Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht #203

Half nuchter dwaal ik naar de voordeur. Ze geeft vanzelf mee als ik de sleutel poog in het slot te steken. De deurlijst is verwrongen. In een fractie ben ik bloed nuchter. Mijn slapen bonzen terwijl ik de afweging maak. Politie? Is er iemand? Binnen gaan? Papa bellen? Ik stap door de deuropening. Lucht knijpt uit mijn longen als boven me gestommel weerklinkt. Ik sluip de keuken in. Korrels kippenvel trekken over mijn huid als ik zie dat kastdeuren en lades zijn opengetrokken. Het messenblok op het aanrecht trekt mijn aandacht. Ik neem het grootste mes eruit. Een ander ontbreekt. Met gespitste oren luister ik aan de trap. Opnieuw gestommel. Ik heb nog een keuze. Politie bellen, naar buiten gaan. Maar ik wil niet. Als een kattin wil ik de indringer besluipen, mijn klauwen erin zetten. Hem straffen voor zijn misdaad. Ik ga naar boven. Vermijd krakende traptreden. Het minste geluid kan me verraden. Ik druk me tegen de muur als ik een zwak schijnsel in de slaapkamer opmerk. Het mes trilt in mijn klamme hand als ik binnen loer. Ik duw het tegen me aan om het trillen onder controle te krijgen. De schaduw van een rug tekent zich af. Hij draagt een bivakmuts, met een hoofdlamp erover. Met zijn handen graait hij in een lade. Woede kolkt in mijn maag. Ik zet een stap voorwaarts. En nog een. De vloerplint kraakt. Fuck! De hoofdlamp verblindt me, het mes valt uit mijn hand.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alexander: ik had toch maar pappa gebeld, maar ja, dat levert niet zo'n spannend verhaal op, want dat is het, je neemt me mee de trap op, je aarzeling en daadkracht zijn voelbaar korrels kippenvel vind ik origineel, grappig als je nog wat wilt verbeteren: deurpost, een lijst is meer voor schilderijen, foto's bloednuchter is aan elkaar beter is: als ik de sleutel in het slot steek, haal dat poog weg, het leidt af, en vermijd onnodig te dat gestommel klinkt, weerklinken duidt op een echo, het breken van het glas weerklinkt tegen de muren van de kerk Het messenblok op het aanrecht trekt mijn aandacht - erg omslachtig, combineer het met het ontbrekende mes: Uit het messenblok ontbreekt een mes, met trillende vingers neem ik het grootste mes in mijn hand. luister ik aan de trap. onderaan de trap mijn klauwen erin zetten - we nemen aan dat het een mens is, daarom klauwen in hem zetten Ik heb nog een keuze. Ik zou zeggen: Ik kan nog steeds de politie bellen enz als ik binnen loer - naar binnen als ik een zwak schijnsel in de slaapkamer opmerk - actiever is: als er een zwak licht uit de slaapkamer schijnt. lade is verouderd: la, met mv la's maar velen schrijven nog laden voorwaarts beter naar voren, voorwaarts bijv. een onderneming De hoofdlamp, net iets duidelijker: Zijn hoofdlamp het zijn maar kleine dingetjes, ik zie dat ik wel een beetje zeur ik vond geen enkele d/t fout en dat maakt me gelukkig

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door de korte zinnen weet je extra spanning in het toch al thrillerachtige verhaal op te bouwen. Omdat ik intens met je meeleefde, zijn de eventuele onvolkomenheden, zoals PeterFD ze vermeld, mij ontgaan. Ik doe ook geen moeite om ze op te zoeken, want het verhaaltje vond ik hartstikke leuk en ik ben blij dat je het nog kunt navertellen. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@PeterFD heeft al veel nuttige feedback gegeven, ik zou het goed doornemen. Je hebt een spannend verhaal neergezet, maar ik struikel soms over je woordkeuze. Het lijkt erop dat je graag wat luxere, minder voorkomende woorden gebruikt in je verhaal. Doordat de lezer struikelt over je woorden, loopt het verhaal niet lekker. Let dus op het gebruik van 'schone' woorden. Leuk stukje, graag gelezen!