Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 204 - Vier verlaten ligstoelen

Wekelijkse schrijfopdracht # 204 – Vier verlaten ligstoelen Vier verlaten ligstoelen, … zegt de een tegen de ander: ‘Poeh poeh – ik kan niet meer, ik heb zoveel mensen op mijn schoot gehad.’ … ‘Moet je ook maar niet zo’n lekker zacht ding zijn; daar krijg je het van in je rug: je canvas is uitgezakt. Laatst had ik een zogende moeder op schoot, dat was iets heel bijzonders.’ … ‘Ja, jij bent nog jong en sterk, jouw canvas gooit je mensen zo de lucht in als het moet. Dat is waar, maar mijn … ach wat, ik zeur.’ … ‘Haha, jij maakt er acrobaten van, kunnen ze zo met hun hele hebben en houden terug in ’t zand kwakken. Mijn … Strandwachten komen langs. ‘Laten we dit zooitje ongeregeld maar meenemen.’ Als in koor klinkt: ‘Dat we dit nog mogen meemaken.’ Met een zwaai verdwijnen de ligstoelen een voor een op een afhaalwagen van de vuilstort. .-.-.-.-.- Voor de grap wil ik er nog even bij vermelden, dat dit stukje - in de warmste nacht ooit - in mijn gedachten ontsproot. Ik heb direct wat aantekeningen gemaakt. Vanmorgen geschreven en nu ingestuurd.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Levinia, ... wat een snel antwoord. Dank hiervoor. Ja, onder extreme omstandigheden lieten die ligstoelen iets van zichzelf zien. Ze waren ook al een beetje aan het kwakkelen. ;)

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, de slapeloze nacht bracht ons een lekker stukje leesvoer. Dankjewel. Ik geniet ervan. Een dingetje: ach wat, ik zeur ik.’ De laatste ik kan weg? Sterkte met slapen en de warmte.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, heerlijk hoe je de stoelen hier tot leven wekt! En ze dan weer inbakert als voorwerpen door ze door de strandwachters als 'een zooitje ongeregeld ' te benoemen. Waar warme nachten al niet goed voor zijn!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny: Al eerder heb ik je gezegd hoe ver je al bent met schrijven. Ook nu weer subliem. Door op Sol te blijven lezen, voel ik eindelijk weer schrijfkriebels in mijn buik. De weg is lang geweest, maar ik hoop dat ik binnenkort weer deelgenoot kan zijn. Grote complimenten. :thumbsup: Groet Connie

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, wat een leuke schets, kort maar krachtig, geen woord teveel. Mooi bedacht tijdens die warme nacht! Je zou er medelijden van krijgen, met die arme ligstoelen die zo hun best hebben gedaan. Een opmerking, je schrijft 'uit vier stemmen klinkt.' Een stem klinkt hard of zacht, zoals het hier staat, klopt het niet. Je kunt hier bijvoorbeeld zeggen; 'uit vier kelen klinkt' of iets met 'vierstemmig' of iets met een koor?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, heerlijk hoe je de stoelen hier tot leven wekt! En ze dan weer inbakert als voorwerpen door ze door de strandwachters als 'een zooitje ongeregeld ' te benoemen. Waar warme nachten al niet goed voor zijn!
Hallo Chantal, ...niks mis met een warme nacht. Ze kwamen spoken in mijn gedachten. Dank voor je meelevende reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny: Al eerder heb ik je gezegd hoe ver je al bent met schrijven. Ook nu weer subliem. Door op Sol te blijven lezen, voel ik eindelijk weer schrijfkriebels in mijn buik. De weg is lang geweest, maar ik hoop dat ik binnenkort weer deelgenoot kan zijn. Grote complimenten. :thumbsup: Groet Connie
Dag Connie, ... wat fijn je hier weer te ontmoeten. Dank voor je positieve reactie, daar ben ik blij mee en :o ervan Laat je schrijfkriebeltjes maar komen; zij willen graag naar buiten treden, vermoed ik zo. Jij ook een :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, wat een leuke schets, kort maar krachtig, geen woord teveel. Mooi bedacht tijdens die warme nacht! Je zou er medelijden van krijgen, met die arme ligstoelen die zo hun best hebben gedaan. Een opmerking, je schrijft 'uit vier stemmen klinkt.' Een stem klinkt hard of zacht, zoals het hier staat, klopt het niet. Je kunt hier bijvoorbeeld zeggen; 'uit vier kelen klinkt' of iets met 'vierstemmig' of iets met een koor?
Dag Lizette, ... met plezier je reactie gelezen. Ik ben eruit, ik zal het veranderen in: Als in koor roepen zij: 'Dat we dit nog mogen meemaken.' Dankjewel.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi beschreven, Riny. Dit is de eerste keer dat ik medelijden heb met ligstoelen.
Tja, ... wat een heerlijke reactie van jou. Wie weet wat die ligstoelen nog meemaken. Aan het eind van een leven kan altijd nog een verrassing schuilen ...

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedere keer weer een verrassing, jouw inzendingen.Heel leuk geschreven en fantasie vol, Riny. Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ John - Karinska en Jules, ...wat fijn dat jullie langs kwamen met jullie opwekkende woorden. Dat doet goed, zo aan het begin van de dag waarop alles nog tegen elkaar openstaat. Dank aan jullie drieën.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit het bestaan van de ligstoel, de hele dag maar vooruit krabbelen met geroddel over mensen? Hmm... het heeft wel iets menselijks :), ook de hopeloosheid dat je uiteindelijk aan de kant wordt gezet of opgeruimd, net zo nutteloos als een mens dat maar in de weg staat. Het verhaal heeft wat losgemaakt :D

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ... wat een fijne reactie van jou. Ik dacht wel: een mens komt ooit ook eens aan het einde van zijn leven. Waarachtig jouw grijnslach helemaal op zijn plaats. Misschien zijn er nog verlate badgasten die zien wat er gebeurd en het voor de ligstoelen opnemen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kostelijk om je te verplaatsen in die arme stoelen. Ik denk, dat jij je die nacht zo voelde als deze stoelen en daarom zo geïnspireerd raakte (grapje) Ik mis de vier meeuwen of lees ik er overheen? Graag gelezen. Ik houd van (dit soort) humor! Dank voor het delen. Zo leuk!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Edith, … dat is nog niet zo'n gek idee van je. Ik zag die stoelen voor me en dacht: wat moet ik ermee. Direct klonk er in mijn hoofd: zegt de een tegen de ander … De vier meeuwen waren waarschijnlijk al weggevlogen ;) Dank voor je fijne reactie.