Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #204 - Deel van een setje.

Pas wanneer ze de laatste meeuw verjaagd heeft, weet ze het zeker. Dit is de plek. Gedreven door machteloosheid, smijt ze de blauwwitte gestreepte stoel weg. De zilte zeelucht vult haar longen met zuurstof. Haar gedachte is troebel en haar gezicht spreekt boekdelen. ‘Waar is dat klote ding!’ Ze kijkt naar de andere drie stoelen. Alles wijst naar deze plek. Het kan simpelweg niet anders. Uit wanhoop begint ze te graven onder de plek waar de blauwwitte stoel stond. Onder haar nagels verzamelt zich een donkere rand van nat zand. Ze graaft en graaft maar haar onrust wordt niet minder. Ze laat haar hoofd in haar handen vallen. Plakkaten zand bevestigen tegen haar gezicht. ‘Als ik het niet op tijd vind doet hij me wat.’ Ze kijkt door haar besmeurde vingers en ziet hem, in de verte, al naderen. De paniek slaat nu echt toe. Ze staat op, veegt haar handen en gezicht schoon. Ze klopt haar kleding af en stopt nonchalant haar hand in haar broekzak. Langzaam komt de man dichtbij. Ze besluit dat het beter is om op een stoel te leunen. Je weet maar nooit wat zijn reactie zal zijn. ‘Dag Jessica,’ zegt de man. Zijn houding is anders dan normaal. Wat heeft hij in de smiezen? ‘Voor de laatste keer, het is Isabel. Niet Jessica. Het lijkt er niet eens op.’ ‘Jessica, Isabel, het doet er niet toe. Heb je het gevonden?’ ‘Natuurlijk, waarom zou je aan mij twijfelen?’ Isabel versterkt haar grip op de strandstoel. ‘Precies, kom op, geef me wat me toekomt.’ Haar hartslag begint met iedere seconde te versnellen. Verschillende opties schieten door haar hoofd. Haar gezicht verraad haar plan. De man rent snel op haar af. Ze slaat met al haar kracht de stoel in zijn gezicht. Hij dondert achterover en valt bewusteloos in het zand. ‘Alsjeblieft, dat kwam je al een lange tijd toe!’ ‘Cut! Perfect gedaan allebei. Wie op de set zei dat een strandscène niet spannend kon zijn?’ vraagt de regisseur.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RoyK Waar 4 stoelen op het strand al niet toe kunnen leiden. Goed geschreven, ik voelde de spanning van Isabel. Ik zie dat je net komt schrijven hier, lees je voor het eerst nu. Twee kleine dingetjes die mij opvallen: Plakkaten zand bevestigen tegen haar gezicht. Plakkaten zand bevestigen zich tegen haar gezicht. Of misschien: Plakkaten zand bedekken bijna haar hele gezicht. Voor mij valt Wat heeft hij in de smiezen? eruit. Als je het weglaat wordt het er sterker van, kan ik als lezer er zelf meer over nadenken. Het is persoonlijk van mij hoor, jouw tekst. Kijk wat je ervan vindt. Succes, ik kom graag weer lezen. Fijne avond.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.marie, Bedankt voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk. Ik probeerde haar ongemak danwel onwettendheid te uiten. Had beter een andere woordkeuze kunnen gebruiken. Ben inderdaad nieuw hier. Hoor graag wat ik kan verbeteren. Daarnaast heel erg bedankt voor het compliment. Het feit dat je de spanning voelde is een beloning voor het schrijven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent dan wel neuw op SOL, maar volgens mij geen beginneling met schrijven. De zinnen kloppen prima en je weet goed spanning op te bouwen. Als beleving van de vrouw klopt het verhaal prima, maar omdat het uiteindelijk een fimscène blijkt te zijn, vind ik bepaalde zinnen wat onlogisch. Maar dat is mijn mening. In ieder geval het is wel een leuk, origineel verhaal, Roy.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Jules, wat een compliment! Ik heb namelijk in juli mijn eerste boek afgerond. Dat is echter ''een verhaal''. Nu moet het nog een boek worden. Dus veel bijschaven en vooral spellingsfouten eruit zien te vissen. Probeer nu zoveel mogelijk lering te trekken uit feedback van anderen, onder ander via de schrijfopdracht en proeflezen. Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. De zinnen zoals 'De zilte zeelucht vult haar longen.' Op een filmset is er geen ''zeelucht''. Wellicht wat misplaatst in deze, maar het ging om de inleving van de actrice. Wellicht bij een volgende opdracht wat logischer nadenken. :nod: