#203 Na de bruiloft
Doodmoe en behoorlijk aangeschoten rol ik uit de limo. Wat een heerlijke dag was het geweest. Mijn zus trouwde vandaag en onze band heeft zowat de hele avond gespeeld. Net als ik de deur dicht wil gooien roept de chauffeur me terug.
“Vergeet je niet wat?”
Oh nee, mijn gitaar. Beschaamt gniffelend duik ik op de achterbank om hem te pakken.
Terwijl ik in mijn tasje naar mijn huissleutels zoek loopt ik het tuinpad af en naar binnen. Langzaam dringt tot mijn benevelde brein door dat er iets niet klopt. Als mijn vingers zich om mijn sleutelbos sluiten besef ik dat ik al binnen ben. Met een ruk draai ik me om. De deur staat wagenwijd open. Verward staar ik er naar voor ik uiteindelijk in beweging kom om hem dicht te doen. Ik schud mijn hoofd om het helder te krijgen maar dat lukt niet erg.
Zodra ik de woonkamer binnen stap ben ik op slag nuchter. Alles ligt overhoop. De laatjes zijn over de vloer leeggegooid en de foto’s zijn van de muur getrokken.
Als een bezetene begin ik door het huis te rennen. De keuken, de slaapkamer. Niks staat nog op zijn plek. Mijn sieraden vind ik terug in de badkamer in een volgelopen wasbak. Wat vreemd, het lijkt wel of er niks gestolen is.
Als laatste loop ik de muziekkamer binnen. Verslagen zak ik door mijn benen. Op de grond, tussen alle cd’s, liggen vier gitaren. Nummer vijf heb ik zojuist beneden op de bank gesmeten. Van nummer zes, mijn absolute favoriet, degene waar ik het liefst de grote concerten op speel, ontbreekt ieder spoor. Niet in staat om te huilen blijf ik de hele nacht daar in de kamer op de grond zitten tot ik uiteindelijk tegen de muur in slaap val.
karinD
hoi karin, goede feedback van
Bedankt voor de feedback,
Heel zielig voor je Karin. Je
Je HP moet wel heel ver van
Bedankt voor jullie
karin: gitaren zijn kindjes
Wauw, 20 gitaren in de
karin: is wel verleden
Wat leuk, spelen in een
Karin, ... wat een toestand