Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#207 Nu zijn we het zat...

Met een rood hoofd van woede smijt Mirjam haar plateau met eten zo hard op tafel dat de soep over de rand spat. De twee andere meiden kijken op en knikken naar elkaar. De bloeddruk van Mirjam moet huizenhoog zijn want de stoom komt bijna uit haar oren. Ze kijkt Alice met samengeknepen ogen aan.'Dat vreselijke tiran Veenman mens krijgt het voor elkaar om mij in tegenwoordigheid van de hele afdeling in de zeik te nemen. Ik kan haar wel wurgen. Grrrr..op een goede dag doe ik het ook nog.' Thea slikt het laatste hap van haar bolletje door en schuift het plateau van haar af. 'Jongens, dit is niet van vandaag. Die tiran denkt dat ze ons in haar zak heeft zitten en kan doen en laten waar ze zin in heeft. Dit moet stoppen.' Om haar woorden kracht bij te zetten slaat ze met haar vuist op tafel. Anderen in de kantine kijken nieuwsgierig naar het tafeltje in de hoek. 'We kunnen met z'n allen naar Driehuis gaan,'oppert Alice.'Klagen en zeggen dat..' 'Helpt niets,'onderbreekt Thea.'Het zijn twee handen op een buik. En zolang onze afdeling goede resultaten laat zien, doet hij er niets aan.' Zuchtend buigt Mirjam zich over haar soep terwijl tranen haar ogen vullen. Snotterend haalt ze haar neus op. 'Dit is toch te gek,'roept Alice uit.'Ze krijgt Mirjam aan het huilen.' Ze buigt zich voorover en kijkt de anderen samenzweerderig aan.'Luister, ik heb een mail gehad van Veenman dat ze vrijdag aan het eind van de dag nog een paar dingen met mij wil doornemen. Als het goed is, is iedereen dan al weg.' Hun gezichten komen een paar centimeter naar elkaar toe en Alice fluistert.' Dit is wat we gaan doen...' Vrijdagmiddag kwart voor vijf staan ze alle drie een paar meter bij het kantoor vandaan.'Ik ben snel wezen kijken,'zegt Thea.' Iedereen is weg voor het weekend. We zijn samen met haar de enige in het gebouw.' Alice knikt grimmig .'Precies wat ik had gedacht., we weten wat we gaan doen.'zegt ze. 'Als we eenmaal binnen zijn is er geen weg meer terug.' 'Laten we dat wijf haar vet gaan geven,'snauwt Mirjam ongeduldig,'Ik kan niet wachten haar te zien janken zo meteen.' 'Daar gaan we dan, meiden. Succes.' Alice tilt haar tas op, loopt naar de deur en smijt die open. Veenman kijkt verbaasd op als de drie meiden haar kantoor binnenkomen. 'Wat is hiervan de bedoeling...ik heb een afspraak met juffrouw Bergman. Maak dat jullie wegkomen.' Alice draait de deur op slot en stopt de sleutel in haar zak. Haar stem trilt van ingehouden woede.'We zijn jouw tirannieke gedoe en vernederingen helemaal zat. Vanaf nu is het afgelopen. Nu zijn wij de baas.' Veenman richt zich achter haar bureau in haar volle lengte op en buldert.'Eruit, voor ik de politie bel.' 'Meiden, actie,'roept Alice triomfantelijk. Vastberaden storten de drie vriendinnen zich op Veenman die niet weet wat haar overkomt. Een kwartier later is ze naakt en met ductape vastgemaakt aan haar leeg gemaakte bureau. 'Zo, nu gaan we beginnen.'juicht Mirjam. Een uur later laat Alice haar de foto's zien die ze op haar telefoon heeft gemaakt. 'Kijk er goed naar. Als je nog één keer ons of een van onze collega's grof behandelt hangen we ze overal in het gebouw op en plaatsen ze op social media. Heb je dat goed begrepen?' De make up trekt zwarte strepen over haar betraande gezicht en snot druipt uit haar neus. Ze knikt wezenloos. 'Maak me los,alsjeblieft,'vraagt ze zacht.'Ik doe alles wat jullie willen.' De volgende dag in de wandelgangen gaat het bericht dat Veenman niet meer de oude is. Ze is nu zelfs beleefd en luistert als je iets vraagt. In de kantine knipogen drie meiden naar elkaar.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John, een bizarre situatie heb je neergezet. Zelf vind ik het iets te traag lezen. Volgens mij kun je het sterker maken door in te korten en de lezer tussen de regels door te laten lezen. Met sociale media als wapen kunnen de drie vrouwen wel een risico nemen. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John, leuk geschreven en goed opgebouwd. Al lezende werd ik echt nieuwsgierig naar de afloop dus goed gedaan :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
John, wild verhaal hoor. Ik kijk nu wel heel goed uit naar drie vriendinnen op het werk! Dit is wat je noemt: wie kaatst kan de bal verwachten. Je hebt me laten lachen, dus goed verhaal. Klein dingetje: 'Die twee zijn twee handen op een buik. 2 maal twee: Die samen zijn twee handen op een buik. Een uur later laat Alice de foto's zien die ze hebben gemaakt. Wel heel netjes met een camera. Voor de hand liggend zou zijn met de telefoon heb ik het gevoel. Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
:thumbsup: Wel eens met Connie dat het wat traag leest. Sommige dingen kunnen bondiger. Maar neemt niet weg dat ik het een goed verhaal vind.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een wraakactie John. De emoties moeten bij de dames wel heel hoog hebben gezeten! "Dat vreselijke tiran Veenman mens": moet 'tiran' niet 'tirannieke' zijn? Eens met Connie en Nancy. Je verhaal kan makkelijk met iets minder woorden. Het is er krachtig genoeg voor.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Moet je toch je eigen fantasie aan het werk zetten, Peter. Als ik het ga opschrijven, word ik van het forum verwijderd. Hai Chantal, Ik gebruikte de woorden van Mirjam. Ze was zo overstuur dat ze het een beetje verhaspelde. Maar het eind heeft haar goed gedaan.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Moet je toch je eigen fantasie aan het werk zetten, Peter. Als ik het ga opschrijven, word ik van het forum verwijderd. Hai Chantal, Ik gebruikte de woorden van Mirjam. Ze was zo overstuur dat ze het een beetje verhaspelde. Maar het eind heeft haar goed gedaan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Vriendinnen kunnen samen sterker zijn dan een baas/bazin. Dat heb je goed weergegeven. Misschien kun je de interpunctie verbeteren. Na een aanhalingsteken een spatie en voor een aanhalingsteken ook. doen,' zegt ze. buldert: 'Eruit ... beginnen,