Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#203 Lichtvoet

Shit! De voordeur stond open. Monica rende haar woning binnen. Gedachten tuimelden over elkaar heen: Politie bellen, aangifte doen, foto’s maken, belangrijke auditie missen. Ze bleef in haar woonkamer staan. Alles was hetzelfde. Zelfs de gouden armband op de salontafel lag er nog. Trillend liep ze terug naar de voordeur. Geen sporen van inbraak. Ze haalde opgelucht adem. Ze was zeker vergeten de deur goed achter zich dicht te trekken. Ze liep naar de slaapkamer en verstijfd bleef ze in de deuropening staan. Haar spitzen! Alleen de linkerschoen stond er. Was er dan toch iemand haar huis binnengedrongen en heeft één balletschoen meegenomen? Net nu! Ze viel op haar knieën en keek onder haar bed. Niets. Ze rende door het huis, keek onder elke meubelstuk, in iedere kast, zelfs de koelkast. Geen spitz. Wat nu? Ze keek op de klok. Kwart voor vijf, als ze snel was… Ze rende haar woning uit, sloeg de deur achter zich dicht, haastte zich de trap af en rende naar Lichtvoet. De winkel was al aan het sluiten. Snel rende ze naar binnen en legde hijgend alles uit aan de geïrriteerde verkoper, die haar toch een nieuw paar verkocht. Ze had nu genoeg tijd verloren en haastte zich naar de auditie waar ze bezweet aankwam. Drie uur later liep ze opgelaten terug naar huis. De nieuwe spitzen zaten niet zo goed als haar oude paar. Die waren speciaal op haar maat gemaakt, maar het balletgezelschap had haar toch aangenomen. Toen ze thuis kwam gooide ze de nieuwe spitzen in een hoek. Ze ging nog een was doen voor ze naar bed ging en verzamelde lichtgekleurde kledingstukken uit de wasmand. Er viel iets op de badkamervloer. Het was de rechterschoen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bekend probleem. Zo opgelaten zijn voor iets dat je dingen niet meer vindt en overtuigd bent dat iemand het gestolen heeft. Om er later achter te komen dat het je eigen warrige hoofd is die fout heeft gemaakt. Mooi verwoord Siv.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Siv. Origineel gevonden. Je wil niet weten wat er hier in huis al allemaal zoek is geraakt. Om vervolgens op de meest gekke momenten weer op te duiken. :) De naam van de winkel/ titel van je stukje vind ik ook heel mooi.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
siv: met veel plezier gelezen, en herkenbaar klassiek in onze familie is het voor de vakantie klaarleggen van een envelop met afgemeten geld, ergens tussen Amsterdam en Naarden omkeren; dat kostte mijn moeder een strafijsje

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bekend probleem. Zo opgelaten zijn voor iets dat je dingen niet meer vindt en overtuigd bent dat iemand het gestolen heeft. Om er later achter te komen dat het je eigen warrige hoofd is die fout heeft gemaakt. Mooi verwoord Siv.
Vooral als de deur onbeheerd open is geweest, wie weet wie er in binnen had kunnen komen, gelukkig was dat niet het geval voor de HP. :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spitzvondig, hoor. Graag gelezen. Net zo'n warhoofd als ik.
Spitzvondig, moest dat woord opzoeken. Dank je dat je het spitzvondig vond. Iedereen zal wel eens zo'n warrig moment hebben gehad.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Siv. Origineel gevonden. Je wil niet weten wat er hier in huis al allemaal zoek is geraakt. Om vervolgens op de meest gekke momenten weer op te duiken. :) De naam van de winkel/ titel van je stukje vind ik ook heel mooi.
Dank je Meiga. Dan ben ik met de titel in mijn opzet geslaagd.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal dat veel herinneringen oproept.
Blijkbaar een heel herkenbaar iets geschreven voor velen van hier. Dank je wel voor je reactie, Levina.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
siv: met veel plezier gelezen, en herkenbaar klassiek in onze familie is het voor de vakantie klaarleggen van een envelop met afgemeten geld, ergens tussen Amsterdam en Naarden omkeren; dat kostte mijn moeder een strafijsje
Ik hoop dat het ijsje je toen gesmaakt heeft.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk verhaal Siv! Een kanttekening: ik zou het in de tegenwoordige tijd zetten. Dat leest veel prettiger vind ik.
Dank je wel voor je reactie Ans. Ik schrijf verhalen meestal in de verleden tijd en als ik een verhaal lees in de verleden of tegenwoordige tijd maakt mij niet veel uit. Zijn er hier nog meer mensen die liever een verhaal in de tegenwoordige tijd lezen?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv: ik schrijf bijna altijd in de tt, terugblikken vt "De kinderen lopen gehoorzaam achter ons aan. Dat was vroeger wel anders." Mijn roman speelt rond het jaar duizend, in de tt. Voetnoten met historische info vt.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Siv, tt maakt een tekst voor mij altijd wat eenvoudiger te schrijven. Maar ik weet eigenlijk niet wat hiervoor de regels zijn. In ieder geval leuk geschreven! Op nieuwe spitzen een auditie dansen is een drama. 'De winkel was al aan het sluiten.' Misschien kan je deze zin wat actiever maken? Bv: ' De winkel sloot al bijna'? Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote: Siv]Trillend liep ze terug naar de voordeur.[/quote] Dit komt een beetje gek op me over. Waarom zou ze nog steeds trillen als ze al heeft gezien dat alles hetzelfde is en er niks weg is? Ik zou onderhand al een beetje gekalmeerd zijn... [quote: Siv]haastte zich de trap af[/quote] Ze was toch al buiten? De meeste huizen in Nederland hebben niet veel trapjes in hun voortuin. [quote: Siv]Snel rende ze naar binnen[/quote] 'Snel' is overbodig. Het is duidelijk dat ze haast heeft, dit heb je duidelijk gemaakt door haar situatie en stress goed te beschrijven, en door het werkwoord 'rennen' te gebruiken. De lezer weet al dat ze 'snel' rent. Goed geschreven, met een leuke twist. Graag gelezen!