Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht 204 - Zandloper

Waarom moesten we juist in zo’n uithoek gaan zitten? Kwam het omdat daar precies vier strandstoelen zo uitnodigend op ons stonden te wachten? Kwam het omdat het er zo uitgestorven was ? De ijsjes die ik gehaald heb zijn al bijna gesmolten. Doorlopen maar, voordat er niets meer van over is. Als ik bij onze plek aankom, is iedereen verdwenen. Zelfs de handdoeken zijn weg. De stoelen staan er verlaten bij, als een stoelendans zonder dansers. De vale zittingen vallen hierdoor extra op. Waar is iedereen gebleven? Zijn ze al gaan zwemmen? Dat was niet de bedoeling. Waarom hebben ze niet gewacht tot ik terug was? Hier word ik niet vrolijk van. Het is dan ook de laatste keer dat ik ijs voor ze gehaald heb. Wat is er gebeurd? Zijn ze soms verdronken? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. We kunnen allemaal goed zwemmen. Bovendien neem je niet al je spullen mee het water in. Voor de zekerheid scan ik de horizon af. Hoe ver ik ook kijk, ik zie niets en niemand in het water. De moed kruipt me in de schoenen. Ik voel me Remi in een verloren straatje in Parijs. Ik eet de druipende ijsjes zelf maar op en denk ondertussen na over wat er gebeurd kan zijn. Wat kan ik ondernemen om mijn vrienden terug te vinden? Mijn oog valt op de stoelen. Daar is iets mee. De bekleding van de stoelen is bleek en vaal, maar allemaal voorzien van eenzelfde teken. Het is een zandloper. Wat zou dat te betekenen hebben? Dan vallen me de voetsporen op in het zand. Ik volg ze. Ze stoppen een stuk verderop bij een bouwvallige strandhut. Weer dat teken, nu op de deur! Dat kan geen toeval zijn. Door de groezelige ramen kijk ik naar binnen. Verschrikt maar opgelucht zie ik mijn vrienden, zittend in een hoekje op de grond, hun handen vastgebonden op hun rug en ducttape vastgeplakt op hun mond. Hoe ze in deze toestand terechtgekomen zijn is een mysterie, dat ze eruit zullen komen, staat als een paal boven water!

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mysterie. verhaal, hoe gaat dit aflopen.Ik geef de voorkeur aan "de moed zonk me in de schoenen". Verder graag gelezen,Ansvianen.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjemig John, wat een snelle reactie! Ik vond het best een moeilijke opdracht. Bedankt ook voor je voorkeur/tip. Dat is een goeie om verder uit te werken.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ans, deze opdracht brengt heel wat mysteries boven, leuk! Vooral die zandloper zet aan het denken. Hoeveel tijd hebben haar vrienden nog? De stoelendans zonder dansers vind ik erg leuk. "De vale zittingen vallen hierdoor extra op." Deze zin kan je wellicht wat spannender verpakken, bv: 'de vale zittingen staren me met een lege blik aan. " Ik ga ze volgen. " Hier zou ik "Ik volg ze" van maken. Graag gelezen Ans!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je schrijft lekker vlot. Daar zit een vervolg in Ans. Het zou leuk zijn als dat zou passen in de opdracht van volgende week. :nod: Klein dingetje: iets is buiten kijf of staat als een paal boven water. In de tweede en de derde alinea zie ik veel herhaling. De stoelen zijn leeg, je vrienden zijn weg, dat is de essentie, plus het teken in de zittingen. De vragen zijn niet echt nodig, die stelt de lezer zichzelf ook al.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede tips Edwinchantal, Ik ga er over nadenken. Dank je wel. Fijn mw.Marie. Dank je wel voor je reactie. Dank je wel voor je opmerkingen Mechtilde. Het verschil tussen paal en kijf vergeet ik nooit meer☺ Ik pas het aan. Wat de herhaling betreft, dat heb ik bewust gedaan om te overdrijven. Dat werkt kennelijk toch niet zo goed als ik gedacht had.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ans, ... met plezierige spanning gelezen. Ik dacht dat het vrolijker af zou lopen maar hier staat een opende einde voor je gereed om verder te gaan met het avontuur. Neem de gekregen feedback tot je. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Ans, Dit leest lekker weg en het maakt me nieuwsgierig. Ik sluit me aan bij de tips hierboven. Remi in het verlaten straatje in Parijs vind ik een leuke vondst. Graag gelezen

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad mysterieus. Ben blij dat ik niet in je HP's schoenen sta en zeker niet in die van de vrienden... Ik dacht eerst aan een soort sekte, nu meer aan een misdaad. Je weet de spanning er aardig in te houden. En paar puntjes: De ijsjes die ik gehaald heb, zijn al bijna gesmolten ..>> geen komma (twee verschillende persoonsvormen) Het is dan ook de laatste keer dat ik ijs voor ze ben gaan halen. (teveel spreektaal -->> Het/dit is dan ook de laatste keer dat ik ijs voor hen heb gehaald Voor de zekerheid scan ik toch de horizon af. (Scan jij de horizon af? Speuren misschien?)

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#3 Hallo Edwinchantalenq.... Jouw suggestie om de zin m.b.t. de vale zittingen spannender te maken vind ik een hele goede. Ik denk na over een nieuwe zin al is jouw voorstel moeilijk te overtreffen. Die is zo goed. #9 Hallo Edith, Dank voor je tips. Ik heb ze verbeterd. Verder denk ik nog na over een alternatief voor het scannen van de horizon. Op dit moment heb ik nog geen betere zin gevonden. Speuren vind ik in dit verband net iets te licht. #allen Leuk om te lezen over mijn vlotte schrijfstijl. Ik vond deze opdracht behoorlijk lastig en heb er veel moeite voor moeten doen om een stuk te schrijven. Vandaar dat ik zoveel mogelijk jullie inzendingen heb gelezen ter inspiratie. Zo'n levend forum is iets om zuinig op te zijn. Dank daarvoor.