Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#209 - Spiegelbeeld

* Disclaimer; ik heb een fictief personage weggezet * Spiegelbeeld Als ik naar mijn reflectie in de spiegel kijk, zie ik haar. Mijn gedachten nemen een loopje met me. Wat als ik haar ben? Hetzelfde gelaat, lichtelijk ronde wangen met sproetjes en heldergroene ogen die verdriet uitstralen. Toch ziet ze er zeker uit. Langere haren, rossig blond. Puntgave huid. Zou ik er zo uit moeten zien? Niet de sukkelige, slungelige vuurtoren, maar deze jonge godin. Als ik naar mijn reflectie in de spiegel kijk, zie ik het teleurgestelde gezicht van mijn vader. De vader die niet de zoon krijgt die hij ooit wilde. Ik zie de pijn in zijn ogen, welke mijn ogen zijn. De teleurstelling die ik zie steekt. Ik wilde nooit voetballen, niet met ridders spelen. Ik wilde paardrijden en met barbies spelen. De pony die ik voor mijn verjaardag wilde is er nooit gekomen. Een kasteel nam de plaats in. Nooit meer heb ik zo hard gehuild. Als ik naar mijn reflectie in de spiegel kijk, zie ik mijn ex. Schaamte en gêne vullen haar ogen, die me nooit meer direct aan zullen kijken. Ik hield echt van haar, maar kon de leugen niet blijven leven. Haar ogen gevuld met tranen van liefde en pijn. Ik, de hartenbreker. Als ik naar mijn reflectie in de spiegel kijk, zie ik pas de barsten, omgeven met bloed. Ik haal het glas uit mijn vuist. Verdoofd ben ik, dus pijn doet het niet. Ik zet een stap terug en kijk van een afstandje naar mijn spiegelbeeld. Dit ben ik niet.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al in de eerste alinea lees ik het verlangen om te willen zijn als een jonge godin. Je sleurt me mee in het verhaal, dat ogenschijnlijk over je gezicht gaat maar veel meer vertelt over uiterlijk, én innerlijk. Het kapotslaan van de spiegel en het bloed maken het helemaal af. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rik: de tijd van dramatische verhalen ligt eigenlijk al ver achter ons, maar wat zegt mode jij volgt die stijl van oppervlakkige overdrijving en diepe ellende gepaard aan groot verlangen in huidige taal, knap gedaan (misschien herken je dit niet door leeftijdsverschil)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangrijpend geschreven Rik. De laatste alinea maakt mij bang, hoop dat het glas en de pijn metaforen zijn en geen werkelijkheid. De laatste zin is een duidelijke boodschap aan de reflectie, Fijne weekend.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, ik bemerk trouwens wel dat ik me niet geheel aan de opdracht gehouden heb, je m'excuse. @Stella & Frances Dank dank @PeterFD Er is helaas al vaker gebleken dat ik lak schijn te hebben aan de zo gezegde "mode". Ik moet inderdaad zeggen dat me dat niet bekend voorkomt. @mw.Marie Het enige dat we moeten vrezen, is de angst zelve ;)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat ze zichzelf vindt, niet meer in de reflectie van anderen, maar in zichzelf. De emotie nam me mee. Heel mooi geschreven Rik.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de derde alinea de beste, maar de tranen mogen ongeduid blijven. De vierde mag er gewoon vanaf, daar vind ik niets behalve geforceerd drama. Alinea twee zoekt nog een beetje sympathie voor vader. Of begrip, misschien.