Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 207 Varkens

‘Heb je nog even?’ Achteloos, als smeet ze een dossiermap op mijn bureau, slingerde ze die vraag mijn kamer binnen. Ik was juist bezig mijn spullen op te ruimen en had de computer afgesloten. Grabbelde in mijn handtas naar een spiegeltje en zette mijn lippen kersenrood aan. Keek op mijn smartphone; ik had nog tien minuten. En deze keer liet ik me door niemand tegenhouden. Om vijf uur stipt stond ik op straat en begon mijn eigen leven. ‘Evelyne, kom je even?’ klonk het, dringender nu, uit de kamer van de directrice. ‘Ik heb even je hulp nodig.’ ‘Een momentje, Lidy,’ riep ik terug, gooide de make-upspulletjes in mijn tas, trok mijn jas aan en stapte de gang op. Sloeg, iets luider dan noodzakelijk, de deur achter me dicht en stapte tot aan de directiekamer. Bleef in de deuropening staan. ‘Print je die concept-nota Vaccinatieschema’s in de varkenssector even uit? Dan kunnen we die nog even doornemen.’ ‘Die nota kun je vinden in het document Ministerie van Landbouw, map Varkenssector,’ zei ik zo kordaat mogelijk. ‘Dat weet ik, Evelyne. Print hem even uit, wil je.’ Dit leek me een typisch geval voor de techniek van de kapotte grammofoonplaat die we tijdens de assertiviteitstraining geoefend hadden, dus herhaalde ik zonder al teveel acht te slaan op het trillen van mijn benen: ‘Die nota staat in het document Ministerie van Landbouw, in de map Varkenssector.’ Verstoord keek ze op. ‘Er is haast bij, Evy. Het had eigenlijk gisteren al verstuurd moeten zijn.’ ‘Je kunt die nota vinden in het document Ministerie van Landbouw, in de map Varkenssector,’ perste ik er met de moed der wanhoop uit, maar ik liet mijn tas al van mijn schouder glijden. ‘Nou, hoepel maar op,’ brieste Lidy. ‘Dan doe ik het zelf wel.’ Beduusd liep ik naar de lift. Had ik het nu tóch voor elkaar gekregen?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
weer zo'n besluitvaardige dame in de hoofdrol, leve de emancipatie, en in het journaal klagen dat er nog stappen te zetten zijn, die stappen op de werkvloer worden hier gedaan mooi die grammofoonplaattruc van de assertiviteitscursus erbij ik twijfelde even of je in: En deze keer liet ik me door niemand tegenhouden. Om vijf uur stipt stond ik op straat en begon mijn eigen leven. duidelijker kan aangeven dat het een voornemen is: En deze keer zou ik me door niemand laten tegenhouden. De verleden tijd in de volgende zin klopt daarmee. met plezier gelezen, ik zag het voor me, met dat tasje en die knallende deur

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annetteke, powerwoman zet je daar neer (en dan bedoel ik niet Lidy, haha). Goed verhaal. De herhalingen vind ik net niet storend, juist omdat ze zo nadrukkelijk de techniek van de training illustreren.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven. Die laatste regel is erg herkenbaar, verbaasd zijn als je een keer iets voor elkaar krijgt omdat je een keer assertief bent.

Lid sinds

5 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je voet bij stuk houdt, krijg je van alles voor elkaar. Goed geschreven. Ik bleef hangen bij de eerste tweede zin; Achteloos, als smeet ze ... In deze constructie was ik het nog niet eerder tegengekomen.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, als boerin had je me al met de titel. Vaccinatieschema's, ik ken er alles van. Als bazin Lidy in de toekomst nog hardleers moest zijn, stel ik voor om haar ook een klein (lees naald van 4 cm voor een zeugenvaccinatie) prikje te geven. :)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De hp heeft goed volgehouden en wint daarbij. Je beschrijft het goed, je voelt de spanning stijgen met de herhaling. Mooi gedaan. Fijne avond.