Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 Zondagskind

We hebben elkaar gekozen. Wij zijn elkaars geluk. Ze houdt zo veel van mij en ik houd zo veel van haar. Daarom wacht ik nog een weekje, even maar. Ik ga een zondag kiezen want ik zal voor hen een zondagskind zijn, op alle dagen van de week. Ik voel haar onrust en ik vind het jammer dat ik niet kan praten. Dan zou ik het kunnen uitleggen. Ze denkt dat ik te weinig plaats heb. Dat ik niet genoeg eten heb. Dat ik er uit moet. Mijn uitstel maakt haar bang, terwijl ze diep vanbinnen toch vertrouwen heeft. Ze vindt hem maar een blaaskaak. Hij, die zei dat het voor vandaag niet meer zal zijn. Is hij dan vergeten hoe moeilijk het is? Het is een snob. Voelt zich slimmer dan mijn moeder en baseert zich op kennis die geen kennis is. Ik zal hem leren. Hihi. Ik doe haar pijn. Alleen omwille van het goede doel. Mijn vader roept hem terug. Dat dit stukje dokter ons met de auto naar het ziekenhuis zal rijden? No way! Ik wacht nu niet langer en terwijl zij schreeuwt, schijt ik zijn mooie pak, samen met zijn sjieke schoenen helemaal onder.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi N.D.D. de eerste alinea's vind ik erg mooi. De laatste moest ik twee keer lezen. Roept wat vragen bij mij op. 'Is hij dan vergeten hoe moeilijk het is?' Wat bedoel je hier precies mee te zeggen? Ik neem aan dat het de dokter is waar je over praat, maar die kan natuurlijk nooit zelf bevallen zijn. Je eindigt hilarisch, maar de overgang gaat wel erg snel. Ineens is het baby'tje geboren en produceert dan ook direct een hoop ellende ;). Dat lijkt me toch niet iets voor een net geboren kindje, maar uiteraard mag dat de pret niet drukken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@edwinchantalenquinten: bedankt voor het lezen. :) "Is hij dan vergeten hoe moeilijk het is?" , slaat inderdaad op de dokter. Ik wilde hiermee in een show-don't-tell-modus aangeven dat de ongeborene zich kwaad maakt op de arts die het gebeuren helemaal verkeerd inschat. Het was de bedoeling om de overgang ineens serieus op te trekken. Bevallen kan op alle mogelijke snelheden... (Dat heb ik uit eigen ervaring en uit de stages van mijn opleiding vroedkunde...) Hetzelfde voor de mogelijke producties van een net geboren kindje. (Daarvoor o.a. zijn de schorten uitgevonden... Het uitscheiden van meconium tijdens of juist na de arbeid wijst meestal op een stresstoestand van de boreling.)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nele, prachtig liefdevol begin. De overgang is voor mij geen probleem en aan het einde me laten lachen, dan heb je me! Fijn weekend.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier is duidelijk een deskundige aan het woord. Ik val voor deze zin: 'Ik ga een zondag kiezen want ik zal voor hen een zondagskind zijn, op alle dagen van de week.'

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
N.D.D., dank voor je uitleg en de extra informatie! Ik had het dus helemaal bij het verkeerde eind. Plak mijn opmerking dan ook maar ergens achter het behang! :)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi de dichtvorm die je gebruikt hebt. Net als bij Edwin, haalt het tweede gedeelte, dat op de dokter betrekking heeft me er een beetje uit en laat me met wat vragen achter. Het eerste stuk vind ik erg sterk en liefdevol geschreven.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben fan van de zin nen uit het eerste deel, absoluut. Het tweede deel schudt me wakker, verwart me zelfs een beetje, maar ik lees hierboven dat dat je doel is. Dat is dus goed gelukt!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi NDD, ik heb genoten; een poëtisch begin en aan het eind een ferme pay-back! Ik val ook voor de zin over het zondagskind. :thumbsup: