Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#212 Geen roze

Geen roze Mijn officiële tijd zit erop. Ik overweeg om nu naar buiten te komen. Aan de andere kant is het hier binnen best lekker warm. Hoe zou de buitentemperatuur zijn? Terugplaatsen is niet mogelijk. Mijn gedachten gaan terug naar het moment dat eicel en zaadcel samensmolten. Dat was best spannend want je weet nooit of het klikt. Gelukkig was dat wel zo. Nadat er een echo was gemaakt, werd mijn ouders gevraagd of ze wilden weten of ik een jongen of een meisje was. Nee, dat hoefde niet. Ze zeiden dat ze van een verrassing hielden. Ik hoop dat ze toch niet stiekem een meisje wensen en dat ik in een roze kinderkamer kom te liggen. Met een hand op mijn gezicht denk ik na. Eerlijk gezegd begin ik me te vervelen. Dus ga ik er maar voor. Zet je schrap, moeder, ik heb goed gegeten en ben een zware jongen geworden.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Tja, Of ik nu tegen een zware jongen durf te zeggen dat ik het steeds verspringen van de tegenwoordige tijd naar de verleden tijd niet lekker vind. Helemaal niet in deze zin: 'Want je weet nooit of het klikte.'

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, … weer zo 'n heerlijk verhaal van je. Wat leuk van die samen smeltende eicellen en of het wel klikte. Prachtig. Met plezier gelezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank je, Riny. Ik dacht na het plaatsen dat ik de tt en vt door elkaar had gehaald. Zal ik vandaag rechtbreien, dacht ik. Ga ik ook doen. Als zijn gedachten teruggaan dan kan ik dat niet in de tt zetten. Vind ik. Of toch alles maar in de tt zetten?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen Tja, … laat ik nu ook zo gedacht hebben. De laatste alinea heb ik bewust in de tt gezet en daarvoor heb ik de vt laten staan.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een prachtig Tja-verhaal. De ongeborenen met de hand op het gezicht, ik zie het voor me! Dit maakt dat je als lezer bijna de ongeborenen bent. Zoals altijd weer knap gedaan. Je laatste zin belooft wat. Ben benieuwd naar die zware jongen. Fijne zondag

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn zoon woog tien pond bij de geboorte. Daarom heb ik hem maar weer even in het leven geroepen. De geboorte ging vlot maar de vroedvrouw heeft de boel verknoeid, hoewel een ervaren verpleegkundige haar een advies had gegeven. Stront eigenwijs was ze. Ik hoorde dat ze later naar Portugal is verhuisd. Was ze maar eerder verhuisd.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, Tia. Ik durf het bijna niet te vragen, maar permitteer het me toch maar: wat is er gebeurd met het kindje?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Met het kindje is het goed gegaan. Een sterke forse jongen is het geworden. Moeder moest helaas na zes weken geopereerd worden door eigenwijsheid van de vroedvrouw. Je snapt dat dat een probleem was en is. Het is niet ideaal om 's nachts in een kraamkliniek te bevallen. Dat weten vroedvrouwen toch? Ik noem haar nog steeds een k.vrouw. Dan had ze maar een ander beroep moeten kiezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blij dat het baby'tje het goed stelde. Oef. En idd: er bestaan k.vrouwen en vroedvrouwen, en er bestaan k. dokters en dokters... Medische blunders zijn altijd heftig. Jammer dat het jou is gebeurd. En 's nachts bevallen in een kraamkliniek? Of dat altijd zo ongunstig is? Ik zou dit niet durven veralgemenen. Veel hangt af van het beleid of het k.beleid, en van de mensen of de k.mensen die er werken.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'want je weet nooit of het klikt' : Die vind ik leuk! En ik geloof echt dat de tijd erop zat voor deze zware jongen! Die kamer is vast niet roze geweest.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, Goede opmerkingen gezien. Klikte is klikt geworden. Terecht! Terugplaatsen is niet mogelijk. Dat is voor mij het moment van echte twijfel. Mooi! Eicel en zaadcel smelten samen. Mijn gevoel zegt dat er in de gedachte van het ongeboren kind hier iets mis gaat en het lijkt alsof hij vanuit zijn eigen perspectief die samensmelting heeft gezien. Maar, hij is zelf onderdeel van de samensmelting. Steker nog, het "eindproduct". Dus zal hij dit niet "bewust" mee hebben gemaakt? Pas na de samensmelting is hij het wezen in jouw verhaal dat "denkt". Zet je schrap, moeder (of zou mama mooier zijn :-) Aan de andere kant zet je het kindje, qua karakter wel neer als een bijdehandje, een stevige jongen, dus past "moeder" in die zin ook wel weer. Maar "moeder" klinkt voor mij wat afstandelijk, niet zo lief. Maar misschien is dat de bedoeling geweest. De ouders houden van een verrassing, nou die komt er! Mooi om te lezen. Janko

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Vanwege de stevige jongen heb ik er inderdaad moeder van gemaakt. Hij was dus bij die samensmelting en weet alles vanaf het begin. Ja, het is een bijzondere jongen.