Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 204 Eten van drie walletjes

Max trok haar soepele lichaam over zich heen en begon haar te kussen. 'Ik heb geen zin,'zei ze maar Max zette door en een kwartier later lagen ze bezweet en voldaan tussen de verwarde lakens. De kussens lagen op de grond. Max kuste haar nog een keer en gleed van het bed af.'Ik moet weg.' Anna rolde op haar buik als een spinnende poes.'Max, een vriendin van mij heeft een geweldig huis aan een privé strand. Ik wil daar samen heen zaterdagmiddag. Alleen wij samen...genieten van elkaar, zwemmen in de zee.' Hij riep vanuit de keuken.'En je vriendin dan?' 'Die is het hele weekend weg, en...' Heupwiegend liep ze naar hem toe en drukte zich tegen hem aan.'Ik heb de sleutel.' Hij fronste zijn wenkbrauwen en dacht snel na onder het strikken van zijn stropdas. Het was mogelijk, hij moest het een en ander schuiven, een paar smoesjes verzinnen. 'Ik zet vast twee strandstoelen voor ons neer.'fluisterde ze in zijn oor. De gedachte aan wat een hete middag aan het strand kon worden gaf voor Max de doorslag. Hij keek op zijn horloge. Hij moest opschieten. ' Twaalf uur pik ik je op, lieverd.' Anna deed hem uitgeleide, zwaaide even en sloot de deur. Langzaam liet ze haar adem ontsnappen en balde haar vuisten. Yes! Glimlachend liep ze naar de kamer, pakte haar telefoon en drukte op een sneltoets. 'Hij is erin getrapt, met beide benen,'zei ze en verbrak de verbinding. Max liep om de auto heen en opende het portier van zijn cabrio.'Stap in, schoonheid.' Anna legde de tassen met zwemspullen op de achterbank en ging naast hem zitten. 'Waar is het huis van je vriendin?' 'Rij maar, ik vertel het onderweg wel.' 'Ay,ay kapitein.' De zon stond hoog aan de strakblauwe hemel, ideaal strandweer. Max gaf vol gas en voegde soepel in. Een half uur later kreeg hij het benauwd. Hoewel het bovenste knoopje van zijn blouse los was, had hij een gevoel alsof hij stikte. 'Die..eh..vriendin, waar woont ze precies.' Anna keek hem aan door de donkere glazen van haar zonnebril.'We zijn er bijna,Max.' Zijn handen knepen in het stuur en van zijn aanvankelijk goede humeur was niets over. Onverwacht slingerde hij naar de kant van de weg ,stopte en liet zijn hoofd op het stuur vallen. Boze mede weggebruikers toeterden en staken hun vinger op. Zijn gezicht was krijtwit geworden. Opeens voelde hij de loop van een pistool in zijn zij prikken.'Rijden, Max,'zei Anna koel.'En pas stoppen als ik het zeg.' Een half uur later liepen ze samen over het strand, er stonden vier strandstoelen. Twee daarvan waren er al bezet door knappe vrouwen. Een van hen had kort zwart haar en een stralende glimlach. 'Daar zijn we dan, Max. Je vrouw en je twee vriendinnen. Alleen voor jou. Wat vind je daarvan.' 'Ik kan alles uitleggen,'stotterde hij.'Het was niet mijn bedoeling,om...' 'Hoe lang had je ons nog willen bedriegen, klootzak,'siste Cynthia, zijn vrouw. 'Dacht je dat we er niet achter zouden komen.' De andere stond nu ook op en prikte met een vinger hard tegen zijn borst. 'Julia, ik..het spijt me. Natuurlijk had ik het niet moeten doen.' Cynthia maakte een wegwerp gebaar en draaide zich om. 'Maak er geen woorden aan vuil, Anna.' Het schot werd gedempt door de schreeuwende meeuwen die geschrokken opvlogen.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Dat zal die smeerlap leren. Meeslepend geschreven! Bij een tweede lezing zag ik wel wat kleine foutjes in de spelling, maar het verhaal boeit zo dat dat in eerste instantie niet eens opvalt. (opeen ipv opeens bvb./ zwemspullen los van elkaar geschreven)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Holy smoke! Daar droom je weleens van. Er zijn dus vrouwen die het echt uitvoeren. Mooi die confrontatie.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John: dat was weer smikkelen in de zon, lekkere knal toe voor mij mag je die drie dames nog wel een keer uitwerken... Melga: hoe kom je erbij zwemspullen als twee woorden te schrijven?

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Meeslepend leuk bedacht verhaal John, met een korte spanningsboog en snelle ontknoping, waardoor je inderdaad door moet lezen. Met vier strandstoelen moet je wel drie vrouwen hebben;-) Ik vroeg me wel af waarom hij het benauwd kreeg in de auto onderweg naar een wat een leuke middag zou moeten worden, van de warmte, of vermoedde hij iets, en zo ja, waardoor dan?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Logisch dat hij het benauwd krijgt als het tot hem doordringt dat drie vrouwen die hij uit elkaar speelde samenspannen.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo John, je laat er geen gras overgroeien. Bijzonder dat de dames elkaar ontdekt hebben en wat zijn ze zelfverzekerd. Doet me aan 007 denken! Fijn weekend.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John geweldig verhaal, koelbloedig en zinderend tegelijk. Lizette, ik begrijp je vraag. Ook ik vroeg me dat af, totdat ik begreep dat Max het strandhuisje maar al te goed kende en hij daardoor een vermoeden kreeg.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Chapeau. Edwin en Peter. Jullie slaan de spijker op zijn kop. Het wordt Max angstig ter moede als hij zich realiseert dat hij met een vriendin naast zich,naar zijn eigen' strandhuis gaat.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, Bedankt voor je vriendelijke woorden. Samen met Peter zijn jullie mijn grootste fans.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi John, en hoe komt het dat hij zich dat na ongeveer een half uur rijden realiseert, dat hij naar dat strandhuis rijdt? Is er een aanwijzing in de tekst die ik mis?

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Lizette, als Anna hem uitnodigt voor de zaterdagmiddag in een strandhuis staat hij er geen minuut bij stil, dat ze zijn eigen strandhuis bedoelt. Als ze erheen rijden en hij merkt dat de route wel heel erg overeenkomt met die naar zijn huis breekt het angstzweet hem uit. Natuurlijk weet Max dat hij met zijn verschillende affaires leeft op de rand van de vulkaan. Maar ja... Op het moment dat hij de loop van het pistool voelt, hoopt hij alleen nog maar dat hij het er goed vanaf gaat brengen. Wij, als lezer weten intussen beter. Niets is zo gevaarlijk als een bedrogen echtgenote. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een grappig verhaal. Hoe wist Anna van die andere vrouwen? Waar heeft ze die leren kennen? Kijk nog even naar de interpunctie. Na een punt een spatie. Vaker spaties vergeten of op een verkeerde plaats gezet. Wel van je verhaal genoten.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal het niet gauw zeggen, maar nu doe ik het wel : WAUW, John, wat een verhaal! Bij "Midsomer Murders" af! Eerst de romantische sfeer creëren met een vleugjes verleiding. De sukkel die er in tuint. (Persoonlijk vind ik het jammer, dat je Anna laat bellen dat "het" gelukt is, daardoor weet de lezer dat er iets niet in de haak is en is de verrassing er af, maar vooruit.) En dan is de sfeer bekoeld en voelt hij zich opgelaten >> het overhemdknoopje dat het hem gevoel geeft te zullen stikken >> meesterlijk gevonden! Vervolgens de intrige en -helaas voor hem- de eeuwige jachtvelden (wel radicaal hoor) Het mooiste vind ik je eindzin : die meeuwen komen zo prachtig tot hun recht. (P.S.: Ik reageerde (laat) op jouw reactie (op mijn #204) met een vraag. Misschien wil je daar mettertijd nog even naar kijken. Plus de vraag : teveel "ik" in een verhaal, is dat hinderlijk naar jouw begrippen?)