6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#207 Wat er toen gebeurde

17 augustus 2018 - 13:36
Geeuwend keek ze op haar horloge, tien uur al. Ze schoof de papieren opzij, schakelde de computer uit en trok haar jas aan. De intercom op haar bureau kraakte en blikkerig klonk daar de stem van Martin McDougall; “Sem, mijn kantoor, nu” “Niet te geloven” hard schopte ze tegen de prullenbak, al weken probeerde ze met de adjunct-directeur af te spreken en elke keer werd ze afgescheept én opgezadeld met meer werk. Het liep uit de hand, helemaal nu haar collega Jenny al een week niet was komen opdagen. 'Ik ben er klaar mee', dacht ze, 'ze zoeken maar een andere sloof!' Vastberaden liep ze door het inmiddels lege pand naar zijn kantoor. Ze passeerde net het lege bureau van zijn secretaresse toen het licht uitging. “Je hebt geen keus, McDougall!” schreeuwde een man, hij klonk vaag bekend. “Miss Dawes weigerde mee te werken en mijn geduld-” “Jenny? Wat hebben jullie met haar...?” Draai je om, loop weg en snel, zei een piepstemmetje in haar hoofd, maar haar verraderlijke voeten schuifelden dichter naar de deur van zijn kantoor. Vanachter de deur klonk gestommel en een harde bons. “Kijk uit hij heeft het kistje!” Een paarse gloed verscheen van onder de deur, een harde klap echode door de ruimte en de deur vloog open, helder paars licht pulseerde uit de kamer. Ze gilde en dook opzij. “Sem!” McDougalls stem was zeker een octaaf gedaald, wijdbeens stond hij in de deuropening een veeg bloed op zijn wang en zijn zwarte haar in de war. Aarzelend bewoog ze zijn kant op, maar stopte bij het zien van de chaos in zijn kantoor. Stoelen en planken lagen verspreid over het dikke tapijt, papieren fladderden in het rond en vanonder een berg versplinterd hout, wat eens zijn bureau moest zijn geweest, stak een lange magere arm. “W-wie...wat?” Achter McDougall was de muur weg, ervoor in de plaats een paarse draaikolk met bliksemschichten likkend als vlammen aan de rand. Hij pakte haar hand. “Ik leg het je nog uit, maar als je leven je lief is, moet je me vertrouwen” en hij sleurde haar mee de knetterende kolk in.

10 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
17 augustus 2018 - 13:59
Frances: je hebt even gewacht, maar nu blijkt je fantasie haar werk te hebben gedaan spannend verhaal van een saai onderwerp je zult me vergeven dat ik weinig snap van het einde, dat was ook niet de bedoeling denk ik, misschien een vervolg?

6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
17 augustus 2018 - 17:00
Frances: je hebt even gewacht, maar nu blijkt je fantasie haar werk te hebben gedaan spannend verhaal van een saai onderwerp je zult me vergeven dat ik weinig snap van het einde, dat was ook niet de bedoeling denk ik, misschien een vervolg?
Ha Peter, dank je wel. ja ik wilde er echt iets anders van maken. Ik begrijp dat het eind vreemd is ja ;) een verdere uitzetting begint zich al te vormen...

13 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
17 augustus 2018 - 21:49
Ik begrijp ook niet goed wat er allemaal gebeurt, maar spannend is het! Misschien dat ze samen met haar baas een andere dimensie in wordt geslingerd en daar ontdekt dat hij eigenlijk een koene ridder is.

7 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
18 augustus 2018 - 14:06
Hoe heerlijk, een stuk waar ik mijn vingers bij aflik. Je hebt spannend in je pen zitten. Perfecte opbouw. Topstuk :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

6 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
18 augustus 2018 - 14:26
Hee Frances, blijf gefrustreerd achter vanwege het abrupte einde. Ben benieuwd naar het vervolg.

6 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 augustus 2018 - 21:09
Hoi Frances, net als de anderen ben ik heel benieuwd naar het vervolg. Wat is er met Jenny gebeurd? Waar leidt die paarse draaikolk heen? Wie ligt er onder zijn bureau? Als ik vannacht niet kan slapen, weet ik hoe het komt. :)

6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 augustus 2018 - 21:26
Wow iedereen weer bedankt! @Chantal, Harper en Richard, de sci-fi zit er wel in he ;) @Ton, Nancy, John en Meiga als ik vannacht niet kan slapen weet ik ook hoe het komt! Wat een mooie complimenten zeg. Misschien dan toch maar een vervolg maken ;)

Tja

15 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
20 augustus 2018 - 3:35
Mag ik een paar opmerkingen maken? 'Niet te geloven,' zei ze. Hard schopte ze tegen de prullenbak. Al weken probeerde ze ... Je gaat van het zij-perspectief naar het ik-perspectief en weer terug. "kijk - "Kijk fladderde - fladderden ... ervoor - daarvoor in de plaats was een paarse draaikolk gekomen ... Ik zou de laatste alinea wat verduidelijken. ... vertrouwen.' Voordat ze kon reageren sleurde hij haar de knetterende kolk in. Lekker mannetje die McDougall. Wel met plezier gelezen.

6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
20 augustus 2018 - 12:05
Mag ik een paar opmerkingen maken? 'Niet te geloven,' zei ze. Hard schopte ze tegen de prullenbak. Al weken probeerde ze ... Je gaat van het zij-perspectief naar het ik-perspectief en weer terug. "kijk - "Kijk fladderde - fladderden ... ervoor - daarvoor in de plaats was een paarse draaikolk gekomen ... Ik zou de laatste alinea wat verduidelijken. ... vertrouwen.' Voordat ze kon reageren sleurde hij haar de knetterende kolk in. Lekker mannetje die McDougall. Wel met plezier gelezen.
Hey Tja, bedankt voor je feedback! Ik heb de spelfouten (oops!) meteen aangepast. Het perspectief verschil betreft een gedachte van de HP. maar ik ben het eens dat dat niet 123 duidelijk is en heb het aangepast. Ben het ook met je eens dat de paarse kolk en het einde meer uitleg verdient, helaas zat ik aan mn wordcount. ga het voor een volgende keer wel onthouden! Ben zelf wel benieuwd naar de verdere ontwikkeling van McDougall.

8 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
20 augustus 2018 - 16:20
Frances ook mij trok je mee, naar? Ik kom het graag lezen. Je verhaal staat in de vt. Hier gaat het stemmetje in tt; Draai je om, loop weg en snel, zei een piepstemmetje in haar hoofd, maar haar verraderlijke voeten schuifelden dichter naar de deur van zijn kantoor. Ik heb geleerd dat als je het in tt schrijft het nog spannender wordt. Het blijft wel jouw tekst natuurlijk. Succes en veel plezier met schrijven.

6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
21 augustus 2018 - 20:49
Hoi Marie, dank je wel voor je vriendelijke reactie. Ik vind het altijd erg fijn lezen in vt en het schrijft voor mij haast automatisch. Wel denk ik dat stemmetjes in personages hun hoofd in tt zijn net zoals wanneer ze praten. Of maak ik hier nu een superblunder?