6 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#208 Typefoutje

27 augustus 2018 - 14:51
Wie had het in zijn gekke hoofd gehaald om een PR208, een elite gevechtsmachine, op een basisschool in te zetten? “We zouden Ralph toch updaten?” siste ik tussen opeengeklemde kaken tegen Mike, de directeur. “Typefoutje…” fluisterde hij De glanzend grijze robot in volle gevechtsuitrusting tilde net twee leerlingen op. “Overtreding van kledingreglementen. Onmiddellijke verwijdering van specimenen” de zware mechanische stem galmde door de gymzaal. “Laat die jongens onmiddellijk los! Wat denk je…” een schril gefluit overstemde Mikes protest en onverwachts vloog hij door de lucht tegen de muur, een schroeiplek vormde op zijn borstkas. “Code D9, obstakel geneutraliseerd”, uit het rechteroog van de PR208 kwam een klein rookpluimpje. Zijn romp roteerde op zijn onderlichaam en met de twee jongens nog onder zijn armen liep hij naar de uitgang, het mechanische geklik van zijn benen in een angstaanjagend tempo echoënd door de gang, binnen twee tellen was hij zonder de kinderen terug. Terwijl ik met de andere leraren de leerlingen probeerden te kalmeren klonk uit het lokaal naast ons hetzelfde schrille gefluit. De PR208 draaide net zijn laserogen richting het geluid toen er bakstenen uit de muur knalden en er een groot gat ontstond. In de stofwolk stond een man. “Het is conciërge-bot Ralph!”, riep een meisje, anderen begonnen te juichen. De PR208’s ogen lichtte rood op, de wapens van zijn rug draaide naar voren. “Kom mee!” ik duwde de kinderen gehaast achter de dikke matten onder de tribunes, hopend dat dit genoeg beschutting gaf. Ralph rende door de kogelregen naar de PR208. In een soepele beweging zat hij op de, nu onbeschermde, rug van de robot en trok er een handvol kabels uit. De grond dreunde toen de PR208 op de grond viel. Heel even was het stil, toen renden we allemaal juichend op Ralph af. Die had nog lang geen update nodig!

10 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
27 augustus 2018 - 22:32
Wat een fantasie heb je in het verhaal gestoken, Frances. De spanning springt er van af. Je hebt ook goed weergegeven, wat er in de toekomst door robots kan gebeuren. Coplimenten.

10 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
28 augustus 2018 - 8:46
het riddertijdperk is lang afgesloten, maar het robottijdperk is volop begonnen de school lijkt nu helemaal geen veilige plaats meer te zijn, het thuisonderwijs met virtuele leraren neemt een grote vlucht spannend verhaal eh, enkelvoud meervoud aandachtspuntje

6 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
28 augustus 2018 - 9:05
het riddertijdperk is lang afgesloten, maar het robottijdperk is volop begonnen de school lijkt nu helemaal geen veilige plaats meer te zijn, het thuisonderwijs met virtuele leraren neemt een grote vlucht spannend verhaal eh, enkelvoud meervoud aandachtspuntje
Dank je Peter, en noted! Heb er vast 2 ev mv uitgehaald Ben te gehaast geweest dat is nooit goed. En wie zal het zeggen de toekomst is open!

10 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
28 augustus 2018 - 11:32
Ha Frances, Even had ik moeite met de PR208, toch vind ik het ook goed in het verhaal passen. Is Mike, de directeur, nu ook een robot? Zijn piepen brengt mij even van de wijs.

6 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
28 augustus 2018 - 12:42
Ha Frances, Even had ik moeite met de PR208, toch vind ik het ook goed in het verhaal passen. Is Mike, de directeur, nu ook een robot? Zijn piepen brengt mij even van de wijs.
Hoi Levina, misschien had hij het beter kunnen fluisteren....maar goed er staat nu dat ie het piepte. Denk dat Mike een pieperd is, wel een stoere dan...dus het piepen past ook nog eens niet bij zijn karakter Oke ik pas het aan want het is tegenstrijdig en nu ik het zie irriteert het me! :lol:

10 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
28 augustus 2018 - 13:46
Ha Ha, heerlijk Frances, ik kan ook zo reageren op feedback. Het is dan even stoeien met eigen tekst en hoe de lezer het leest. Ik vind dit een mooi proces.

11 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
29 augustus 2018 - 11:33
Hi Frances, … goed gedaan. Hoewel... ik krijg nu weer enge kriebels. Ik was net wat opgelucht door het lezen van enkele vorige verhaaltjes.

6 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
29 augustus 2018 - 13:19
Wat een heerlijke openingszin! [quote: FrancesSek]een schril gefluit overstemde Mikes protest en onverwachts vloog hij door de lucht[/quote] 'Onverwachts' zou best weg mogen. Dit soort woorden is vaak overbodig; als er iemand door het lokaal vliegt is dat vaak al onverwachts genoeg ;) [quote: FrancesSek]ik duwde de kinderen gehaast achter de dikke matten onder de tribunes, hopend dat dit genoeg beschutting gaf.[/quote] Ook hier denk ik dat de tweede helft van de zin weg kan, omdat het al duidelijk js dat ze de kinderen achter de matten duwt voor beschutting. Onderschat je lezer niet! Graag gelezen!

6 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
29 augustus 2018 - 20:31
Ha Ha, heerlijk Frances, ik kan ook zo reageren op feedback. Het is dan even stoeien met eigen tekst en hoe de lezer het leest. Ik vind dit een mooi proces.
Tja Levina, het zet me dan toch aan het denken. Bij het schrijven zit je er ook zo in. Vind ik eigenlijk toch wel het fijnste van deze opdrachten, die feedback :D

6 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
29 augustus 2018 - 20:34
Wat een heerlijke openingszin! [quote: FrancesSek]een schril gefluit overstemde Mikes protest en onverwachts vloog hij door de lucht
'Onverwachts' zou best weg mogen. Dit soort woorden is vaak overbodig; als er iemand door het lokaal vliegt is dat vaak al onverwachts genoeg ;) [quote: FrancesSek]ik duwde de kinderen gehaast achter de dikke matten onder de tribunes, hopend dat dit genoeg beschutting gaf.[/quote] Ook hier denk ik dat de tweede helft van de zin weg kan, omdat het al duidelijk js dat ze de kinderen achter de matten duwt voor beschutting. Onderschat je lezer niet! Graag gelezen![/quote] Bedankt voor je feedback, Mike! Ben het wel met je eens en ga er op letten