Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 207 Nachtmerrie

Au Stilte Ik open mijn ogen en haal diep adem. Het was maar een droom. Verbaasd kom ik omhoog. Mijn nek doet pijn. Ben ik nu werkelijk op mijn bureau in slaap gevallen? Ik kijk om mij heen. Steef glimlacht naar mij, verder is iedereen al naar huis. Op het scherm knippert een chatberichtje. ‘Half vijf. Mijn kantoor.’ Het is van Jacq. Gelijk krijg ik kokhals neigingen. Ik sta op en wankel naar het toilet, dat ik net op tijd bereik om mij lunch er uit te gooien. Ik haal een paar keer diep adem in een poging om mijzelf te kalmeren. De zenuwen gieren door mijn lijf. Als het echt tijd is, recht ik mijn schouders, strijk mijn rok glad en loop naar het kantoor van haar die niet genoemd mag worden. ‘Kom binnen en ga zitten’ Ik gehoorzaam. ‘Ik zag dat je in slaap gevallen was, dat kan echt niet. Vanaf nu kom je elke dag naar kantoor’ ‘Ja, maar…’ ‘Ja maar is nee’ Ja wel maar. Ik ben overspannen. De bedrijfsarts zegt dat ik thuis mag werken. Je werkt mijn genezing tegen. Je hebt me gekleineerd om daarna mijn man af te pakken. Hij ziet alleen je mooie figuurtje. Ik heb nachtmerries van jou die ik mij niet herinner. Ik haat je. En nee, ik kan hier niet weg, want die lul van een vent heeft mij achter gelaten met schulden en jij geeft mij geen goede referentie.Terwijl ik dit denk, hoor ik geen woord van wat Jacqueline de Bullstronk heeft gezegd. Ze staat intussen bij de deur. ‘Dan zie ik je maandag ochtend weer hier op kantoor’ zegt ze streng. Verslagen loop ik haar kantoor uit. Terug op mijn werkplek pak ik mijn jas en mijn tas. ‘Wat heeft de dementor gezegd?’ Hoor ik steef bezorgd vragen. Ik schud mijn hoofd. Ik kan niets meer terug zeggen. Ik loop zwijgend het gebouw uit. Op het kleine stille stationnetje wacht ik op mijn stoptrein. Ik wil dit allemaal nooit meer denk ik gelaten. Ik stap voor de intercity. au Stilte

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi opgebouwd. Ik voelde de spanning. Alleen Au!Boem! viel hier een beetje uit de toon. Ik denk dat als je een intercity tegenkomt, dat er dan alleen maar stilte is.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi opgebouwd. Ik voelde de spanning. Alleen Au!Boem! viel hier een beetje uit de toon. Ik denk dat als je een intercity tegenkomt, dat er dan alleen maar stilte is.
Dank je wel. Het was eigenlijk daarmee de bedoeling om het weer het zelfde als het begin te hebben. ik hou er van om verhalen zeg maar in een rondje te schrijven. Je hebt gelijk er zal stilte zijn....

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Is Jaqueline de naam die niet genoemd mag worden? Hp is de wanhoop nabij, dat is goed beschreven. Maar zo wanhopig dat ze zich voor de trein gooit? Of is het een andere clou? Heb het in spanning gelezen

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
danielle vink, Vanwege het gebruik van de aanhalingstekens in: ‘Ja wel maar. Ik ben overspannen ...' Meende ik dat hp alles zegt. Pas na die passage lees ik dat het een gedachte betreft. Op dat moment ben ik uit het verhaal. gedachten schrijf je niet tussen aanhalingstekens. dingetje: 'naar het toilet, die ik net op tijd bereik' - het toilet, dat Hier schrijf je een klassieke uitleg:
Ik haal een paar keer diep adem in een poging om mijzelf te kalmeren. De zenuwen gieren door mijn lijf.
Met alleen de handeling tonen staat er dit: Ik haal een paar keer diep adem. De zenuwen gieren door mijn lijf.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Danielle. Graag gelezen. Alhoewel het duidelijk is dat de hp het zwaar te verduren heeft, zag ik het einde toch niet aankomen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook heel heftig, wat kunnen mensen elkaar wel niet aandoen. Ik voel met de hp mee, dus goed geschreven. Al vele leerzame tips gekregen, succes. Fijne avond