Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#211 - Misofonie

Het liefst trek ik die zak chips uit de handen van mijn zoon, verschrikkelijk zeg. ‘Mam wat is er nou?’ Ik murmel wat onverstaanbaars en zeg dat ik me erger aan iets wat me niet lukt. ‘Wat ga jij nou doen?’ vraag ik mijn dochter zwaar geïrriteerd. ‘Mam hou nou eens op, ik ga een tomaat eten.’ Godverdommen ik zou die tomaat zo door de kamer willen gooien, ze lijkt wel een maalmachine als ze eet. Onopgemerkt ga ik naar boven. ‘Mam oma is er!’ ‘Oké ik kom er aan.’ Oh mijn god! Mijn moeder eet een appel van de schaal, d’r gebit klapt alle kanten op. ‘Mam ik maak even koffie, en dan gooi ik er snel even een was in.’ Ik kan het niet aanhoren, verschrikkelijk zeg ik gooi de was erin en kom terug als ze de appel op heeft. daarna drinken we koffie. ‘Mam, zit eens niet zo te wiebelen met je voeten. Dat is echt een zenuwtikje.’ Bam, bam, bam, de jongste vindt het schijnbaar leuk om met een bal tegen het raam aan te gooien, nog even en ik snijd die bal aan stukken. Ik gil een keer naar buiten en de rust is weer wedergekeerd. We zitten met z’n allen in de kamer, de spanning is te snijden. Niemand durft zellfs meer te ademen, ze hebben allemaal door dat mijn spanningsboog hoog is. Hier word ik gek van he! ‘Oh wat een verschrikkelijke stilte hier, zet eens even wat geluid aan, de tv of radio of zo.’ Brul ik. ‘Nu word het toch onderhand wel eens tijd dat jij je laat behandelen tegen je misofonie denk je niet? Dit gaat zo toch niet langer? Iedereen loopt hier op zijn tenen,’ Zegt mijn moeder ernstig. ‘Je hebt gelijk, dit hou ik niet vol.’

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Lucie, ik ken iemand in mijn omgeving die dit ook zo voelt. Als het niet zo ernstig was, moet ik hier echt om lachen. Je beschrijft het echt heel reëel uit het gezichtspunt van de misofoniste. De moeder is heel tactvol, gelukkig luistert haar dochter. Klein puntje: dit gaat zo toch niet langer? Iedereen loopt hier op zijn tenen.’ Zegt mijn moeder ernstig. dit met een hoofdletter. Na tenen ', zegt mijn moeder ernstig. Graag gelezen, fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=John Doe]Weer iets geleerd. Vergeleken met jou is het een feest te leven met een manische depressieveling. Graag gelezen[/quote Het is inderdaad een vreselijk probleem,en wat heel erg is, is dat er heel veel mensen hier stiekem onder gebukt gaan

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Lucie, ik ken iemand in mijn omgeving die dit ook zo voelt. Als het niet zo ernstig was, moet ik hier echt om lachen. Je beschrijft het echt heel reëel uit het gezichtspunt van de misofoniste. De moeder is heel tactvol, gelukkig luistert haar dochter. Klein puntje: dit gaat zo toch niet langer? Iedereen loopt hier op zijn tenen.’ Zegt mijn moeder ernstig. dit met een hoofdletter. Na tenen ', zegt mijn moeder ernstig. Graag gelezen, fijne avond.
Dankjewel voor de fijne feedback, het is inderdaad een vreselijk iets, jammer genoeg hebben er heel veel mensen last van, meer dan je denkt.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo ken ik iemand die pinda's eet alsof hij er een persoonlijke vete mee uit te vechten heeft. En smakkend op appels kauwt, iets wat fysiek niet eens mogelijk lijkt zonder te kwijlen. Je bent wat slordig met je derde-persoons-teetje geweest in alinea 4 met 'vind'. In alinea 5 zaten jullie denk ik met z'n allen in de kamer. Ook zeg je dat 'niemand niet eens meer iets durft' wat buitengewoon betekenisvol, maar ook grammaticaal bedenkelijk is. Ik vertel het er maar bij, misschien wil je het weten. Een goede ergernis. Leuk.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo ken ik iemand die pinda's eet alsof hij er een persoonlijke vete mee uit te vechten heeft. En smakkend op appels kauwt, iets wat fysiek niet eens mogelijk lijkt zonder te kwijlen. Je bent wat slordig met je derde-persoons-teetje geweest in alinea 4 met 'vind'. In alinea 5 zaten jullie denk ik met z'n allen in de kamer. Ook zeg je dat 'niemand niet eens meer iets durft' wat buitengewoon betekenisvol, maar ook grammaticaal bedenkelijk is. Ik vertel het er maar bij, misschien wil je het weten. Een goede ergernis. Leuk.
Dankje Tilma, ik wil het heel graag weten, fijn dat je het erbij vertelt. Heb het aangepast :)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Terwijl je ertegen te laten behandelen ook nog niet zo eenvoudig is. Wat een interessante ergernis. Goed geschreven Lucia, ik voelde mee met de irritatie.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! Ik vind het allemaal wel heel snel gaan, je probeert veel te vertellen in 300 woorden, wat ervoor zorgt dat hetgeen dat je vertelt, minder sterk overkomt. Kies één of twee gebeurtenissen en zoom daar op in, more is less. Klein dingetje, over 'show, don't tell'. [quote: Lucia Bartels]vraag ik mijn dochter zwaar geïrriteerd.[/quote] Haal 'zwaar geïrriteerd' weg. Dit is overbodig. Aan de manier waarop ze praat is al duidelijk dat ze zwaar geïrriteerd is, dat weet de lezer al. Hier hetzelfde: [quote: Lucia Bartels]Onopgemerkt ga ik naar boven.[/quote] Verander 'onopgemerkt' in: Ik sluip naar boven. Dan is het ook duidelijk. Vertel het ons niet, laat het ons zien. Graag gelezen!