademen ;)
Dank je Chantal voor je leuke woorden, fijn dat je het zo kan voorstellen. Ik zag het ook gebeuren! Rustig weekend wens ik je toe.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een verhaal, zowel het werkelijke als het fictieve. Het zou een mooie scène zijn voor een James Bond film. Of misschien iets voor Tom Cruise?
SanVis wat een compliment geef je me, dat maakt mijn weekend goed, dankjewel. Fijn weekend.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Linke soep om je aan de vleugel van een vliegtuig vast te houden. Ik begrijp best dat dit je enige mogelijkheid was om te overleven. Goddank is het je gelukt. Taptoe of niet. Je was even ergens anders. Leuk verhaal.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Linke soep om je aan de vleugel van een vliegtuig vast te houden. Ik begrijp best dat dit je enige mogelijkheid was om te overleven. Goddank is het je gelukt. Taptoe of niet. Je was even ergens anders. Leuk verhaal.
Tja, dankjewel voor je compliment, fijn dat je het een reële beleving vindt. Fijne avond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, ... wat een heerlijk verhaal. Ik dacht nog even dat zij haar leven met die valk wilde delen. Haha, deze afloop is aardser. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, ... wat een heerlijk verhaal. Ik dacht nog even dat zij haar leven met die valk wilde delen. Haha, deze afloop is aardser. Met veel plezier gelezen.
Dank je wel Riny voor je fijne woorden. Die valk, heel leuke inspiratie, daar ga ik nog wat mee doen! Fijne avond.