Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#209 De spiegel

De spiegel Wat heb ik een hekel aan de spiegel. Vroeger kon ik er niet genoeg van krijgen om mezelf te bewonderen. Mijn ogen waren hemelsblauw, mijn neus stond kaarsrecht en ik had mooie zoenlippen. Wat is er veel veranderd in die jaren. Ik kijk alleen nog in de spiegel als ik mijn haar kam. Hoewel ik daar eerder veel tijd aan besteedde, doe ik het nu heel snel. Er valt niets meer aan mij te bewonderen. De oogleden hangen nu half over mijn inmiddels fletsblauwe ogen, mijn volle lippen zijn smalle lijnen geworden, mijn neus staat nog wel fier overeind. Dat is dan ook het enige wat niet veranderd is. Daarvoor in de plaats zijn er wel rimpels rond mijn ogen en mond verschenen. Ze tonen het leven dat ik geleid heb: drie scheidingen en een gevangenisstraf van twee jaar, omdat ik een man heb doodgereden. Niet bewust natuurlijk, maar hij sprong plotseling voor mijn auto. Ik remde wel maar het was te laat. Getuigen zeiden dat ik niet stopte toen er midden op het zebrapad een man liep. Van getuigen moet je het niet hebben, die zijn onbetrouwbaar. Een huis kon ik helaas niet krijgen: geen geld en geen baan. Nu woon ik in een blijf-van-mijn-lijfhuis. In feite is dat best hilarisch omdat ik nooit geweigerd heb om een man van mijn lijf te slaan. Daar moet ik nu voor boeten. Ik sta weer voor de spiegel en verbaas me erover dat ik in zes jaar van een groen blad in een dor blad ben veranderd.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, wat een verhaal leg je me voor. Je laat me lachen en tevens schaam ik me voor mijn lach. De man die je niet moedwillig doodrijdt en van getuigen moet je het niet hebben, zijn onbetrouwbaar. Je doet dus iets heel bijzonders. Ik ga het laten bezinken en nog eens lezen:je ultimieme schrijfkunst. Fijn weekend

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, je laat me achter met verbijstering. Sommige zinnen zijn echt mooi gekozen, zoals Marie ook al zei. Fijn om hier terug te zijn!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jullie begrijpen wel dat het fantasie is, hè? Ik ben nog steeds bij mijn eerste man en heb ook nog nooit iemand doodgereden.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, … halverwege dacht ik: da kannie waar zijn! … en toen moest ik lachen. Dat is nou echt Tja en waarom ook niet, het is geen autobiografische opdracht. Wat heerlijk om echt te kunnen fantaseren. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leugens! Bedrog! Oh, fictie. Tja, haha. Nee, maar serieus. Kort maar effectief geschreven. 'Getuigen zeiden dat ik niet stopte' is bijvoorbeeld een fijne zin. De laatste zin klopt niet helemaal. Die voelt niet goed. Dat 'oud wijf' pakt niet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, wat had ik een medelijden met je. Ik dacht nog, dit is niet normaal dat één mens dit moet overkomen. Ik dacht nog, uit die fraaie foto van jou spreekt toch iets anders, maar gelukkig is je fantasie, zoals bij goede schrijvers het geval is, groter dan de werkelijkheid. Coplimenten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Tilma, Ik heb de laatste zin veranderd. Vind je dat beter? Jules, het enige wat ik kan is fantaseren.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
TJa, het kan niet anders dan dat zo'n leven zijn groeven op een gezicht achterlaat. Wat een verhaal, je vliegt weer heerlijk uit de bocht! Ik neig toch naar het geloven van de getuigen. Volgens mij hebben we hier namelijk met een onbetrouwbaar sujet te maken ;). Misschien kan je van dat gladde blad nog een groen blaadje maken?